Ga naar inhoud


Ervaring uitlezen auto. Inmiddels slechte ervaring.


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Ik heb een VAG-COM kabel nodig om een Audi uit te lezen. Na enig zoeken iets gevonden in Bilthoven. Na bijna 20 euro aan kabel en verzendkosten een kabel ontvangen die USB is maar niet als zodanig herkend wordt door de bijgeleverde software. Wel op com3 herkend. Maar daarbij de melding dat de software de kabel niet herkend.

 

Op klacht met uitgebreide bevindingen niets meer vernomen. Ook niet op aangeven dat er sprake is van een wanprestatie en dat ik de koop ongedaan wil maken.

Met een bedrijf waarvan de eigenaar niet te traceren is doe ik uiteraard nooit meer zaken. Ik wil een adres waar ik iets dergelijks z.n. af kan halen.

 

Wie heeft een advies al dan niet via pm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou even op tdiclub kunnen kijken.

Heb je een KKL kabel gekocht, ik neem aan geen Canbus kabel.

 

Een KKL kabel werkt alleen met de oudere Vag com versie.

Daarvoor heb je VAGcom versie 3112n nodig.

 

En dan zou het als een zonnetje moeten werken.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 Euro voor kabel met software ?? Voor zover ik weet heb je dan idd een oude versie. Zal ook niet werken onder Vista.

 

Let er iig wel op dat je met je laptop dat je de USB-Hub poort gebruikt (gaat tot 8x 500mA). Heb met een Hyundai Sonata meegemaakt dat een kabel op een normale poort bijna 700mA trok en de laptop zijn beurt zei "poortje uitgeschakeld".

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bijgeleverde software is inderdaad oud. Versie 409.1 van Ross-tech. Registratie is niet nodig. Latere versies zijn duur en vragen om registratie om de dongle werkend te krijgen. Ik gebruik geen Vista maar XP. Het enige dat ik wil is de foutcode(s) uitlezen en wissen. Vervolgens kijken wat de volgende recente foutcode is waarom de auto ongeveer op 3 1/2 poot loopt. Stoterig en stationair regelmatig stoppen. Een eerdere storing aan een lambda sonde kon men aanvankelijk niet vinden en werd na vele uren 1000 euro. Ik zoek dus iets simpels om vast te stellen of het misschien een bougie of een staafbobine is. (Mijn audi heeft geen bobine met verdeler en 4 kabels naar de bougies, maar een bobine bovenop iedere bougie)

 

Ga me niet vertellen dat je geld genoeg hebt als je audi rijdt. Het gaat mij om het principe dat ik dingen graag zelf repareer en als dat niet kan wil weten waar ik voor betaal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

RobbieT bedankt voor de tip. Op de tdi side staan mensen die zo vriendelijk willen zijn een auto uit lezen. Voor mij het Gooi/Vlevoland redelijk dicht bij. Helaas gaat aanmelden niet omdat een tdi type gevraagd wordt en het een Audi A2 betreft.

Ik blijf zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik hoop dat die of geen je verder kan helpen. Storingen opzoeken handmatig is een dure grap. Bj mijn Volvo gaat het wat gemakkelijker. Boxje met LED's erin en een daaraan verbonden snoertje. Kijken naar het "morse" code en op een lijstje staat 9 van de 10 keer het euvel.

 

Geld natuurlijk niet voor het programmeren, resetten , topsnelheid, gereden kilometers e.d. maar voor kleine storingen perfect.

 

Suc6 met je A2, leuke wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens V311-2. Ik heb (denk ik) van diezelfde persoon zo'n kabel gekocht, en daar zat zo'n mini cd-tje bij met die versie 409.1. Werkte bij mij ook niet, met deze versie gaat het prima... Dit werkt trouwens op XP, maar zelf gebruik ik vista en dat gaat ook prima..

Link naar reactie
Delen op andere sites

409.1 is nieuwer dan 311.2 en werkt alleen met een canbus kabel van Rosstech zelf.

 

Die kabel is behalve kabel ook dongle.

 

De kabel die jij hebt gekocht is vermoedelijk een KKL kabel met een usb-serial converter erin (FTDI).

Die kabel werkt alleen goed met 311.2, gewoon de comm poort instellen en gaan.

 

Ik denk dat de kabel die je hebt gewoon goed is en wel werkt, mits je de juiste vag-com gebruikt, 311.2

 

Als je op seat-online kijkt, dan zie je dat er veel mensen zijn die problemen met die bobines hebben. Schijnt een kwaaltje te zijn voor bepaalde bouwjaren.

 

Hier vind je heel veel informatie over het werken met Vag-com:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

 

Hier kan je bij de fabrikant de juiste versie downloaden:

http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html

post-9065-1318260579,9844_thumb.jpg

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

RobbieT voorzichtig bedankt. VAG-COM 3112n bij Ross-tech gedownload. De side spreekt van geschikt voor optocoupler en jaar 2003.

Na installeren nu op com3 Interface Status: 5-Modem!

Dat lijkt beter dan de eerdere melding

Interface found!

Type: Serial Pass-Trough

Opto/Iso: No

Ross-tech Design: No

 

Dat laatste regeltje was de bottle neck en mogelijk werkt deze software wel. Ga als het droog blijft morgen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. De kabel maakt geen verbinding. Er worden door de sw mogelijke oorzaken genoemd als kabel niet aangesloten, contact niet aan e.d. maar die zijn niet aan de orde. Met deze VAG-COM kabel van een nergens op reagerend manneke uit Bilthoven is niets te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wel. De drivers zitten bij de sw o.a. een usb-serial converter. Ga het nogmaals proberen. Eerst image van de HD van paar weken terug erop en dan sw opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Image er op die sw 3112n nog nooit gezien heeft. Installeren. Kabel er in. Zoeken en vinden van drivers. Kabel aan de auto etc. Connector error 5. Geef het op. Troep van een niet traceerbaar knulletje gekocht. Gaat niet meer gebeuren. Wil voortaan adres hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb ook exact zo'n zelfde kabel via een internationale veilingsite gekocht. Het werkt gewoon.

usb/serial driver installeren zodat de software op com3 kan connecten met de OBD kabel. Ik neem aan dat je wel je contact aan hebt staan alvorens de software te starten. De OBD-interface wordt gevoed via de boordspanning van je auto.

 

Via news-servers kun je veel OBD software downloaden.

Zelfs een gekraakte versie van VAG-COM.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...