Ga naar inhoud


Multipartinstaller, MiniUboot in functie verdere ontwikkelingen Kathrein.


Gast rrnico2003

Aanbevolen berichten

Gast rrnico2003

Voor verdere ontwikkelingen (en die komen er zie sourcecode) heb je andere tools nodig. O.a. moet je een update doen van de MiniUboot 1.3. Bij mij is dit hier slecht afgelopen, gezien Kathrein niet meer wilde reageren. Velen zullen dar ook problemen mee hebben. Op de gekende site waarschuwt men dat installatie van bv. hun kerstmiseditie zonder die MiniUboot de box zal vernietigen. Dus lijkt me dat de moeite om hier een topic te openen en ervaringen uit te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb echter op de genoemde site ook begrepen dat MiniUboot alleen alleen aangepast moet worden indien je de nieuwe image wil Flashen. Indien je de images met BA (dus via een USB Stick) in je Kathrein laadt is er dus niks aan de hand. Ik draai momenteel BA, dus ik wacht gewoon rustig af.

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mini U-boot 1.3 is enkel nodig voor de nieuwe FLASH images. (gelijk Boes zei )

 

Verder moet je zorgen dat je de juiste file gebruikt voor de mini.

Vele vergeten het bestand eerst uit te pakken op hun pc.

Door het installeren van een *.tar.gz zal het niet lukken.

Het is een *.img file voor mini U-boot 1.3

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mislukte installatie van Mini Uboot zal de box niet slopen; met de seriele poort zal hij weer tot leven te wekken zijn.

 

Maar: de 1.3 update is op dit moment alleen voor het AAF Flash image. Andere flash-images hebben het niet nodig.

 

De reden is dat AAF een sterkere compressie gebruikt en alleen de Mini-uboot 1.3 die kan decomprimeren. Zo kan AAF meer software kwijt in de flash.

 

Op USB heb je dat probleem niet, en in ieder geval het EVO flash image zal met 1.2 bootbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...