Ga naar inhoud


Gevaarlijk sneeuwballengevecht - Agent trekt pistool


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Telegraaf ma 21 dec 2009

 

Gevaarlijk sneeuwballengevecht

Washington - Een massaal sneeuwballengevecht in Washington kreeg een gevaarlijke wending toen een politieman in burgerkleding een pistool trok.

 

Zo'n tweehonderd volwassenen bekogelden elkaar met sneeuwballen. Een van de gooiers kreeg echter een woordenwisseling met een undercoveragent, die daarop zijn pistool trok.

 

Mensen raakten in paniek en belden de politie. Een agent in uniform wist escalatie te voorkomen.

 

Een lokaal televisiestation en omstanders wisten het incident te filmen.

 

 

De politie is een intern onderzoek gestart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer dat er weer niets klopt van de berichtgeving...

 

Ten eerste is hij niet in burger, elke ****** met 2 ogen kan zien dat hij in uniform is.

 

Ten tweede was hij buitendienst en werd zijn SUV geraakt waardoor hij uitstapte.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Jammer dat er weer niets klopt van de berichtgeving...

Ten eerste is hij niet in burger, elke ****** met 2 ogen kan zien dat hij in uniform is.

Ten tweede was hij buitendienst en werd zijn SUV geraakt waardoor hij uitstapte.


Had ook als titel niet gezet dat het om een ubdercover-agent ging. het feit is dat het gewoon uberhaupt nergens op slaat om een vuurwapen te trekken.

Hij was totaal niet in een levensbedreigende situatie. Gewoon een oproep naar de centrale en hij had wat meer rood/blauw geflits om hem heen gehad en de menigte stopt echt wel met een oproep via een megafoon.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Had ook als titel niet gezet dat het om een ubdercover-agent ging. het feit is dat het gewoon uberhaupt nergens op slaat om een vuurwapen te trekken.

Hij was totaal niet in een levensbedreigende situatie. Gewoon een oproep naar de centrale en hij had wat meer rood/blauw geflits om hem heen gehad en de menigte stopt echt wel met een oproep via een megafoon.


Gezien de adequate berichtgeving lijkt het mij dat we hier helemaal niet over kunnen oordelen. Tuurlijk kan die man over gereageerd hebben, maar heb jij enig idee wat hier allemaal achter zit? Misschien kwam hij net van een ongeluk af waarbij 3 kinderen waren gestorven.

En als je iets plaatst is het wel fijn als je het zelf eerst even doorneemt. Hij was buiten dienst en reed in zijn SUV... zonder zwaailampen, zonder megafoon.

Daarom heb ik zo een hekel aan dit soort stemmingsmakerij tegen mensen die elke dag hun leven wagen om ons van een veilige leefsituatie te voorzien. Daarnaast, je hebt geen idee hoe het in Amerika is. In Amerika is het (iig in sommige delen) gewoon standaard dat men een pistool trekt bij elke aanhouding ivm de wapenwetten daar.

Aan het einde van de dag zijn het ook maar mensen die net als iedereen wel eens een fout maken. Alleen kan 90% van de mensen de baan die zij hebben gewoon niet aan en daarom moet je dit soort mensen respecteren, niet afzeiken. Er is uiteindelijk, zo ver ik kan zien, eigenlijk niets gebeurd?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de stemmingmakerij komt toch voornamelijk van jezelf. Jij bent de enige die allerlei aannames doet. Verder lees ik hoofdzakelijk kritsche vragen. Blijft n feit dat n pistool trekken nav een sneeuwballen gevecht buitenproportioneel is.

De volgende keer als iemand met n getrokken wapen naast je staat, en uiteindelijk niet schiet, wil ik wel ns van je weten of je vindt dat er niets is gebeurt. Het is trouwens onzin om te stellen dat de agenten in de VS bij elke wissewas meteen een pistool trekken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve in het "land der onbegrensde idioten" is het ook in ons eigen landje niet altijd veilig om sneeuwballen te gooien

 

Citaat:

 

Sneeuwballengooien loopt uit de hand

maandag 21 december 12:53

EMMEN – De politie maakt proces-verbaal op tegen een 34 jarige inwoner van Emmen. Hij wordt verdacht van het mishandelen van drie jongens van 13, 13 en 15 jaar uit Emmen. De drie jongens deden aangifte. De verdachte ontkent. De jongens waren zondagmiddag in de Monetpassage in Emmen bezig met een sneeuwballengevecht.

Volgens de jongens raakten zij toen per ongeluk ook de eigenaar van een winkel in de passage. Volgens deze man en de verdachte die dit allemaal zag, gebeurde het echter met opzet. Hierna werden de drie jongens volgens hun verklaring geslagen en geschopt door de verdachte. De jongens belden de politie waarop de verdachte is aangehouden. Na verhoord te zijn is hij weer in vrijheid gesteld.

 

bron emmen.nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Kimble
[size:8pt]Had ook als titel niet gezet dat het om een ubdercover-agent ging. het feit is dat het gewoon uberhaupt nergens op slaat om een vuurwapen te trekken.

Hij was totaal niet in een levensbedreigende situatie. Gewoon een oproep naar de centrale en hij had wat meer rood/blauw geflits om hem heen gehad en de menigte stopt echt wel met een oproep via een megafoon.


Gezien de adequate berichtgeving lijkt het mij dat we hier helemaal niet over kunnen oordelen. Tuurlijk kan die man over gereageerd hebben, maar heb jij enig idee wat hier allemaal achter zit? Misschien kwam hij net van een ongeluk af waarbij 3 kinderen waren gestorven.

En als je iets plaatst is het wel fijn als je het zelf eerst even doorneemt. Hij was buiten dienst en reed in zijn SUV... zonder zwaailampen, zonder megafoon.

Daarom heb ik zo een hekel aan dit soort stemmingsmakerij tegen mensen die elke dag hun leven wagen om ons van een veilige leefsituatie te voorzien. Daarnaast, je hebt geen idee hoe het in Amerika is. In Amerika is het (iig in sommige delen) gewoon standaard dat men een pistool trekt bij elke aanhouding ivm de wapenwetten daar.

Aan het einde van de dag zijn het ook maar mensen die net als iedereen wel eens een fout maken. Alleen kan 90% van de mensen de baan die zij hebben gewoon niet aan en daarom moet je dit soort mensen respecteren, niet afzeiken. Er is uiteindelijk, zo ver ik kan zien, eigenlijk niets gebeurd? [/size]


Ik bedoel ook eerst hulp inroepen en dan de terplaatse komende politiewagen met agenten de menigte toespreken.
En hoe dom kun je zijn om in je eentje als undercoveragent je pistool te trekken in zo'n "vechtende" menigte.(Dat is vragen om ellende)
Ik zeik niks af en postte het artikel omdat het gewoon opviel dat een sneeuwballengevecht lijdt tot het trekken van een pistool.

De laatste posing van hier in Nederland zet ik ook mijn vraagtekens bij. Verstoring van de openbare orde ??, of heeft een overijverige burgemeester of ambtenaar een "noodverordering" voor sneeuw.......

In het politiefeitenboekje (op aanvraag via email verkrijgbaar bij ondergetekende) staat niets over sneeuwballen crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels op het NOS-journaal een heel ander filmpje gezien.

Hierop zie je inderdaad een man in burgerkleding met een pistool in zijn hand.

Het filmpje hierboven is het vervolg als gewaarschuwde politie polshoogte komt nemen op de melding "gek met pistool".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...