Ga naar inhoud


Beste installatie UFS910 voor gebruik TVV met enigma-images op USB-stick.


Gast rrnico2003

Aanbevolen berichten

Gast rrnico2003

Na vallen en opstaan zou ik nu de UFS910 willen installeren met volgende bedoeling:

- image in flash moet met TVV-module en kaart overweg kunnen

- op USB-stick enigma-images.

 

Ik had heel wat problemen met box die niet meer wilde opstarten en/of met telnet verbinden. De flashsuite ging niet (DHCP failed) en tenslotte via hyperterminal de Kathrein gereanimeerd.

 

Wat staat er nu op:

- de originele 1.06 in de flash

- BA 6.0.0u met AAF 2.0e en 3 enigma-images.

Probleem: in de flash staat geen software om 2nd bootloader te activeren, zodat ik de enimga-versies niet kan opstarten.

 

Vraag: welke software in de flash plaatsen om dit probleem op te lossen (let wel, die moet met TVV overweg kunnen).

 

Zeker hebben sommigen hier ruime ervaring mee. Hulp is zeer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


er is ook een Original_1.06_2nd_Bootloader. deze is te vinden bij onze duitse vrienden van aaf.

Volgens mij is er ook nog een AAF2.0 die in de Flash kan, ik weet echter niet of die met je tvv module overweg kan.

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom 2.0e niet zoals in PM gezegd en dan BA en baboot herinstalleren en kijken geblazen?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Zal eens proberen maar heeft die 2.0e een second bl? TVV werkt niet zo goed met 2.2 2nd bl (moet module eerst uithalen en telkens opnieuw instoppen anders herkent de 2.2 2nd bl geen ci-module)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Bedankt Paul. Ondertussen opgelost met de 1.06. Heb BA en images opnieuw geïnstallerd en alles werkt nu. T.t.z. de zenders TVV werken niet met enigma (Last Summer momenteel uitgetest).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast rrnico2003

Na wat geëxperimenteer kon ik alles min of meer weer in orde brengen. Echter wat ik niet begrijp is, dat als ik de AAF 2.0e die op de stick staat opstart, geen internetverbinding meer heb. Zo kan ik bv. geen settingslijst meer uploaden. De vorige keer (zelfde image) kon ik dat wel. De rest werkt. In de AAF 2.0e is niet de mogelijkheid voorzien om via de receiver de internet-connecties in orde te brengen. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Rden om de 1.06 2nd bootloader in de flash te plaatsen en ook de 2.0e via BA is dat die versies goed met de TVV-module omgaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nu ook een AAF 2.02RC + FTP versie op de AAF site te downloaden. Die heb ik nu draaien in de flash en werkt voor mij goed.

Op mijn USB heb ik de E2 images en ook nog Domica5 (een russisch fabricaat dat voor mij goed werkt).

Ik werk nu OK met de MPI1.7C voor het installeren. Ik gebruik BA 6.0, met multipart.

Heb alleen nog niet daarnaast ook nog de mini Uboot aan de gang kunnen krijgen.....

Krijg het nl niet voor elkaar en weet niet de juiste volgorde van acties op de stick te partitioneren, 6.0 te installeren en de mini te installeren. Wat ik ook probeer ik krijg "storingen", foutmeldingen, crashes.....

De MPI duitse handleiding lijkt uit te leggen hoe het allemaal naast elkaar kan worden geinstalleerd, maar in praktijk worden dan de mini partities niet voor mini gebruikt..... (of ik begrijp het niet)

Alé mijn opmerking ging over 2.02 RC + FTP, maar misschien herkent iemand mijn andere probleem en kent de oplossing.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rrnico2003
In de AAF 2.0e is niet de mogelijkheid voorzien om via de receiver de internet-connecties in orde te brengen. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Normaal kan dat wel hoor tenzij er iets fout is met je image.
Je moet wel een tijdje wachten tot alles doorgestart is en dan Menu en dan rode knop voor AAF menu en daarin netwerk settings.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattekop
De MPI duitse handleiding lijkt uit te leggen hoe het allemaal naast elkaar kan worden geinstalleerd, maar in praktijk worden dan de mini partities niet voor mini gebruikt..... (of ik begrijp het niet)
Alé mijn opmerking ging over 2.02 RC + FTP, maar misschien herkent iemand mijn andere probleem en kent de oplossing.

Mini gebruikt standaard 2 partities van je usb stick.
Je moet je usb stick voorzien van 4 partitions met de volgend labels en formatering:

partitie1: SWAP fat32
partitie2: XBA fat32
partitie3: MINI2 ext2
partitie4: MINI3 ext2

De eerste partitie wordt gebruikt voor de swap file.
De tweede is gereserveerd voor BA
De derde en vierde zijn dan voor Mini.

Na het maken van je stick kan je best even rebooten zodat de stick ook correct gemount wordt.
Dan kan je mini installeren. (negeer even de meldingen van het ontbreken van de devices)
Gebruik de juist file voor miniUboot1.3. Dit moet een *.img file zijn en NIET de IPK file!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Black,

 

Is de XBA niet Ext2 ipv Fat32?

 

Ik denk dat ik het probleem had met het mounten. Ik ga de reboot proberen.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattekop
Bedankt Black,
Is de XBA niet Ext2 ipv Fat32?

Nee, het moet fat32 zijn VOOR de installatie van BA.
De install van BA formateerd dan deze stick opnieuw naar ext2.
Dus na de installatie van BA zal deze partitie te zien zijn als ext2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Black,

 

Zijn dit de juiste stappen:

 

1. eerst hele stick leegmaken en formatteren met FAT32.

2. Sluit de stick aan op de Kathy.

3. Start MPI 1.7c. en "Connect"

4. Nu eerst de BA installeren?

5. Dan met de USB/HDD tool partitioneren?

(of zijn stap 4 en 5 omgekeerd?)

6. Dan een reboot, zodat de partities worden gemount

(worden ze dan zichtbaar met de juist mount adres en het juiste label, net zoals in de duitse instructie?)

7. Nu kan je de XBA partitie gebruiken als multipart (via "Install Image (MPI)") en E2/Neutrino images installeren

8. Nu kan je MiniU-boot installeren en images in de U-boot installeren. (wat voor beperkingen zijn er voor wat voor image je kan installeren in de U-boot?)

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...