Ga naar inhoud


ubuntu 9.10 64 bit


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


eeeuhhhh

 

nova hauppage is een dvb pci kaart, dus een knappe jonge als je daar linux op kan draaien ..

 

Maar ......

 

je bedoelt vast het volgende:

 

Ik heb een PC met (vermoedelijk) een AMD of Intel processor welke 64 bits is. Nu weet ik van het bestaan van de 64 bits versie van Ubuntu. Als ik deze versie installeer, kan ik dan nog steeds gebruik maken van mijn Nova Hauppage DVB kaart?

 

mijn antwoord:

 

Als deze kaart ondersteund wordt door de linux kernel en er open source kernel modules voor beschikbaar zijn dan is de kans zeer groot dat deze kaart iig door de kernel te benaderen is.

 

Een andere vraag is of alle andere software die je wilt gaan gebruiken geschikt is voor 64 bits. Dit kan je alleen echt weten als je uitprobeert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat werkt zonder problemen. Maar, ik wil je adviseren om gewoon de 32-bits variant te installeren. Soms willen er wel eens problemen zijn met het compileren van packages op 64-bits platformen.

 

Bovendien, het nut voor een 64-bits installatie is gewoon niet aanwezig. Je systeem zal er echt niet 2 keer sneller van worden.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...