Jump to content

paarse schijn met beeld op lcd tv

1pm

Recommended Posts

Welke image gebruik je?

Als je een andere image gebruikt dan de originele van DMM, zou ik je adviseren, eerst de originele image te flashen.

Gebruik je een HD ready of een Full HD scherm (en dan ook via de HDMI kabel)?

Gebruik je de bij je scherm horende instellingen (DVI, DVI-PC, scart of component)?

Gebruik je toevallig je scart aansluiting?

Dus eigenlijk, iets meer informatie om je vraag te kunnen beantwoorden.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Guest René VG

Ik heb zoiets ook een paar keer gehad, lag niet aan de dreambox in mijn geval maar aan een HDMI switch die ik tussen de 8000 en mijn plasma heb zitten.

Nadat ik de switch uitschakel en weer aanzet is het probleem verholpen.

Ik weet natuurlijk niet of je uberhaupt via een HDMI aansluiting werkt en dan ook nog eens via een HDMI switch maar in elk geval lag het bij mij dus niet aan de box zelf maar aan de aansluiting van een kabel.

Je hebt geen apparatuur (speakers, etc) te dicht in de buurt van je TV staan die dit zouden kunnen veroorzaken? Misschien heb je sinds de aanschaf van je DB een bestaand apparaat dichter bij je TV geplaatst?

Staan er mogelijk zogenaamde "beeldverbeteraars" op je TV aan (dynamisch contrast, kleurverbetering, etc)? Mocht dit het geval zijn probeer deze dan eens allemaal uit te zetten om te zien of dit verschil uitmaakt.

Met mijn 7025 heb ik dat ook via de scart ingang 1 op een LG lcdtv. Op scart ingang 2 niet. Zal waarschijnlijk aan de TV liggen icm die dreambox. Heb LG er ook al bij gehad, maar die konden dit niet verhelpen. Kun je een andere TV proberen?