Ga naar inhoud


IPbox 900HD: vaak wordt tuner niet herkend (e2)


fdm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb nu sinds een paar jaar de IPbox 900HD. Wanneer ik Enigma2 installeer, van wie dan ook, heb ik regelmatig het probleem dat de decoder de Conexant (?) tuner gewoon niet kan configureren. Hij ziet hem wel, maar ik kan hem niet instellen op Hotbird en Astra. Daardoor kan ik geen kanalen scannen en zie. Ik moet dan een paar keer de box opnieuw flashen voordat het weer lukt.

Werk ik met de alternative softs gebaseerd op DGSimages, heb ik dat probleem niet. Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Bash,

Het zit zo: ik flash de decoder en configureer alles zoals het moet. Dan komt het wel voor dat ik een groen scherm krijg en dat alles op tilt springt. Dan kan ik niets anders dan de decoder uit en aan te zetten. Maar daarna wordt de tuner niet meer herkend en kan ik geen zender meer zien of opnieuw scannen. Als ik dan in het menu de tuner wil configureren is het veld leeg. Ik moet dan een paar keer achter elkaar de box opnieuw flashen en hopen op succes. Ik heb de box gisteren en vandaag misschien wel 20 keer geflasht.

Het rare is dat dit nooit voorkomt bij een DGSbased image.

Is er ergens in de software een file die de configuratie va de tuner opslaat? Als het dan weer voorkomt kan ik het gewoon weer terug ingeven...

Groeten,

Paul (Flying DutchMan, FDM)

 

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrieksinstellingen meerdere keren geprobeerd: geen oplossing.

Ik heb wel eens geprobeerd om E2 op een USBstick te laten draaien, maar zonder succes. Ik denk dat ik toen de Uboot heb veranderd. Welke moet het zijn? Ik denk dat met Telnet de Uboot te lezen is.

 

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Dat dacht ik ook, totdat ik Nightly build 7.0 niet aan de praat kreeg (geen audio/video). Na het laden van uboot 1.33 werkte alles als een zonnetje.

Volgens mij heb ik 1.3.3 erin zitten, maar hoe kan je dat het beste controleren?

Ik dacht namelijk dat ook versie 1.3.3 zich als 1.3.1 meldde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...