Ga naar inhoud

Hoe netwerkdrive aanmaken?

cowo

Aanbevolen berichten

Zou graag mijn hdd van mijn Dreambox als netwerkschijf willen zien. Volgens mij dien ik hiervoor Samba te installeren. Nu kan helaas op mijn box nergens Samba vinden. Draai OpenPli.

Zie ik iets over het hoofd? Wie kan me verder helpen want wat ik ook in het zoekvenster hierboven intyp, kom er niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bolliebol
Als ik bij windows verkenner (explorer)klik op map netwerk drive, kan ik zo mijn dm8000 aanklikken. Even inloggen met root / evt. password en klaar.

Ook ik draai OpenPLI.

Kun je dan ook een driveletter toekennen?
Kan wel met Windows 7 zo een ftp-verbinding opzetten. Wil echter graag een driveletter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Ja kan,

of via windows verkenner of via computer,

Extra / netwerkverbindingmaken, driveletter toewijzen, bladeren naar je dm8000 hdd , ok

en hij staat er bij..

Daar zit mijn probleem. Lukt me dus niet. Krijg bij bladeren mijn Dreambox niet te zien. Denk dus nu dat mijn pc niet juist in het netwerk hangt. Zal daar eerst maar eens mee aan de slag gaan.
Bedankt voor jullie recties!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cowo
Daar zit mijn probleem. Lukt me dus niet. Krijg bij bladeren mijn Dreambox niet te zien. Denk dus nu dat mijn pc niet juist in het netwerk hangt. Zal daar eerst maar eens mee aan de slag gaan.

In Windows 7 moet je in het netwerkcentrum eerst "Netwerk discovery" aanzetten, waardoor je Win7 de opdracht geeft om actief je netwerk te onderzoeken op aanwezige computers. Dan vindt 'ie zeker je dreambox...

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen