Ga naar inhoud


Dualboot Windows 7 en XP


Gast Ritchie de Paris

Aanbevolen berichten

Gast Ritchie de Paris

Hallo allemaal,

 

Na uren rondneuzen op diverse sites kom ik er nog steeds niet uit, dus hoop dat iemand hier me kan helpen:

 

Heb net een nieuwe PC met Windows 7 er op, draait prima !! Maar één programma dat ik dagelijks gebruik voor 't werk, loopt hier niet op dus wil een Dualboot maken met XP.

Maar ik lees telkens dat je dan eerst Xp moet instaleren en daarna Win 7. En snap ook niet helemaal wanneer je een Bootmanager moet instaleren. Ik heb al een partitie D: aangemaakt voor XP, maar durf nog steeds niet om de instalatie CD van XP (home) erin te doen, ben bang dat dan Win 7 niet meer Boot.

 

Please advise !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een bootmanager zou inderdaad je probleem kunnen verhelpen.

Mocht je echter helemaal geen risico willen lopen en toch XP beschikbaar houden onder Win7, dan kun je natuurlijk ook nog VMware installeren en WinXP onder VMware draaien. Het is een beetje omslachtig, maar voordeel is wel dat je in een secure omgeving ook verse downloads kunt proberen zonder win7 te killen met een virusje.

 

PS werkt dat programma ook niet onder compatibiliteitsmode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ritchie de Paris

Heb ook al getest met Sun Virtual Box, maar dat werkt niet want je kan dan niet je WIFI en DVD gebruiken ???!!! don't ask me why !

En wanneer je dan de Bootmanager voor af na de installatie van XP??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doen!

Althans niet als het alleen is om éen programma te draaien.

Als je een programma hebt dat niet normaal onder W7 draait, is het eerste wat je moet proberen, als het programma al op je harddisk staat: Zoek het programma in de verkenner, rechtsklik hierop, ga naar eigenschappen, dan naar compatibiliteit, en vink dan aan: In Xp compatible mode draaien.

(De termen kunnen iets anders zijn, want ik gebruik een engelse W7 versie).

 

Als dit niet werkt met jouw programma, kun je ook je programma in een speciale XP emulator draaien, die microsoft speciaal voor jouw (soort problemen) heeft ontwikkeld: http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx.

Hiermee draai je XP in een virtuele PC onder w7

 

Jaap

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de dvd en het netwerk wel geconfigureerd in Virtual box?

 

Het is al weer ff geleden dat ik een dual boot gemaakt heb, maar ik zou zeggen de bootmanager eerst.

Deze "verbergt" de partitie waar Windows 7 op staat en maakt de partitie waar XP op moet actief als je die partitie selecteert.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolff
Niet doen!
Althans niet als het alleen is om éen programma te draaien.
Als je een programma hebt dat niet normaal onder W7 draait, is het eerste wat je moet proberen, als het programma al op je harddisk staat: Zoek het programma in de verkenner, rechtsklik hierop, ga naar eigenschappen, dan naar compatibiliteit, en vink dan aan: In Xp compatible mode draaien.
(De termen kunnen iets anders zijn, want ik gebruik een engelse W7 versie).

Als dit niet werkt met jouw programma, kun je ook je programma in een speciale XP emulator draaien, die microsoft speciaal voor jouw (soort problemen) heeft ontwikkeld: http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx.
Hiermee draai je XP in een virtuele PC onder w7

Jaap



Ik denk "Ha de oplossing, omdat xp-mode (programma>eigenschappen>xp-compabiliteit) voor een aantal programma's niet werken"

Is MS zo commercieel genoeg om de melding "You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode" als je aangeeft dat je de Home versie gebruikt.

zucht......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: wolff
Niet doen!
Althans niet als het alleen is om éen programma te draaien.
Als je een programma hebt dat niet normaal onder W7 draait, is het eerste wat je moet proberen, als het programma al op je harddisk staat: Zoek het programma in de verkenner, rechtsklik hierop, ga naar eigenschappen, dan naar compatibiliteit, en vink dan aan: In Xp compatible mode draaien.
(De termen kunnen iets anders zijn, want ik gebruik een engelse W7 versie).

Als dit niet werkt met jouw programma, kun je ook je programma in een speciale XP emulator draaien, die microsoft speciaal voor jouw (soort problemen) heeft ontwikkeld: http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx.
Hiermee draai je XP in een virtuele PC onder w7

Jaap



Ik denk "Ha de oplossing, omdat xp-mode (programma>eigenschappen>xp-compabiliteit) voor een aantal programma's niet werken"

Is MS zo commercieel genoeg om de melding "You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode" als je aangeeft dat je de Home versie gebruikt.

zucht......



Dan zou je ook aan kunnen geven dat je ultimate gebruikt natuurlijk. Verder is van belang dat je hardware het ondersteunt (processor en bios). Daar is genoeg over te vinden op het internet, bijvoorbeeld hier http://tweakers.net/nieuws/60023/intel-en-amd-niet-alle-cpus-geschikt-voor-xp-modus-windows-7.html

Je kunt ook het tooltje van stap 2 gebruiken op de door jou aangegeven site.

Als je xp erbij gaat installeren kom je niet meer zomaar in Win7. Je moet altijd eerst het oudste OS installeren daarna het nieuwste. Dit is daarna wel weer te herstellen met je Win7 Dvd.

Is het een heel specifiek programma wat niet wil werken onder Win7? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ritchie de Paris

Ik gebruik van Bose Professional het programma ControlSpace Designer In combinatie met .NET Framework 2.0, werkt perfect in XP, maar door een krijg geen correcte verbinding in Windows 7

 

Linkje van de product page

Bose ControlSpace

 

Zelfs bij Bose Pro (in frankrijk) weten ze er geen raad mee.

 

't probleem zit 'm denk ik in het .Net Framework 2.0, in Win 7 moet je deze aanzetten in de instellingen, maar ik zie alleen de framework 3.5.1 staan. (Zie Imagebestand)

Als ik de 2.0 sp1 instaleer gaat dat niet goed, hij zegt dan halverwege dat ik de framework 2.0 handmatig moet aanzetten en breekt dan opeens de instalatie af.

 

PS ik gebuik Windows 7 family premium 64Bit

post-15409-1318260599,0352_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...