Ga naar inhoud


[ufs910] AAF E2 FirstSVN: opname op 1, kijken naar andere?


oudeis

Aanbevolen berichten

Gisteren met veel gehannes Enigma2 weer aan de praat gekregen op mijn (vader's) UF910. Nu was ik vanochtend opname aan het testen, en dat lijkt allemaal vrij aardig te werken. Het enige wat niet goed gaat, is een andere zender kijken dan degene die je opneemt.

 

Ik heb getest met Ned.1 opnemen, Ned.2 kijken. Enigma2 klaagt niet, maar op de zender die ik kijk krijg ik vervolgens regelmatig freezes. Als ik de de opname bekijk heeft die hetzelfde probleem. De opname wordt gedaan op een externe USB harde schijf, die tevens dienst doet als swap (swapfile en /var/swap).

 

Ik gebruik incubusCamd 0.96, die verbindt met CCcam 2.1.3 op mijn dm800. Is dit een (bekend) probleem van deze combinatie, en zo ja, is er een oplossing voor? Ik sta open voor andere softcam combinaties, en kan eventueel ook de kaart aan de kathrein hangen (via smartreader).

 

- Ruud

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


oudeis,

 

als je enkel tv kijkt gedurende meer dan 2 uur, heb je dan ook vastlopers?

 

ik heb zo'n freezes met cccam 2.1.3.

ik heb nu nog altijd 2.1.1 en dat zonder problemen.

 

opnemen doe ik helaas niet op de kathrein, maar ik zou eerst eens testen of je gewoon langer dan anderhalf uur kan kijken zonder freeze...ik verdenk je cccam 2.1.3 maar uiteraard, ik kan niet testen voor u :-)

 

probeer effen.

ik gebruik SVN versie

cccam 2.1.1

incubusCams 0.96

 

check nog effen of je incubus en prio files goed staan op de kathrein (ik heb hier een post over gedaan)

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond en vanochtend ongeveer één à twee uurtjes gekeken, zonder freezes, en ben toen gaan proberen opnames te maken. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik gewoon enkele uren zonder opname kijk.

 

Ik ga ook eens kijken naar de prio file, vooralsnog heb ik daar niks mee gedaan.

 

Wel een beetje jammer, ik had gehoopt vandaag de kathrein bij mijn vader neer te zetten. Komt bij dat de HDD enclosure die ik wilde gebruiken een brakke voeding heeft, krijgt de schijf niet opgespint. Het zou ook eens meteen de eerste keer werken wink

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond een hele tijd gekeken naar RTL4 HD, na +/- 15 min na een zap kreeg ik synchronisatie problemen, maar geen freezes. Weggezapt en daarna geen probleem meer gehad. Vervolgens nog een uur of 2 op Nederland1 HD gestaan, zonder problemen. 1 keer een kleine hapering (dreambox cccam te sloom), maar geen langdurige of regelmatige freezes.

 

De kathrein staat nu bij mijn vader, en hij zal hem dagelijks gebruiken. Als er problemen zijn hoor ik het snel genoeg wink

 

Ik ben nog wel altijd benieuwd of 1 opnemen + andere kijken gaat werken.

 

- Ruud

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren die freeze gehad op één HD na bijna een uur kijken. Volgens Satmann schijnt één HD een bepaald signaal mee te sturen die de Kathi tilt zet.

Ik heb een mount gemaakt naar mijn dm800 waar ik de opgenomen bestanden kan van spelen op m'n Kathi. Dit werkt goed.

Ook heb ik het dan eens geprobeerd om op te nemen van Kathi naar DM800. Dit gaat niet zo goed. na enkele minuten loopt de Kathi vast maar wel kon ik ook opnemen en kijken naar andere zender tegelijk. Alleen na een paar minuten loopt de Kathi vast.

ik draai dezelfde software versies zoals Satmann, als ik cccam 2.1.3 draai dan heb ik veel meer last van vastlopers op willekeurige zenders op mijn Kathi.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals rytec schreef,

 

één HD blijft voor problemen zorgen met incubus.

Vastlopers na x tijd en dat is de enige zender die er last van heeft...ik vermoed dat de één hd iets meezend of dat er ergens een zenderinstelling moet zijn bij hen??? ik weet het niet, maar bij mij de enige zender die vastloopt op kathi met incubus.

 

 

opnames bekijken van mijn dm800 verlopen vlekkeloos bij mij op de kathi.

 

enkel avi met .srt werkt nog niet, maar goed.

De source is vrijgegeven door TDT, dus ik verwacht wel wat meer dit jaar van de software.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...