Ga naar inhoud


Multi-EPG / Zender -EPG


johnybegood

Aanbevolen berichten

Een vraagje aan de programmeurs onder ons, er zijn een paar dingen in de EPG die mijns inziens niet logisch werken misschien dat dit niet kan worden aangepast maar dan lees ik het wel.

 

1: in het multi EPG overzicht kun je alleen zappen als de uitzending nog loopt.

 

2: als ik in het zelfde overzicht naar een andere zender ben gezapt om deze uitzending te zien moet ik altijd nog exit drukken om de EPG weergave weg te krijgen logischer zou zijn dat die na een zap automatisch word gesloten.

 

3: in de zender EPG weergave kun je helemaal niet zappen.

Groeten Jan

Et10000 & VU Solo2 OpenPLI 7 R
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Origineel bericht van: johnybegood
Een vraagje aan de programmeurs onder ons, er zijn een paar dingen in de EPG die mijns inziens niet logisch werken misschien dat dit niet kan worden aangepast maar dan lees ik het wel.

1: in het multi EPG overzicht kun je alleen zappen als de uitzending nog loopt.

2: als ik in het zelfde overzicht naar een andere zender ben gezapt om deze uitzending te zien moet ik altijd nog exit drukken om de EPG weergave weg te krijgen logischer zou zijn dat die na een zap automatisch word gesloten.

3: in de zender EPG weergave kun je helemaal niet zappen.


Ik geef me zelf antwoord.

Op het Ihad forum vond ik een aangepaste versie van EpgSelection.py die iemand had in mekaar gesleuteld die zich ook aan de eerste twee punten stoorde en ik ben er zeer tevreden mee.
Ik doe bijna dagelijks mijn OpenPLI udate en vervang dan het bestand met het bewerkte, herstart dan Enigma en ben tot op heden nog geen problemen tegen gekomen.

Heb het bestand toe gevoegd voor wie het wil proberen, wel eerst het origineel veilig stellen voor als je terug wil, het bestand vind je in usr/lib/enigma2/python/Screens

EpgSelection.zip

Groeten Jan

Et10000 & VU Solo2 OpenPLI 7 R
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Welke EPG is volgens jullie de "multi-EPG"?
Is dat bijvoorbeeld de zenderlijst met de "now playing" als je op Up/down drukt?


Met Multi-EPG bedoel ik die waar je meerdere zenders in een keer krijgt te zien en dan met blauw naar volgende kunt gaan.

Milo, Deze aangepaste EpgSelection.py past precies in jouw beleid om met zo min mogelijk toets/knop bediening te werken, wat mij ook goed bevalt.

Groeten Jan

Et10000 & VU Solo2 OpenPLI 7 R
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas dan ook meteen de fontgrootte aan in de multiEPG als jullie eraan gaan sleutelen ;-)

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ransjooman
Pas dan ook meteen de fontgrootte aan in de multiEPG als jullie eraan gaan sleutelen ;-)

Ja, als het over die grafische gaat, daar zou je moeten kunnen aan die lettertypes sleutelen.
Spijtig dat die fontmagnifier plugin dat niet toelaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnybegood
Voor alle duidelijk heid ik bedoel niet de "grafische" multi-EPG.

Dan kun je de fontmagnifier plugin gebruiken daarvoor.
Bij mij zijn die letters meer dan groot genoeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...