Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] steeds beeld stil en zwart scherm


Norman

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet niet waar het in eens vandaan komt, maar heb vanaf vandaag steeds zwart beeld of dat het beeld stil staat??

Iemand een idee of CD weer aan het prutsen is.

Heb de nieuwste firmware en nog steeds een oude kaart, wacht nog steeds op de nieuwe!

 

Norman.

 

Inverto 7000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier bij ons juist het zelfde, nu meerdere keren per dag zwart scherm en moet iedere keer de knop langs achter afzetten want andere dingen helpen voor geen kl*ten!

 

De laatste soft erop maar nee hoor niets, dus nu terug de oude soft erop maar nee ze geen beeld tot ik de de stroom eraf heb genomen.

 

Mij begint het ook al heel veel te ergeren dat ik aan het uitkijken ben voor die nieuwe Vu+duo van een bepaalt merk!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Homer
Hier bij ons juist het zelfde, nu meerdere keren per dag zwart scherm en moet iedere keer de knop langs achter afzetten...

Helpt het ook als je de CAM even verwijdert?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie morgen, nee het helpt niet als je de cam of de kaart eruit neemt, vroeger hielp het met de ontvanger op een coderings vrij kanaal te zetten of de kaart of de cam eruit te nemen.

 

Nu moet ik die telkes uit zetten langs achter.

 

Ps nu hoor je ook heel veel de hd die blijft draaien wat ik vroeg af en toe eens had.Opnemen als de ontvanger in standby staat gaat ook geregeld in rook op dat er dan bij bepaalde opgenomen stukken 00:00 staat .

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Homer
....Ps nu hoor je ook heel veel de hd die blijft draaien ......

Dit is een symptoon van een file-systeem van de HDD dat corrupt is geraakt (helaas gebeurt dat een enkele keer).
De oplossing is heel simpel: de HDD even formatteren en het probleem is over (en de bestaande opnames zijn foetsie....).
Zo begin je het nieuwe jaar wel weer met een schoon machientje......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik ook al gedaan, maar dit helpt niet echt. Kan echt niet bedenken wat er eigenlijk fout is aan deze ontvanger!

 

De een heeft er problemen mee de andere niet, of dit heeft te maken met een verschilend moederbord of chipset die erin zit!?

 

ps wat vindt jij van de voorgesteld ontvanger in mijn bovenliggende toppic?

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Homer
Dit had ik ook al gedaan, maar dit helpt niet echt. Kan echt niet bedenken wat er eigenlijk fout is aan deze ontvanger!

Het enige dat ik kan bedenken: HDD-format en fabrieksinstellingen. Dat moet het probleem oplossen.

Origineel bericht van: Homer
PS: wat vindt jij van de voorgestelde ontvanger in mijn bovenliggende topic?

Ik weet niet welke ontvanger je bedoelt.
Ik weet wel dat als je eenmaal de gebruikersvriendelijkheid van de IDL-7000 gewend bent, je momenteel in elke andere ontvanger teleurgesteld zult zijn.
Het wachten is dus (wat mij betreft) op de HD-Twintuner-PVR die IDL heeft beloofd op de markt te zullen brengen. Of tot andere ontvangers volwassen zijn geworden (als dat ooit gebeurt).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik allemaal gedaan heb, hdd geformateerd, frabieksinstellingen, en zelfs dan bleef de hdd geregeld aanstaan crazy! Laat mij zeggen dat als ik de ontvanger op 1 dag 4 keer aanzet hij zeker 3 a 4 keer zwart scherm gaf cry.

 

Dan de kaart eruit en er teurg in dat helpte vroeger, soms ook eens de cam eruit en terug erin helpte soms ook, maar nu moet ik die altijd langs achter afzetten en terug aan om terug beeld te krijgen cry!

 

Mijn madam was al niet satgelovig sick en komt nu toch wel erg uit de hoek dat ik moet gaan veranderen van manier om tv te kijken tired.

Ik hou het nog wel even vol maar mij begint het nu ook wel te ergeren dat je iets wil opnemen als we niet thuis zijn en krijg je dan bij de opname 00:00 nada, soms neemt hij op en dan weer die 0 gedoe mad!

 

Werken beide 14uur per dag zonder het huishouden misschien zoals velen sleep en willen dan ook eens ons opgenomen series zien als dit mogelijk is.

 

Maar dan zakt de moed terug in uw schoenen als dat niet zo is, het probleem is ook dat we de tnt strong nog hebben en daar dus ook willen naar kijken, maar niet mee opgenomen kan worden met dit bakje, was van plan om de diablo light te kopen maar weet nie of de lemon daarmee wel vriendjes wil zijn confused.

 

Daarom zou ik dan ook misschien genoegen nemen met die Vu+duo box van maxdigit*l misschien beter gekend als de(Mar*sys VU duo) op de duitseforum spreken ze er toch over confused.

 

Is natuurlijk geen dreambox maar niet iedereen is rijk en hebben andere dingen te betalen,ook betaal je toch wel de naam van dream vindt ik want veel bakejs zakken iets in prijs maar de dmb niet, ok ze werken misschien wel goed maar ik heb geen hersenen die zomaar even een lijntje hier en daar bijschrijft omdat hij het plots ook niet meer doet! whistle

 

Ps hopelijk maak ik de dreamers nu nie boos want is niet mijn bedoeling blush.

 

Homer

 

 

 

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Homer
Wat ik allemaal gedaan heb....

Het ziet ernaar uit dat je zo'n beetje alles geprobeerd hebt.
Nog één ding: weet je zeker dat je antenne, inclusief alle verbindingen en connectoren 100% in orde is? Ik heb soortgelijke problemen gehad (opnames met een lengte van nul) en toen bleek na heel lang zoeken dat er ergens een verbinding niet lekker was (vocht in een connector, van daar uit corrosie in de kabel).

En anders zou ik het ook niet meer weten.


PS: Ik zit ook een beetje naar de Dreambox te kijken, maar ik vind hem nog te duur (misschien moet ik gewoon even naar die prijs toegroeien).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, vocht in de verbinden! Alles is goed ingetape met vulcaniserende tape van da duur spul, maar kan misschien toch eens langs de kabels gaan om te kijken!

 

Ja de prijs hé niet te doen ik hoor bedragen van 1000 euro das nie normaal hoor! op veel forums verbannen ze de piraatkaarten die heel veel geld kosten en die amper lang werkten maar dit vindt ik toch ook wel zakkenvullerij van dream hoor.

 

En de onderdelen zullen ook wel van china komen!?

 

 

Groeten

 

homer

 

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...