Ga naar inhoud


Hulp bij partnerbox aub


riji

Aanbevolen berichten

Dankzij dit forum heb ik deze extensie ontdekt zodat ik de aankoop van de dure DM8000 hoop te kunnen vermijden.Ik geraak er echter niet helemaal uit.

Mijn bedoeling met partnerbox is in met onze DM800 een opname te programmeren die moet uitgevoerd worden met de tuner van onze DM7020 en die moet opgeslagen worden op de interne harde schijf van de DM800, zodat we de DM800 vrij houden voor zappen tijdens opnames.

 

Op de DM800 gebruik ik een recent OpenPli image en op de DM7020 de laatste Pli voor Enigma1.

 

Partnerbox via het menu gedownload en geïnstalleerd op de DM800:

in Menu - Applicaties - Setup Partnerbox:

Show Remote Timer: ja

Show Remote TV Player: ja

Show Stream cuurent service: ja

Partner function in TimerEvent: enabled

Partner function in EPGList: enabled

 

Partnerbox Entries:

Name: DM7020

IP: [iP-DM7020]

Port: 80

Enigma type: Enigma1

Servicelist/EPG: use internal

Zap to service when streaming: ja

 

- Als ik opname programmeer in DM800 hetzij via EPG hetzij via Menu-Timer --->

krijg ik melding "TimerEvent succesfully created"

en in DM7020 staat de opname ook correct in de TimerList;

wanneer de opname moet starten krijg ik in de DM7020 echter de melding: opname mislukt: medium niet toegankelijk.

Wat mij daarbij opvalt is dat in we voor kanaalkeuze de favorietenlijsten van de DM800 te zien krijgen, daar waar het toch die van de DM7020 zouden moeten zijn...

 

Er zijn ook problemen met RemoteTV Player (op DM7020 juiste zender en beeld, maar DM800 gaat op zwart) en met stream current service from Partnerbox komt een melding dat het OK is maar scherm blijft zwart. Nu dit is minder belangrijk, als we maar de RemoteTimer functie in orde konden krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: metoo
melding: opname mislukt: medium niet toegankelijk krijg ik als de mount niet goed meer is

Ik had ook in die richting gedacht omdat er geen mount gemaakt is naar de HDD van de DM800 (DM7020 heeft geen HDD).
Misschien heb ik het project wel verkeerd begrepen.
Ik heb in het verleden een NFS-mount geprobeerd, maar dit is mij niet gelukt (CIFS wel, maar die opnamen haperden). Nu dacht ik met de Partnerbox-extensie de tuner van de DM7020 te kunnen gebruiken terwijl de opname op de HDD van de DM800 gebeurde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dan moet de 7020 wel gemount zijn op de HD van de 800.

dezelfde opstelling werkt hier goed met de partnerboxplugin, alleen geen 7020 maar een 2e 800 met nfs mount, zodat ook hd opnamen goed gaan.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de NFS server opnieuw opgestart is, bv na een update oid moet ik daarna ook altijd de andere box even opnieuw laten opstarten anders ziet die de HDD niet meer en mislukt de opname.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de beloofde beschrijving.

Ik heb die ook als Word document (met scherm afbeeldingen), maar ik weet niet hoe ik deze als bijlage eventueel kan posten.

 

9 JAN 2010

Mount van DM7020 naar interne HDD van DM800

 

Ik heb diverse informatie opgezocht, o.a. die van Sat4All (in het bijzonder de herhaalde hulp van Tonskidutch) en van de website van PLI en I have a Dreambox.

Ik was er vroeger in geslaagd om mijn DM800 en mijn DM7020 de harde schijf (HDD) van mijn NAS (NetworkAttchedStorage) toestel (Synology 207+) te laten gebruiken. Dit deed ik dan door een opdrachtzin bij te voegen in het fstab bestand (file system table) van de dreamboxen. Dit vond ik het makkelijkst ,mede omdat het imageonafhankelijk scheen. Ook in de Synology-NAS ging dit makkelijk: ik moest maar een share aanmaken en dan een read/write toelating geven door een zinnetje bij te voegen in het exports bestand van de Syno.

Toen installeerde ik een HDD in onze DM800 en die werkwijze wilde maar niet lukken voor een mount waarbij de DM7020 deze HDD van de DM800 zouden kunnen gebruiken.

Ik heb dan hulp gevraagd en gekregen op Sat4All, maar niemand kon mij de exacte opdrachtzinnen geven enerzijds voor de mount in de DM7020 en anderzijds voor de toelating in de DM800. Ik had de ganse zaak reeds opgegeven toen gebruikers op Sat4All het gebruik van de plug-in Partnerbox voorstelden als middel om te ontkomen aan wat ik de hebzucht van Dream noem, namelijk het proberen klanten die enkel een HD800 met 2 tuners nodig hebben toch een heel dure HD8000 aan te smeren.

Ik heb dan de partnerbox plug-in geïnstalleerd op de DM800 waarbij de DM7020 tot partnerbox (en dus RemoteTimer en RemotePlayer) is gemaakt. Ik ben daarbij enkel geïnteresseerd in de RemoteTimer functie: een opname programmeren vanuit de DM800 die geregistreerd en uitgevoerd wordt door de DM7020 en dit terwijl de opslag gebeurt op de HDD van de DM800 (en de tuner in de DM800 vrij beschikbaar blijft). De registratie lukte (verscheen in Timerlijst van DM7020) maar de opslag mislukte wegens onbeschikbaarheid van het medium. Toen begreep in dat ik opnieuw voor het mount probleem stond.

Wat dit mounten betreft heb ik intussen geleerd dat er een totaal gemis aan eenvormigheid is. Voor zover ik het juist begrepen heb is het mounten niet enkel verschillend naargelang de dreambox enigma1 of enigma2 gebruikt, maar is er ook nog verschil binnen enigma1-toestellen en ook zijn er nog verschillen naargelang het image en hun bijhorende hulpmiddelen.

Ik gebruik als image in mijn DM7020 met enigma1 de laatste PLI (27 juni 2009) en in mijn DM800 een OpenPli, die ik een paar weken geleden heb gedownload. Ik zal nu beschrijven hoe de mount gelukt is.

 

1. Mount op DM7020 instellen.

Je kunt met de afstandbediening via het menu kiezen voor Systeem instellingen - Netwerkmounts - Nieuwe mount toevoegen en dan de informatie invullen (zie verder: invulformulier) en opslaan.

 

Omdat ik dit gemakkelijker vind, heb ik het mounten echter met mijn internet browser uitgevoerd: ik heb het IP van mijn DM7020 ingegeven (http://192.168.1.107) en dan krijg je een interface met je dreambox. Die heeft bovenaan een menubalk met helemaal links de optie Box Control en daarin kun je kiezen voor Configuration. Je krijgt dan een nieuw scherm met daarin de optie Mount Manager. Daar kun je kiezen voor Add om een nieuwe mount te maken (door te klikken op het potloodfiguurtje kun je nadien nog bewerken en door te klikken op de tekst onder Action kun je effectief de mount (de)activeren).

 

Als je kiest om een Add mount te maken, krijg je een volgend invulscherm, dat ik als volgt heb ingevuld:

 

Description: share-op-DM800

Filesystem Type: 0 (=NTFS; ik probeerde vroeger CIFS maar opnamen haperden)

Auto Mount: JA (ik heb dit eerst niet aangevinkt en eens de activering van de mount gelukt, heb ik dit alsnog aangevinkt)

Client Directory: /media/hdd

Server Directory: /media/hdd

Remote Host Name/IP:192.168.1.103 (=IP van de DM800, ik gebruik bij beide boxen een vast IP-adres, daartoe haal ik het vinkje weg naast DHCP in het netwerkmenu eens de aanvankelijke netwerkinstallatie geslaagd is)

User Name: laat ik blanco (niet nuttig bij NFS)

Password: laat ik blanco (niet nuttig bij NFS)

Options: deze lees- en schrijfgrootte laat ik standaard (rsize=8192, wsize=8192)

Ook de aanvinkopties aan de rechterkant van het invulformulier laat is standaard (enkel nolock, intr,soft en linux ext aangevinkt).

Met Save is de mount klaar en eens in de DM800 ook alles gereed zal zijn, kun je hem activeren door te klikken op Mount in het vak Action (je moet dan een groen vinkje krijgen in het statusvak Stat).

 

2. DM800: NFS-server installeren en HDD-map exporteren

In de DM800 moeten we de NFS server installeren, die hierbij automatisch ook geactiveerd wordt.

Je gaat daarvoor via Menu - Applicatie naar Downloaden - -- in een van de mappen (ik denk Other of Pli) vind je NFS-server . Eens dit klaar is, krijg je in Menu-Applicaties het plug-in item NFS-server set-up. Als je dit aanklikt krijg je een volgscherm waar kun je kiezen wat je wil exporteren: Exports, wat ik ingesteld heb op: /media/hdd (kiezen met pijltoets links/rechts) en dit opgeslagen (OK).

 

Misschien is het wel best dat je nu de boxen heropstart.

Indien je geen AutoMount gekozen hebt bij de DM7020 kun je nu klikken op Mount in het vak Action (zie vroeger) en heropstarten.

Ik merk dat de opnamen die met de tuner van de DM7020 zijn opgenomen wel in dezelfde map (/hdd/movie) staan als de opnamen met de tuner van de DM800, maar achteraan worden gerangschikt.

 

3. Met deze bijdrage hoop ik misschien te voorkomen dat anderen net zo lang moeten sukkelen als ik deed. Anderzijds is het wat pretentieus om zo'n bijdrage te doen als je zelf niet alles begrepen hebt.

Wat ik bijvoorbeeld niet versta is dat ik niet eens het IP van de DM7020 heb moeten ingeven bij de toelating voor het gebruik van de HDD van de DM800 (ik vond daartoe ook geen hulpmiddel), tenzij dat door de installatie van de Partnerbox plug-in het nodige reeds is gedaan...

riji

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...