Ga naar inhoud


[DM800HD] usb harddisk werkend krijgen


petjered

Aanbevolen berichten

Hallo.

 

heb verschillende topic gelezen hier op sat4all maar ik ben er nog niet ingeslaagd om de externe harddisk te laten werken op mijn dm800

 

Heb image openpli de nieuwste erin staan.

 

hd aangesloten op usb disk blijft tikken maar nergens in de dm krijg ik iets te zien. hoe te formateren of activeren.

 

graag hulp

 

gr Petje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Werkt de schijf wel als je hem aansluit op je PC? Zo ja, dan mag je de rest van deze post negeren wink

 

Spint de schijf helemaal op, of hoor je dat de schijf probeert te gaan draaien (tikje, eventueel gevolgd door geluid oplopend in toonhoogte).

 

Heb zelf afgelopen week een schijf in een usb behuizing willen gebruiken, maar de voeding van die behuizing was niet goed genoeg, waardoor de schijf niet wilde opstarten. Ik hoorde alleen een heel regelmatig tikje (+/- 1x per seconde).

 

Mogelijk is dan de voeding te zwak. Als de schijf gevoed wordt via USB, dan even alle andere usb apparaten afkoppelen, en kijken of dat helpt. Eventueel een andere (externe) voeding voor de schijf proberen.

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu Setup->System->Harddisk->Initialization moet je je harde schijf kunnen zien. Ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt.

 

Als hij hier niet verschijnt dan heb je een hardware probleem, bijv. te weinig spanning via de USB. Verschijnt hij hier wel, probeer hem dan te initialiseren.

 

Als je hier de foutmelding krijgt dat er een mount probleem is, dan moet je een regel toevoegen aan je /etc/fstab. De regel die ik zelf heb toegevoegd is:

 

/dev/scsi/host1/bus0/target0/lun0/part1 /hde auto defaults,noatime 0 0

 

Hierbij is /hde het mountpunt. Je kunt hiervoor kiezen wat je wil, mits je van te voren deze folder even aanmaakt. Als host1 niet werkt, probeer dan eens host2.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...