Ga naar inhoud


Graphical MultiEPG - fijnafstelling


KoosKoets

Aanbevolen berichten

Ik kan zeer weinig info vinden over EPG gebruik in OpenPLi in combinatie met Enigma 2. Alleen Enigma 1 staat uitgebreid in de Wiki. EPG is de meest essentiele functie voor de dreambox!

Ik gebruik ook de xmltv plugin. Werkt prima.

 

Hier een paar vragen mbt de multiEPG:

 

1. Waar is de knop die de multiEPG opstart? Ik heb tot nu toe alleen "twee keer blauw indrukken" gevonden, en dan graphical multiEPG selecteren. Dit is nogal omslachtig. Is er een knop?

 

2. Hoe kan ik de EPG verder afstellen? Waar vind ik dat in de menustructuur? Ik zou graag "now/next" in een lijst zien. Ik zie nu alleen alle uitzendingen gescaled naar tijd. Dit is standaard.

 

3. Kun je de skin of image zo instellen dat het menubeeld in 16:9 op de tv landt zodat deze niet probeert er een 16:9 van te maken? Mijn TV snijdt nu de menus aan de zijkanten af om er een 16:9 van te maken.

 

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites


HOi

ik zal een poging doen.

1een knop kan je toewijzen daar is ook wel een plugin voor om een snelsart knop toe te wijzen maar je blijft meerdere keren drukken.Dat heeft te maken met de veeelvoud van gegevens .

ik heb hem zo ingesteld dat groen bij mij de multi eog geeft maar dan moet ik nog kiezen welk boeket ik wil zien.dus ook twee keer drukken.

 

2 volgens mij is de afstelling niet anders te maken.

je kan wel door op een zender te staan in de epg modus op menu drukken en dan komt er bij mij de lijst van die zender .

ook zie ik door gewoon op ok te drukken {niet in de epg modus } in de skin dus now en next staan .

 

3 snap ik misschien niet helemaal kijk je op een 16;9 tv of op een 4;3 .want ik kan bij mij gewoon het menu zien er wordt niks afgesneden .

als je kijkt op een 4:3 dan is het raadzaam om bij video/audio instellingen je tv modus op 4;3 te zetten.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jalza, hartelijk bedankt voor je reactie! Hier mijn antwoord:

 

1. - ok, ik zal die plug-in installeren. Toch vreemd. De rode knop heeft bij mijn versie van OpenPli nu helemaal geen functie. Bij E1 is die voor EPG bedoeld! Weet iemand anders misschien een shortcut?

 

2 Als ik op menu druk, dan krijg ik een timer input! Hoe is dat mogelijk? De twee rechter kleuren in het hoofdscherm zijn overigens ook leeg. [Wat ik erg handig vind, is de knop info waarmee je een lijst met vergelijkbare programmas krijgt.]

 

Harley: de web interface is inderdaad precies wat ik bedoel!

 

3 Ik kijk op een 1080i LCD van philips. Hoe kun je de AV instellingen zo zetten dat er helemaal niet gescaled wordt? De aspect ratio verdwijnt wanner 1080i geselecteerd wordt, waarschijnlijk omdat 16:9 standaard is. Alleen 4:3 en >16:9 worden gescaled maar hoe zet je dat uit? Ik begrijp die termen niet, letterbox etc.

 

Ik had hier met gemini helemaal geen last van, van scalen van de menus.

 

Rest nog een belangrijke vraag: waar is de fijnafstelling voor EPG in OpenPLi? Voor E1 ziet die er als volgt uit:

 

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1OSDepg

 

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KoosKoets


Rest nog een belangrijke vraag: waar is de fijnafstelling voor EPG in OpenPLi? Voor E1 ziet die er als volgt uit:

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1OSDepg


Die mis ik idd ook in enigma 2.
Ik kijk op een 50 inch plasma,maar de fontgrootte blijft te klein(voor mij)

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ransjooman
Origineel bericht van: KoosKoets


Rest nog een belangrijke vraag: waar is de fijnafstelling voor EPG in OpenPLi? Voor E1 ziet die er als volgt uit:

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1OSDepg


Die mis ik idd ook in enigma 2.
Ik kijk op een 50 inch plasma,maar de fontgrootte blijft te klein(voor mij)


Ook met de speciale HD skins?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metoo: dit is uitstekend wink ! Dat wist ik niet. Ook de opmaak van multi-EPG via deze weg is veel beter. Welliswaar geen nu/next in een scherm maar wel veel beter dan tijdsrelatieve blokjes!

 

Die 7 dagen EPG vooruit van Rytec/Milo is echt een uitkomst.

 

blijft nu nog dat vervelende scaling bij menuweergave zoals EPG. Dit zou aan de tv kunnen liggen. Ik heb daar echter 2 mogelijkheden om in te stellen. Een instelling geeft een groene streep dus ik ben aangewezen op "Autoformat". Dit werkt goed bij Gemini.

Ik denk dat de PLi schermopmaak van de menus structureel anders is. Wellicht ligt hier toch nog een 4:3 achter?

Of kan ik de instellingen veranderen ergens? Bij A/V instellingen heb ik hem op 1080i staan.

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

koos, ten eerste enigma1 en zijn bedienig met layout vergeten

en gewoon vanaf 0 enigma2 gaan leren en bedienen

 

aan de EPG is nog niets in te stellen zoals bij E1

de diverse EPG layouts kan je aanroepen door de INFO toets in te drukken en dan het gewenste te kiezen of langere tijd de INFO ingedrukt houden en dan je layout te kiezen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hemertje, bedankt voor je advies. De TV kan alleen op autoformat en wide screen op HDMI kanalen. Wide Screen geeft bij mij een lelijke groene streep links in beeld (hier is ook een draadje over). Dus moet ik autoformat selecteren.

 

De PLi kan bij de A/V instellingen, als je 1080i selecteert, geen aspect ratio aangeven. Die valt weg.

 

Zou het aan de skin kunnen liggen? Bij Gemini had ik geen last met schalen in de menus.

 

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je TV is de boosdoener met zijn autoformat, die probeert het beeld automatisch naar de juiste ratio te schalen

 

1080i is een vast gestelde ratio waardoor je geen 16:9 of 4:3 hoeft in te geven en dus verdwijnt

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...