Rupke Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Beste mede forumleden. Na een lange zoektocht en veel oplossingen geprobeert te hebben ben ik de wanhoop nabij. Ik krijg het probleem niet opgelost. De melding komt bij mij naar voren als ik switch van Astra 19 naar 23. Als ik binnen 19 of 23 blijf heb ik geen problemen. Hierbij alvast de simpele opzet DM7025 voorzien van laatste Pli jade 3 van 5 okt 2009 CCcam 2.1.3 Duo LNB Astra 19 en 23 graden met quad uitgang Nieuwe kwaliteitskabels voorzien van krimp F connectors ( 10 meter ) Met mijn oude 7000S voorzien van Pli en CCcAM werkt het perfect, getest met beide kabels en alle uitgangen van de LNB. Deze tuners zitten in de 7025. Ik heb alle instellingen al aangepast die ik gevonden heb op dit forum en van Pli zonder resultaat. Wat heb ik nodig om het werkend te krijgen m.b.t. de benodigde LNB´s ( merk , type ) en Diseqs switch. Ik ben van mening dat de 7025 niet werkend ga krijgen met huidige setup. Graag wil met een maximaal 80 cm schotel Astra 19 en 23 op de 7025 dual tuner en de 7000s tegelijkertijd ontvangen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
robbedoeske Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Gemini al geprobeerd? Ik krijg met alle images ook die melding bij het switchen van 19,2 naar 23,5 (ook duo lnb van cds) maar wonderwel bij Gemini 4.5 niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rupke Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 De gemini image had ik eerst in de 7025 staan, daarna ben ik mede vanwege het probleem overgestapt op Pli, maar het probleem blijft, zelfs met de originel image. Ik heb de tuner meegenomen naar een kennis met dezelfde setup alleen een duo twin LNB, ook hetzelfde probleem. Gezien het gemak van de twin tuner denk ik er over om de setup buiten aan te passen, weet alleen niet welke componenten goede resultaten geven met deze zwakke 7025. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
robbedoeske Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Wel 4.5 nemen he,oudere had ik ook problemen mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WIWA Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Heb je de voeding ooit al eens vernieuwd of de elco's vervangen? De originele tuners geven nog wel eens problemen, omdat de disecq switch in de duolnb te weinig spanning krijgt. Heb zelf de voeding gerepareerd en 1 tuner die veel problemen gaf vervangen. Bij de nieuwe tuner geen problemen meer, bij de oude alleen nog af en toe. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rupke Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Kan je de tuners los kopen dan ? Of zijn deze te modificeren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gertitombo Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Ik had veel afstemming problemen totdat ik twee dagen geleden de ozoon image 30 december 2009 experimental image heb gedownload. Nu zijn deze meldingen weg en tevens heb ik de meldingen ook niet meer als uit standby komt. (Dit had ik niet op 19.2!). De Ozoon image wordt nu elke avond rond 23.30 bijgewerkt en geupdate. Probeer eens zou ik zeggen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rupke Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Bedankt, ga ik zeker proberen. Even zoeken waar ik deze Ozoon image vandaan kan halen. Zou het anders nog een optie zijn om met deze switch te werken in plaats van de DUO LNB ? http://www.spaun.de/?lang=en&modul=products&product=871437&productname=SUR211WSG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rupke Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Hallo, ik heb de ozoon image in de dm7025 geplaatst, maar ik zie CCcam niet in de software download lijst staan. Hoe kan ik deze installeren ? B.v.d. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rupke Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Ook met de Oozoon image komt hetzelfde probleem naar voren, afstemmen mislukt. Met onderstaande instellingen werkt het beter dan standaard, maar hij blijft na ongeveer 5 x omschakelen tussen BVN en Omroep Brabant hangen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cobus R Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 zet snelle disecq eens op ja en herhaal secuense ook eens op ja mischien dat het helpt. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rupke Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Beide opties al geprobeerd, dit geeft een negatief effect. Met deze instellingen zoals hierboven geeft de minste fouten..... Zojuist een afspraak gemaakt met een andere 7025 gebruiker om de tuners om te wisselen en testen..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wolff Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Sommige tuners van dreambox hebben problemen met sommige switches. Dit is dus geen firmware probleem, maar een hardware probleem. Helaas is bij een DUO LNB de switch ingebouwd, dus kun je de switch niet verwisselen. Ook de tuner verwisselen is iets wat je liever niet doet. Maar je kunt proberen om toneburst in te stellen, ipv diseqc. De duo LNB ondersteund namelijk zowel het diseqc als het toneburst protocol. Ik hoop dat dit je helpt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JBnl Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 duo lnb moet altijd op toneburst staan. groeten,JBnl Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WIWA Geplaatst: 4 januari 2010 Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Origineel bericht van: Rupke Kan je de tuners los kopen dan ? Of zijn deze te modificeren. Ja deze kun je los kopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen