Ga naar inhoud


USB stick met puppy linux error 17


Poetsdoekje

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb via de HCC CompUsers een PCtoGo stick aangemaakt, erg handig in Windows, maar nu komt het probleem.

 

Ik kan mijn PC booten met de PCtoGo stick in een USB slot, dan zou PuppyLinux moeten opstarten maar daar gaat het fout

 

Tijdens het opstarten

Grub Loading....

 

Error 17

 

dan blijft hij hangen

 

Wat gaat er fout?

Wie kan mij helpen?

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites


google op "grub error 17" en je zal zien dat de MBR van je USB stick veranderd is nadat je grub er op had gezet (als ik de resultaten van google good lees)

 

Ik zal nog eens goed de instruties doorlezen welke je gebruikt hebt om je USB stick bootable te maken en er PuppyLinux op te zetten.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
google op "grub error 17" en je zal zien dat de MBR van je USB stick veranderd is nadat je grub er op had gezet (als ik de resultaten van google good lees)


Wat ik ook zoek in google, alle antwoorden komen uit op error 17 problemen met Harde schijven en multiboots (linux en Windows)

Nergens een oplossing met een USB stick

Citaat:
Ik zal nog eens goed de instruties doorlezen welke je gebruikt hebt om je USB stick bootable te maken en er PuppyLinux op te zetten.


In de laatste twee uitgaves van de HCC software bus van de Compusers groep uitgave 5 en uitgave 6 samen met de GigaHits DVD's, staat zeer uitgebreid hoe je de USB stick moet installeren, bij mij werkt het Windows gedeelte dan ook prima, maar het bootgedeelte dat werkt niet, met gevolg de error 17 fout.

Ook op het Internet van PC to Go staat e.e.a. uitgebreid vermeld

Ik weet het niet meer, juist ook al omdat de installatie perfect was gelukt.

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

je geeft eigenlijk zelf als je antwoord:

 

via google vind je alleen informatie over harddisk, maar je USB stick wordt door jou computer gewoon gezien als een harddisk. En je zegt ook: Het windows gedeelte werkt prima, maar linux niet.

En dan zeg je dat die error 17 problemen voorkomen bij windows en linux multiboot...

 

Error 17 wil zeggen dat Grub geinstalleerd is en dat het toen een bepaald beeld had van hoe de "harddisk" er uit zag (Wat voor een filesysteem er op stond bijvoorbeel) maar dat er daarna een verandering is geweest en daardoor dit beeld niet meer klopt.

 

Dat is volgens mij precies wat er bij jou ook gebeurt, maar dan met je USB stick in de rol van harddisk.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
je geeft eigenlijk zelf als je antwoord:

via google vind je alleen informatie over harddisk, maar je USB stick wordt door jou computer gewoon gezien als een harddisk. En je zegt ook: Het windows gedeelte werkt prima, maar linux niet.
En dan zeg je dat die error 17 problemen voorkomen bij windows en linux multiboot...

Error 17 wil zeggen dat Grub geinstalleerd is en dat het toen een bepaald beeld had van hoe de "harddisk" er uit zag (Wat voor een filesysteem er op stond bijvoorbeel) maar dat er daarna een verandering is geweest en daardoor dit beeld niet meer klopt.

Dat is volgens mij precies wat er bij jou ook gebeurt, maar dan met je USB stick in de rol van harddisk.

Hein


Dank je wel voor je antwoord, maar dit gaat allemaal boven mijn pet(je).

Mijn eigen harde schijf (hersens) dreigt vol te raken, ik snap het niet meer.

Ik stop er maar mee, immers bijna AOW .......

groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...