Ga naar inhoud


Nexus One: de Google Phone


Aanbevolen berichten

Mag Apple dan al de naam hebben om af en toe een hype te veroorzaken; de buzz rond de Nexus One van Google mag er ook zijn. Die telefoon werd gisteren voorgesteld aan het grote publiek. Grote vraag is natuurlijk, hoe bemachtig je een exemplaar van deze Google phone die vrijwel geheel is ontworpen door Google zelf? Allereerst is er de website zelf. Google teaset deze met "Web meets Phone" waarmee gelijk duidelijk wordt wat het doel van deze nieuwe wannahave is. De interface van de site is wel aardig en via tekeningen waarbij je o.a. de Nexus One in je eigen hand kunt passen krijg je een redelijk beeld van de functionaliteit.

 

De Nexus One is 11.5 mm dik, heeft een 3.7 inch Amoled Touchscreen, 5 megapixel camera met LED-flitser, een 1GHz Snapdragon-processor met standaard een 4GB geheugenkaart (uitbreidbaar tot 32 GB). Natuurlijk zijn Gmail-integratie, GPS, Google Maps, Android market aanwezig en een YouTube toepassing waarmee je zelfgemaakte 'Hi-res' mpeg4-video's direct kunt uploaden. Verder heeft hij een trackball en een driekleurig LED-lampje dat je waarschuwt als o.a. sms'jes of emails binnen krijgt. In tegenstelling tot de iPhone kan de Nexus One ook nog eens bediend worden door spraakherkenning. Meer specificaties hier.

 

Wat ze beter doen dan de iPhone is dat hij straks wel normaal Sim-lockvrij te koop is. Het apparaat is voorlopig alleen verkrijgbaar via google site/phone en wordt alleen geleverd aan klanten in de VS, Groot-Brittannië, Singapore en Hong Kong. In Europa gaat Vodafone de Nexus One voeren. De losse prijs In de VS van de telefoon is 529 dollar (ongeveer 370 euro), wat echter de Europese versie moet gaan kosten is nog niet bekend. Wel dat de telefoon pas in het voorjaar hier beschikbaar wordt.

 

Wie hem online weet te bestellen kan aangeven of je op de achterkant een persoonlijk tekst wilt laten graveren.

 

source: express.be en sommigen portugese sites nexus1-3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is toch erg persoonlijk. Ik heb al mijn derde HTC en alleen maar goede ervaringen... Ook erg persoonlijk.

Ik kan wel dingen, die met de vreselijk dure Apple niet kunnen.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij draait op de HTC Touch Windows Mobile, en de Google Nexus heeft Android. Ik denk dat Android wel een stuk beter is/zal worden dan Windows Mobile. Ik heb nu ook een iPhone, maar ik ga in Februari naar Amerika en denk dat ik dan toch eens naar de Google Nexus ga kijken...

Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet nog zien dat hij hier simlockvrij aangeboden gaat worden bij een abonnement. Los zal de prijs in Nederland hoger liggen dan in de VS. Zou me niet verbazen als ze het dollarteken vervangen door een euroteken frown

 

Maar meestal kun je bij android telefoons de simlock vrij gemakkelijk verwijderen. Net als bij de iPhone trouwens.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een mooi toestel... Heb nu de iPhone en die bevalt ook prima. Tegen de tijd dat ik mag verlengen maar eens even kijken, de iPhone is niet heilig wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: winwiz
Lijkt me een mooi toestel... Heb nu de iPhone en die bevalt ook prima. Tegen de tijd dat ik mag verlengen maar eens even kijken, de iPhone is niet heilig wink


Er komt ook een gesubsidieerde versie op de markt in samenwerking met T-Mobile. Mensen die voor een abonnement kiezen krijgen de Nexus One voor 180 dollar, meldt CNET. Je kan alleen een Nexus One kopen indien je over een Google account beschikt.

Als Amerika al samen werkt met T-Mobile dan zal het hier wel hetzelfde worden..Dus wederom niet Simlock vrij en een duur abonnement..


Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Origineel bericht van: winwiz
Lijkt me een mooi toestel... Heb nu de iPhone en die bevalt ook prima. Tegen de tijd dat ik mag verlengen maar eens even kijken, de iPhone is niet heilig wink


Er komt ook een gesubsidieerde versie op de markt in samenwerking met T-Mobile. Mensen die voor een abonnement kiezen krijgen de Nexus One voor 180 dollar, meldt CNET. Je kan alleen een Nexus One kopen indien je over een Google account beschikt.

Als Amerika al samen werkt met T-Mobile dan zal het hier wel hetzelfde worden..Dus wederom niet Simlock vrij en een duur abonnement..


Gr.Merkedesch



.... alleen dan via Vodafone. Je hebt dan wel meteen fatsoenlijk 3G bereik.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie kopen he smile Nog steeds zijn alle toestellen simlock vrij, en gelukkig maar smile

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...