Ga naar inhoud


[DM800HD] OpenPLi werkt niet goed samen met meoboot


mobieltje

Aanbevolen berichten

Originele Dreamimage in de flash

Daarna heb ik meoboot094_r0 geinstalleerd.

 

Installeer dan OpenPLi via de USB-Stick.

Bij het opstarten van OpenPLi blijft dit in het display staan:

DREAM MULTIMEDIA

dhcp/flash/umlinux.gz

Maar hij boot wel gewoon verder, alleen zie je dat niet in het display.

De image werkt verder perfect, maar in het display blijft deze melding staan.

Dit probleem heb ik op 2x DM800 met OpenPLi met meoboot.

 

Bij de overige images die ik getest heb, werkt het display normaal.

Ook pli-enigma2-jade3-dm800-20091005-6705 werkt perfect. (bij gebruik met meoboot)

 

Wie heeft dit probleem ook en/of weet de oplossing?

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oplossing: Geen meoboot gebruiken.

 

Meoboot gebruikt nu de drivers en kernel van de flash, met de software van PLi. Aangezien OpenPLi veelal nieuwere spullen gebruikt, leidt dit tot allerhande problemen.

 

Je moet OpenPLi in de flash zetten. Je mag dezelfde versie ook op stick of CF zetten in multiboot als je dat zo leuk vindt, maar met de huidige multiboots kun je niet mixen - flash image en multiboot image moeten hetzelfde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg.

 

Inmiddels werkt het met OpenPLi (de nieuwste) in de flash en ook OpenPLi in Meoboot.

 

De images in de flash moet ik gewoon up-to-date houden, d.m.v. een image update, dan blijft het werken.

 

Verder heb in in de bovenste USB-poort een 16GB stick voor opname en in de onderste USB-poort en 4GB stick voor Meoboot.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal ook geen garantie zijn dat het blijft werken... Want die andere images hebben dan misschien een oudere kernel en drivers nodig. Meoboot is leuk - maar geen garantie en kan daarom tot ongewenste verrassingen leiden.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Ik vraag me alleen af wat het nut is van twee keer hetzelfde image in je box?


Dat is ook niet nodig, maar ik wilde gewoon testen of je nu wel de OpenPLi in de Meoboot kon zetten.

Diverse dingen vallen mij op aan de OpenPLi, volgens mij is het nu niet meer mogelijk om een Interne HD en de twee USB-aansluitingen te gebruiken, kijk je naar de directoy /dev dan zijn daar diverse dingen niet meer aanwezig of de inhoud is verwijderd.
In /dev/discs staat nu een Symlink naar scsi.... enz.
In /dev/ide staat helemaal niets meer.
In dev/scsi staat er alleen maar host0 en geen host1 meer.

Origineel bericht van: Blackbriar
Als het je er om gaat een backup te hebben, dan zou ik eens kijken naar de NFI-Backup plugin. Daarmee heb je in een mum van tijd een backup gemaakt, die je weer makkelijk terug kunt zetten. Met een multiboot vraag je om moeilijkheden.


Nee ik wil geen backup maken.
En je tweede antwoord is onzin, die plugins zijn door mensen gemaakt die daar ook veel tijd in steken, ik werk al met multiboot zolang het mogelijk is door Barry Allen en nu Meoboot.
Lees de Helpfile in Meoboot maar eens, de meeste image makers hebben de Meobootplugin getest voordat deze online is gezet.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

lees dan ook maar het meoboot topic op het pli forum maar, de meobootmaker geeft er zelf aan dat het een compromie is tussen allerlei zaken en dus eigenlijk helemaal geen echte multiboot is maar dat je diverse zaken tussen het flash image en je usb/cf image door elkaarheen gebruikt wat voor allerlei problemen kan zorgen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat heb ik gelezen.

 

En dit:

Citaat:
let me put it clear again:

 

The PLi team does NOT support multiboot environments!

 

Zoals ik al aangaf, PLi in multiboot geeft problemen en andere images niet, het zou voor jullie een uidaging moeten zijn om dat ook werkende te krijgen.

Maar ja de wil is er blijkbaar niet.

Jammer dus.

 

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLi loopt gewoon voorop in ontwikkeling. Veel componenten in PLI (busybox, mdev, drivers) zijn verder doorontwikkeld en vernieuwd, en daarom lukt het niet om die met de drivers en spullen van images te combineren die wat minder vooruitstrevend zijn.

 

Het zou een uitdaging moeten zijn om een fatsoenlijke multiboot te maken, die niet de hack gebruikt die BA en meoboot gebruiken. Technisch prima mogelijk, maar ik ga er mijn tijd niet aan verspillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...