Ga naar inhoud


[Strong 8000] kleine vraag bij updatew srt8000


Gast smurf5

Aanbevolen berichten

goedenmiddag,

 

een veelbesproken onderwerp is natuurlijk het updaten van je srt8000

 

na een aanschafvan een nieuw pakket zou ik mijn zenderlijst opnieuw in moeten laden, hierbij even geen rekening gehouden met de leeftijd van mijn ontvanger.

 

hier stond dus geen zenderlijst in, waardoor er meer zenders worden gevonden als de 999 die hij aankan.

 

dus de gewone set topp box + basispakket zenders krijg ik niet compleet geladen dan wel op een goede volgorde.

 

hierna heb ik canal+ gebeld en na enig overleg was de conclusie hij moet geupdated worden. nu ik enige ervaring heb met het inladen van software in telfeoons, danwel motormanagement programma's leek het mij mogelijk te leren dit zelf te doen.

 

door de ervaring met telefoons en motormanagement weet ik dat wanneer je jezelf niet goed voorbereid jezelf nog eens kan stoten, dus ben ik na zoveel mogelijk informatie gaan zoeken (http://www.weethet.nl/dutch/sat_updatestrongsrt8000.php) gaf veel info, maar een ding is me nog niet duidelijk.

 

ik moet eerst een parrallel kabel hebben serieel heb ik al.

na het downloaden van een loader versie 2.0 instaleren.

 

daarna kan er nog een versie 9 opkomen origineel of een aangepaste van Emper0r

 

daarbij dus meerdere zenders enz...

 

is voor mij versie 2.0 voldoende om gewoon tv te kunnen kijken met een complete lijst met ned 1 op en ned 2 op (de canaldigitaal lijst)?

 

wanneer dat niet is en een versie 9 geinstalleerd moet worden, welke kan ik het beste kiezen? geinige extra's zijn altijd welkom maar laad hij dan de zenders gewoon zoals het moet? als ik ze alleen maar hoef te verplaatsen maar ze zin wel allemaal aanwezig in de lijst ben ik allang tevreden!

 

de zenders die ik nu niet kan vinden zijn dus sbs6 net5 en veronica

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


jij zit bij hele oude firmwares te kijken.

alleen de v20 dat is de originele software.

die versie 9 waar jij het over hebt is achterhaald tegenwoordig heb je sattracker 3 deze heb je momenteel alleen nodig als je meerder satelieten wilt zien omdat hier 4000 zenders op passen en op de originele maar 999.

maar als je met dit medium niet bekend bent raad ik je aan eerst de orirginel sotware er op te zetten en dan eventueel gaan verdiepen in de sattracker versie.

aangezien je daar ook instellingen moet inzetten enz.

dus wat jij vraagd ja je kan met de originele software goed uit de voeten en het werkt altijd.

 

alleen even goed lezen hoe te doen maar uiteindelijk is het nog geen 5 minuten werk.

 

daarna zenders laten zoeken en klaar suc6 zijn er vragen horen we het wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn idee is nu dus eerst v20 erop te zetten, dan kan ik eerst goed zien op weethet.nl hoe ik alles stap voor stap moet. als het dan nog niet recent genoeg is, weet ik in ieder geval hoe het moet en worden andere topics makkelijker te begrijpen en dan hoop ik sattracker 3 te kunnen instaleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok de kabel is besteld. maar dan heb ik nog de vraag of versie v20 de meest recente originele software is?

 

en sattracker, zit dat bestand verwerkt in de firmware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg steeds een foutmelding van windows, kan bestand niet afdrukken. de printer generic is geinstalleerd en staat bij de loadersoftware ook linksonder in het scherm. ik heb maar een compoort dus ook com 1 geselecteerd. het programma geeft wel aan dat hij de ontvanger ziet en de decoder geeft ook daadwerkelijk cha aan. de kabels die ik ge bruik zijn geen gesoldeerdee dingen, maar gewoon op de site van de computer besteld...

 

wat kan ik doen? en waar moet ik naar kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er iets met je seriële kabel volgens mij heb je niet de goede kabel

als je wilt weten dat je een goede kabel hebt dan kun je het door meten met multimeter

 

Seriële kabel Deze kabel moet aan beide uiteinden een 9 polig DSub stekker hebben, een mannetjes male stekker aan de PC kant en een vrouwtjes stekker female aan de receiver kant ,.pin van stekker 1:1, deze gebruik je voor een strong 8000\8100 , de Parallel kabel geeft de info van de ontvanger door pin van stekker 1:1

voor aanderen ontvangers gebruik je een nulmodemkabel

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens de meting met de multimeter is de parralel kabel zowiezo alfout. de seriele is zo opgebouwd dat het als verlengsnoer kan dienen, hoewel ik hem niet als verlengkabel heb besteld. zit ik nu met 2 verkeerde kabels? die parralel kabeld staat er mooi nergens bij, alleen met usb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...