Ga naar inhoud


[Vizyon Revolution 800 HD USB PVR Linux] Is dit een interessante ontvanger?


alx

Aanbevolen berichten

Vandaag werd mij bericht dat deze ontvanger te koop is.

Is een ontvanger op basis van linux en een Enigma-engine.

Of ie de moeite waard is? Ik heb geen idee, maar met deze

specs zou het zomaar kunnen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo te zien is het gewoon een ABCom IPBox of DGSstation ontvanger van een ander merk. Want het uiterlijk is precies hetzelfde als die van de voorgaande merken.

 

Dit zou dus betekenen, dat Enigma(2) wel erop draait maar dus niet compatible is met eventuele Dreambox binaries. In dat geval kun je beter gaan voor de VU+ DUO.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niels Wagenaar,

 

Dank je voor je feedback. Is nuttig.

Het merk/type nooit was ik nooit tegengekomen en dacht dus

een nieuwe te zien. Het melden van nieuwe types zal ik

-in het vervolg- nalaten.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Niels, ff wel relativeren:

 

Deze ontvanger is al verkrijgbaar voor Euro 185,00. De Vu is een twin receiver die 2,5 zo duur is en bevindt zich dus toch in een andere klasse.

 

Het ontbreken van compt. met Dreambox binaries wil niet zeggen dat je nu deze ontvanger moet afserveren. De Relook/Ipbox 200s, de SD voorganger van deze ontvanger, die nog geen PVR had, loopt bij de meeste van mijn kennissen al jaren stabiel onder enigma met de complete CCcam. Die is ook niet compt met de dreambox binaries.

 

Dus als je elke maand een nieuwe Enigma wilt installeren, dan is dit niet de ontvanger. Wil je jarenlang zonder problemen kijken met dezelfde image, dan zou ik voor deze gaan. En dan houd je nog de optie open op updates, die er gewoon wel zijn maar met vertraging. De Relook 200s enigma heeft gemiddeld per drie maanden een update.

 

Noem mij anders één Linux/enigma2 ontvanger die goedkoper is en ook stabiel werkt.

 

Ik vind dat deze ontvanger toch echt een advies waard is en dat geef ik gezien de ervaringen die ik heb met zijn voorganger. De hardware is echt goed.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de rest is het dus inderdaad een IPbox en hoort dus in een ander forum.

 

En om het verhaal compleet te maken, de Vizyon 810 en Vizyon 820 zijn rond de €60,00 duurder, dan heb je oa. een interne SATA en een uitgebreidere display.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even relativeren,

 

De DGStation Mutant 200S is volledig binary compatible met de Dreambox PowerPC CPU varianten. Deze ontvanger is gewoon niet binary compatible met de diverse softcams en plugins die je kan verkrijgen voor de DB800HD.

 

Deze ontvanger is gewoon een 1:1 kopie van de bestaande DGStation/IPBox varianten en op Denktenk zie ik nog steeds het één en ander aan problemen met betrekking tot Enigma2. Bovendien zie ik op de productpagina geen informatie over Enigma2, dus ik ben er vanuit gegaan dat het beschikt over de standaard DGStation/IPBox software en dat je (doordat het wel volledig binary compatible is met de andere merken) Enigma2 erop kan zetten.

 

Desondanks is 185 Euro geen geld voor een HD-ontvanger. smile

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niels,

 

Zover ik begrepen heb, zou deze box met de laatste AAF enigma2 image wel stabiel werken met heel snelle boot en snelle zaptijden en met een stabiele incubus Camd. Ook de opnames zouden goed gaan. Ook de

zou stabiel werken.

 

Maar voor de rest is je verhaal wel duidelijk.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roibert,

 

Neen hoor, de 200s is inmiddels al voor < €100,00 te krijgen.

 

Hier vind je info waar ie voor Euro 185,00 te krijgen.

 

Als je goed zoekt vind je de shop die net over de grens bij mij ligt.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...