Ga naar inhoud


Tip : Stotterende HD films


Jap

Aanbevolen berichten

Ik was die stotterende hd-films een beetje zat. En wat blijkt, als je de box op NTSC zet (en je tv het aan kan) heb je geen stotterende films meer. Uiteraard heeft dit te maken met de fps van de meeste films. TV gaat ook goed. Handig als je je eraan stoort.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast AZboxhobbyist

Dat zou toch niet nodig moeten zijn, ik ondervind deze problemen ook, echter vind ik dat de box zelf bij het overschakelen van TV naar Film, de tuner, en ook multicas deactiveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AZboxnewbe
Dat zou toch niet nodig moeten zijn, ik ondervind deze problemen ook, echter vind ik dat de box zelf bij het overschakelen van TV naar Film, de tuner, en ook multicas deactiveren.

Hallo,

Dit gaat niet stel je bent aan het opnemen en dan? Opname stoppen? Heb trouwens geen last van stotterend beeld. Hoe spelen jullie de files af via USB, netwerk?

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW

Hallo,

Dit gaat niet stel je bent aan het opnemen en dan? Opname stoppen? Heb trouwens geen last van stotterend beeld. Hoe spelen jullie de files af via USB, netwerk?

Greetz


Je kan zoiezo niet opnemen en film kijken tegelijk.
MultiCAS stoppen helpt bij mij overigens totaal niet. Alleen NTSC is de oplossing. Dit kan waarschijnlijk ook te maken hebben met de communicatie tussen AZBox en TV, dus dat of de TV of de AZBox niet helemaal compliant is met het HDMI protocol.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap
Origineel bericht van: VluggeW

Mss is USB iets te traag voor HD films?


Nee, zeker niet. 4Gb, 8Gb, 720p of 1080p allemaal hetzelfde probleem dat met NTSC verdwenen is.


Films van het net geplukt vermoed ik ? Die hebben veelal dan een andere framerate dan wij normaal gezien gebruiken. En dan krijg je dit effect. Meer kan je dan ook niet doen. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom speelt dan bijvoorbeeld een pocorn hour (zo goed als dezelfde chipset) of een Dreambox DM8000 dezelfde DVD vob's en images wel prima af?

Zullen we het er maar gewoon op houden dat de software van de azbox nog niet helemaal lekker werkt of eventueel de hardware niet vlot genoeg is om de diverse draaiende processen af te kunnen werken? Dat lijkt mij namelijk een betere conclusie.

De boel op NTSC zetten om dit te verhelpen lijkt mij daarvan wel het bewijs. Met het schakelen naar NTSC hoeft de box minder data te verwerken (minder beeldlijnen) en in sommige gevallen ook geen conversieslag (afhankelijk van het bronmateriaal) te maken.

Ik hou het even op een software probleem, maar de tijd zal het leren.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Scubix
Films van het net geplukt vermoed ik ? Die hebben veelal dan een andere framerate dan wij normaal gezien gebruiken. En dan krijg je dit effect. Meer kan je dan ook niet doen. wink


Dat probleem van die conversie NTSC/PAL los je dus juist wel op met de tip van Jap. Veel films op het web worden aangeboden in NTSC. Dan kun je 'm ook beter zo afspelen (als je TV het aan kan) dan heb je dat probleem dus niet.

Ik heb hier een multimediaspeler (Netgear EVA 9150) die precies datzelfde heeft. Die schakelt niet automatisch om, maar wordt standaard op een norm ingesteld. Als je die op PAL zet en stuurt er dan NTSC naar toe, krijg je van dat soort stotteringen. Maar zet je 'm op NTSC en laat het de TV uitzoeken, dan loopt alles gesmeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Zullen we het er maar gewoon op houden dat de software van de azbox nog niet helemaal lekker werkt of eventueel de hardware niet vlot genoeg is om de diverse draaiende processen af te kunnen werken? Dat lijkt mij namelijk een betere conclusie. De boel op NTSC zetten om dit te verhelpen lijkt mij daarvan wel het bewijs. Met het schakelen naar NTSC hoeft de box minder data te verwerken (minder beeldlijnen)
Ron


Als je de eerste post leest, zie je dat in beide gevallen 720p gebruikt wordt. Dus het aantal beeldlijnen is hetzelfde en dus evenveel data. Dus deze conclusie is erg kort door de bocht.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, misschien heb je gelijk, maar dan blijft het nog steeds een software of misschien wel een hardware probleem.

Een popcorn hour met vrijwel dezelfde chip speelt namelijk wel prima DVD vob en ISO af.

Je kunt in ieder geval de bestanden niet de schuld geven (zoals enkele mensen hierboven suggereerden) want die spelen op een andere box wel prima af.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch geen kwestie van "de schuld geven". Een andere filosofie bij de ontwikkeling van de software kan al het verschil maken.

 

De oplossing die Jap hier noemt is specifiek voor het "probleem" van NTSC/PAL conversie. Anders zou het "probleem" niet verholpen zijn door het handmatig omschakelen.

 

Er is veel voor te zeggen om een apparaat automatisch om te laten schakelen op basis van het aangeboden signaal, maar er is evengoed ook wat voor te zeggen om dat niet automatisch te doen. Het is maar net wat de techneuten/ontwerpers voor persoonlijke voorkeur hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...