Ga naar inhoud


[TF7700PVR] Harde schijf wordt soms niet herkent


-Dennis-

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem :

Bij het aangaan van de Topfield wordt de harde schijf soms niet meer herkent, in het menu is ' file list' dan niet meer te kiezen, in de display is het balkje van de harde schijf niet meer te zien.

Als ik dan de decoder reset via ' fabrieksinstellingen' en daarna weer aanzet, is de schijf weer wel zichtbaar, maar zijn de opnames die erop stonden eraf.

Ik zet dan weer via Topset de instellingen/zenders terug.

Het gaat dan soms weer een aantal dagen goed, soms maar een halve dag, voordat dit proces zich herhaalt. Iedere keer ben ik dan de opnames kwijt die op de schijf stonden.

Ik heb een maand of 8 geleden de harde schijf vervangen (van een Seagate naar een Western Digital), maar nog nooit eerder dit probleem gehad.

Ik heb alle stekkers en dergelijke nagekeken, zitten allemaal goed.

Iemand een suggestie?

Ik heb gelezen dat de voeding in een groot aantal decoders niet goed is, kan dat ook in dit geval de oorzaak zijn, of is er iets heel anders aan de hand?

Ik vind het vreemd dat het soms wel, soms niet gebeurd.

 

TF 7700 HDPVR (met de meest recente software), is nu ruim 2 jaar oud.

Western Digital Caviar Green WD6400AACS.

Powercam 2.04

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou de seagate er even in doen als je die nog hebt werkt het dan goed dan heb je het antwoord

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het meedenken Sigma. Ik zag daar een beetje tegenop, omdat ik dan alle kabels en dergelijke weer moest loskoppelen achterin de kast.

Ik heb dit inderdaad vanmiddag geprobeerd, ook nog met een 3e andere schijf die ik nog had liggen.

Geen verandering, daarom maar de decoder ingepakt en meegenomen naar de dealer, die geeft aan dat de voeding niet meer ok is, die zal worden vervangen, ik heb de decoder aan het eind van de week weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...