Ga naar inhoud


[DM800HD] WLAN met Linksys WUSB 54GC op de DreamBox 800HD


Gast Scubasat

Aanbevolen berichten


als wifi optie niet in je netwerk menu verschijnt zal hij de stick waarschijlijk niet herkennen [er vanuitgaand dat je de wlan plugin geinstaleerd hebt]. je zou een andere kunnen kopen zo duur zijn ze niet, alleen eerst even checken of hij positief bevonden wordt door dreambox gebruikers.

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

hoeveel Mbps kan je dreambox eigenlijk aan? wink
ciao

-Wireless is IEEE802.11G, dus 54/2= 27Mbps halfduplex maximaal in ideale omstandigheden(betreft wifi kanalengebruik in de omgeving)
-Wired 100Mbps fullduplex in ideale omstandigheden(alleen Dreambox data over ethernetlijn)

Wireless info vind je hier: Forum WirelessNederland
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag getest met een tweetal adapters die hier in het dorp te koop waren. Het gaat om de Linksys WUSB54GC ver.3 deze werkt niet op de dm800, geprobeerd onder PLI en Gemini.

Daarna terug gegaan en een Icidu meegekregen, helaas hetzelfde resultaat.

 

Zojuist heb ik op internet een sweex besteld, volgens IHAD was dit de beste keus. Wanneer ik de stick binnen heb zal ik deze testen en mijn bevindingen hier posten.

 

Greetz Bas

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vreemd, ik heb deze Linksys WUSB54GC ook gekocht, omdat die op een forum (weet niet meer welke) geadviseerd werd voor de DM800. Hij werkt dan ook perfect, heeft een RT73 chipset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sweex stick afgelopen zaterdag binnen gekregen, helaas toen niet de tijd kunnen vinden om deze te testen.

Gister de stick geprobeerd en met de open pli unstable van 24-02-2010 en de ontvanger crashte vrij snel, groen scherm en telkens na het opnieuw starten viel ie weer uit. Daarna Gemini erop gezet, stick erin en dit werkte eigenlijk direct. WPA ging niet goed maar met WEP werkt het als een trein.

 

Gebruikte stick is een Sweex LW053, kosten slecht 10,-

 

Greetz Bas

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...