Ga naar inhoud


[DM800HD] [DM800HD] spontaan zwart beeld


Mickeymouse2112

Aanbevolen berichten

ik heb al ruim een jaar de dreambox 800 naar volle tevredenheid alleen sinds 1 week gaat mijn lcd scherm spontaan knipperen en op zwart, als ik dan de tv een keer uit en aanzet is het weer ok voor een paar uur of soms minder.

 

ik heb image vervangen, andere hdmi poort op tv geprobeerd, mijn ps3 heeft absoluut geen problemen.

 

nou ligt het volgens mij aan de dreambox of de hdmi kabel, het makkelijkste is om nu eerst een andere hdmi kabel even te proberen, ik weet dat ik dan geen geluid heb, maar das voor de test niet erg, maar ik merk dat de dreambox helemaal niet meer wil booten met een andere kabel kan dat??

 

 

ps3 160 gig

db 500s

db 500+

db 800PVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit probleem heb ik inderdaad ook regelmatig gehad.

Ik heb het idee dat het aan de image ligt.

Nu met de nieuwste gemini er op heb ik er nagenoeg geen hinder van. Ik heb de tv alleen via hdmi aangesloten.

 

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een paar weken ook een DM800HD in mijn bezit.

Het beeldprobleem heb ik tot op heden niet kunnen waarnemen.

Er wordt op het Duitse forum (aangegeven door Schats) steeds gesproken over drivers van een bepaalde versie, maar die komen niet overeen met die ik heb.

Mijn drivers hebben versie 20091106 (laatste stukje in de regel).

Je kunt die driver versie zelf controleren met het intypen van de volgende regel 'ipkg list | grep dreambox-dvb-modules' in een telnet sessie.

Ik gebruik Gemini 4.5, dus niet de allerlaatste (4.6).

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het zijn de drivers vanaf die tijd, voor die tijd geen probleem met die drivers.

 

Op een of andere manier sinds ik openpli gebruik heb ik dit probleem niet meer waar kunnen nemen, heel vreemd allemaal.

 

 

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet de drivers alleen. Bij een bepaalde versie van enigma hoort vaak een ook bepaalde versies van drivers. Daar er af en toe in enigma2 ook wat wordt aangepast omdat het dan met nieuwere drivers niet meer werkt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...