Ga naar inhoud


[DM500S] Kan beeldkwaliteit verbeterd worden?


Belsat

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik heb mijn DM 800 teruggestuurd omdat ik de beeldkwaliteit (zelfs in HD) niet duidelijk beter vond dan die van mijn ouwe Nokia d-Box. Dat vond ik gewoon het geld niet waard..

 

Voor een fractie van de prijs heb ik nu een DM 500S. Echt helemaal super speelgoed, maar dit keer is de beeldkwaliteit zelfs duidelijk minder dan de d-Box. Ik zou het willen omschrijven als soft-focus, niet gestoken scherp.

 

Is hier nog iets aan te doen, bv met een plugin?

 

Vriendelijke groeten, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de 500s via scart en de 800hd via hdmi.

Beide boxen geven goed tot zeer goed beeld.

 

Misschien wat aan de hand met de dm500s?

Heb je er net 1 gekocht voor een paar tientjes nieuw?

Is dat wel een originele?

 

Misschien loop ik al wat vooruit, maar ik noem maar even een paar dingen waar ik aan denk.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sens: Het is een echte; heb er zelf Gemini 4.7 op gezet. Het beeld is ook niet echt slecht, sommigen zouden zeggen : goed. Misschien ben ik verwend met m'n Nokia d-Box :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Ik heb hier 2 dboxen en een 800 in gebruik.

De dboxen verschillen onderling ook al in beeldkwaliteit maar geven (subjectief ja) allebei een prettiger/mooier beeld dan de 800.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Soulman: Dan heb je exact dezelfde ervaring als ik. Ook hier is mijn tweede d-Box iets minder, maar nog altijd ietsje beter dan de DM500. Ook subjectief natuurlijk ;-)

 

Het zij zo....

 

Thanx! Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te midden van alle problemen, ellende en andere misère hier nu ook eens een positief bericht :-) Nadat ik de scart kabel heb verwisseld is het beeld prima!

 

Sterker nog, ALLES werkt perfect ;-) Ik zou zelfs zo ver willen gaan te zeggen dat de Dreambox een waardige opvolger is van de Nokia d-Box. En dat is beslist geen lichtzinnige constatering.

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
en dat voor de meest brakke box die er ooit door DMM gemaakt is wink

niet helemaal met je eens :D
ding speelt hier al jaren perfect met een gedeelde hdd/var ja oké mis ook wel een paar dingen (zoals een usb poort) maar voor de rest heb ik er no problems mee smile

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat
Te midden van alle problemen, ellende en andere misère hier nu ook eens een positief bericht :-) Nadat ik de scart kabel heb verwisseld is het beeld prima!

Sterker nog, ALLES werkt perfect ;-) Ik zou zelfs zo ver willen gaan te zeggen dat de Dreambox een waardige opvolger is van de Nokia d-Box. En dat is beslist geen lichtzinnige constatering.

Ciao, Henk


Dus conclusie,een goede scartkabel doet wonderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...