Ga naar inhoud


[DM800HD] samsung tv herkend geen dreambox


krui21

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een dreambox 800. Mijn collega is een kijkje wezen nemen en vond het beeld prachtig,dus hij ook gisteren een dreambox 800HD besteld.

 

Maar nu het probleem: zijn box wordt niet herkend door zijn samsung tv,dus dachten dat de kabel misschien defect was.

 

Dan maar testen op een lg tv op zijn slaapkamer en ook daar niets. Toen ben ik met box en kabel naar mijn huis gereden, en wat denk je op mijn sony tv perfekt via de dvi/hdmi kabel.

 

We hebben echt alle instellingen en aansluitingen getest, maar zonder resultaat. Is er verschil in lcd tv's als er staat: "hd ready" en/of "full hd"? en hebben we daarom misschien een andere kabel nodig ?

 

Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan geven...zou super zijn, want met zón apparaat kan het niet de bedoeling zijn om via de scart te kijken toch ???

 

Bij voorbaat dank iedereen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien een overbodige vraag, maar heb je wel de HDMI ingang geactiveerd op je tv. Afhankelijk van de aansluitingen welke gebruikt worden op je tv, wil het niet zeggen dat na het aansluiten van je box ook meteen de juiste HDMI aansluiting geactiveerd word. Je moet dan wel eerst de ingangmpport activeren. Bv HDMI1 HDMI2 of Scart 1 enz. Werkt ook zo met scart.

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook samsung gebruiker en moet hier bij het gebruik van een van de drie HDMI kanalen altijd zelf het kanaal via de AB kiezen. Alleen bij de topmodellen is 'auto sensing' in gebouwd.

 

Kortom niets mis met de TV, maar gewoon handmatig selecteren.

 

mvgr,

herman

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de box wordt aangesloten op de tv, dan blijft het hdmi kanaal onderin grijs staan in het menu, dus zegt de tv dat er niets is aangesloten. Plug ik er een ander apparaat (dvd e.d) op dan wordt die wel herkend.

 

De samsung is een led tv van één week oud, en kan ook aangesloten apparaten zoeken, maar box wordt echt niet gezien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: krui21
Als de box wordt aangesloten op de tv, dan blijft het hdmi kanaal onderin grijs staan in het menu, dus zegt de tv dat er niets is aangesloten. Plug ik er een ander apparaat (dvd e.d) op dan wordt die wel herkend.

De samsung is een led tv van één week oud, en kan ook aangesloten apparaten zoeken, maar box wordt echt niet gezien.


Dit euvel heb ik ooit wel gehad met een pc die ik wilde aansluiten op een LG scherm later ook met mijn DM800 ik moest een DVI - DVI gebruiken mijn scherm bezat toen nog helaas geen HDMI en was alleen HD Ready.

Bleek dus in de uitsturing te zitten de range van beeld opbouw lag tussen de bekende zeg maar b.v 1024 x 768 daarom zag mijn tv hem niet.Ik heb dit helaas nooit op kunnen lossen!!

Één voordeel was er voor mij wel ;-) Ik heb daarna een prachtige nieuwe Tv kunnen aanschaffen.(Maar die heb jij al)

En als je hem eerst via scart aansluit en alle instellingen goed zet in je AV menu en dan overschakeld naar HDMI / DVI wat doet die dan??
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben alles via scart ingesteld, maar echt geen beeld via hdmi.

 

Uiteraard heb ik alle drie de hdmi aansluitingen geprobeerd maar tot op heden geen beeld.

 

Gaan van het weekend verder hopende op een oplossing,en mocht het gelukt zijn dan laat ik dat hier nog even weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels contact opgenomen met de satellietzaak waar de dreambox vandaan komt. Deze melde mij dat het een bekend probleem is en komt door de dvi/hdmi kabel.

 

Hij vertelde mij dat ze een andere leverancier hebben voor deze kabels, en dat er een nieuwe opgestuurd wordt.

 

Ik ben niet overtuigd want dan zou de kabel toch ook niet op mijn sony tv moeten werken, maar we zullen zien als de kabel binnen is.

 

Laat jullie de afloop weten... bedankt voor jullie reactie's en bedankt voor het mee denken.

 

Fijn weekend !

 

 

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zit ook in de race voor een DM800. En moet dus ook opletten op de kabel!

 

Misschien een beetje off-topic, maar ik heb nog wel een vraag:

 

Als ik de DM800 via HDMI (full HD) aansluit op m'n tv, staat er dan nog een video signaal op de scart?

 

Die wil ik namelijk aansluiten op een RF modulator voor m'n TV boven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilvermeeuw
Ik zit ook in de race voor een DM800. En moet dus ook opletten op de kabel!

Misschien een beetje off-topic, maar ik heb nog wel een vraag:

Als ik de DM800 via HDMI (full HD) aansluit op m'n tv, staat er dan nog een video signaal op de scart?

Die wil ik namelijk aansluiten op een RF modulator voor m'n TV boven.



Ja hoor

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neouni
je kan ook een HDMI kabel voor een deel overbruggen met UTP kabel, weet zo niet de goede naam ervoor.
kan je boven ook mooi kijken


Op zich zou dat een mogelijkheid zijn, echter boven staat een nog zo'n authentiek beeldbuis (wel breedbeeld, 42kg...) zonder hdmi ingang.....

Maar via de RF modulator werkt het dus! Bedankt voor het antwoord.

Nu op zoek naar een leverancier ~= DE.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...