Ga naar inhoud


Opname DB naar PC: soms glitches in beeld


Koen B

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een DB 7020 en een PC met Windows XP. Via het netwerk kopieer ik opnames van de DB naar de computer. Als ik op de PC bestanden afspeel die ik zo gekopieerd heb, is soms gedurende enkele frames een beeldstoring te zien.

 

De storing treedt dan telkens op op dezelfde plaats in een bestand, ongeacht het formaat waarnaar ik de opname converteer, het programma waarmee ik de opname bewerk of de computer en het programma waarmee ik de opname afspeel. Het gebeurt bij verschillende zenders op verschillende satellieten.

 

Als ik dezelfde opname nogmaals van DB naar PC kopieer, is de glitch verdwenen. Ook als ik de opname vanop de DB zelf afspeel en zo op TV bekijk, is er geen probleem. Blijkbaar gaat dus niet altijd alles 100% goed tijdens de overdracht naar de PC.

 

Iemand een idee voor de oorzaak en/of een oplossing?

 

vlcsnap2010010723h52m39.png

 

 

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb net eens een ts op die methode afgespeeld. Ik kreeg niet meer een glitch die ik wel krijg als ik een kopie van dezelfde ts die nu op de computer staat, afspeel.

 

Ik heb overigens inmiddels ontdekt dat specifieke glitches ook verdwijnen wanneer ik een bestand nogmaals van DB naar PC kopieer. Het is natuurlijk best mogelijk dat er dan weer op andere plaatsen glitches geïntroduceerd worden.

 

Wat doe ik hiermee - opnieuw flashen, andere HD in de DB...?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik eraan toevoegen dat ik sinds het eerste bericht in dit draadje de tijd heb gehad om het toestel wat uitgebreider uit te proberen, en er zijn nog twee problemen die geregeld terugkeren: het apparaat loopt vast (vaak enkele dagen lang geen last van, dan plots vier keer op twee uur of zo) en ook het downloaden van een bestand naar de PC blijft soms hangen - ik ben net bezig met mijn negende poging een opname van Einsfestival naar de computer te sluizen.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gegoogeld naar het netwerkprobleem van vroege 7020's. Als ik het goed begrepen heb, zijn deze toestellen te herkennen aan het feit dat in de behuizing een 'heuveltje' geponsd is rond de RF-aansluitingen. Dat is bij mijn toestel niet het geval, dus ga ik ervan uit dat dit specifieke probleem bij mijn apparaat waarschijnlijk niet aanwezig is.

 

Bovendien meen ik te begrijpen dat het probleem erop neerkomt dat het verplaatsen van opnames van DB naar PC erg traag gaat... wat ik heb is dat het enige tijd aan een voor de 7020 normale snelheid gaat (ca. 3.5 MB/s), waarna het downloaden plots stilvalt. Ik moet het nog wat vaker meemaken voor ik dit met zekerheid kan zeggen, maar ik denk dat het probleem verholpen wordt door mijn PC terug op te starten.

 

Het lijkt me voorlopig het beste mogelijke oorzaken te elimineren door het apparaat zo min mogelijk te laten doen. Daarom sluit ik de webinterface voorlopig af zolang ik hem niet nodig heb (voorheeen liet ik die uren open staan). Verder heb ik er ook CCcam afgegooid, zodat ik momenteeel nog maar één softcam heb draaien (S-cam).

 

Verdere tips blijven welkom!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...