Ga naar inhoud


[DM800HD] opnemen als het programma ook daadwerkelijk begint...


mega gert

Aanbevolen berichten

Wanneer ik de timer instel voor een opname,via de epg, dan komt het nog wel eens voor dat ik het einde van het programma mis. Nu kun je natuurlijk de eindtijd wel iets later zetten.

Vroeger had ik een videorecorder die werkte met PDC systeem.

De opname startte altijd op het juiste moment en stopte ook op het juiste moment.

Is er ook zo'n systeem voor de dreambox ??

 

db800hd

cccam2.1.3

gemini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mega gert
maar hoe zit het dan met de info balk onder in beeld als een programma afloopt ? ik krijg dan heel kort de info balk tezien... deze krijgt dan toch ook een signaal ?? kan met dit signaal de starttijd dan niet worden geactiveerd ?

Dat is "gewoon" gebaseerd op de "now & next" informatie, is dus altijd gelijk aan wat onderin je scherm staat en wordt dus nooit actueel bijgewerkt.

En verder, PDC was een schitterend systeem en hoewel het een VBI-systeem is (dus niet geschikt voor digitale sat-ontvangst), had het onderliggende systeem natuurlijk heel simpel hergebruikt kunnen worden met een aantal bitjes in de digitale stream.

MAAR volgens mij wordt PDC al jaaaaaaren niet meer gebruikt. Ik vermoed dat de adverteerders er niet zo blij mee waren. Lange leve de overheersing van de commercie! Gij zult reclame kijken, van begin tot eind!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
MAAR volgens mij wordt PDC al jaaaaaaren niet meer gebruikt.


De kabelboer bij mijn ouders stuurde het nog mee in de analoge stream voor de publieken. Heeft me heel wat hoofdbrekens gekost, waarom mijn test opnames op Ned1 altijd goed liepen, en dan belde moeder weer dat de opname niet startte... op RTL... Bleek de video eindeloos op de PDC te wachten, die op Ned1 wel gestuurd werd maar op andere zenders niet.
Vond het een super systeem, toen we nog een sprietantenne hadden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gebruiken de zenders ARD en ZDF de now/next wel om precies optijd te starten. Vaak staat er dat het voroge programma nog 0 minuten moet duren, maar dat het eigenlijk allang afgelopen was. Precies op het moment dat het dan echt gaat beginnen springt de text om. Dus het zou dan mogelijk moeten zijn om precies op tijd te kunnen starten door die info te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de overweging is dat de reklame ook mee opgenomen wordt, so be it, dan mag het start en stop signaal ook wel inclusief de reklame zijn. Belangrijkste is toch dat het gewenste programma volledig opgenomen wordt? Dat zou al een stap in de goede richting zijn.

Aan de andere kant zal het nu wel te laat zijn om dit in te voeren, overeenstemming voor een wereldstandaard hoef je al helemaal niet te verwachten. Gelukking worden de HDD's steeds groter en goedkoper dus kun je hele ruime marches stellen in je opname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het op "luiheid" en niet op "boze opzet". Ook al is het technisch prima te doen, en is er allang een internationaal aanvaarde standaard, de providers zien er gewoon geen brood in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...