Ga naar inhoud


Met welke router hebben jullie streaming met 7020


compuinfo

Aanbevolen berichten

Met welke router hebben jullie streaming werkend met een 7020. Ik heb de nieuwste Pli software op de dreambox staan en met een airport extre alsmede een linksys krijg ik streaming niet werkend. software : web-x tv en dreamview. Met ftp een file overzetten gaat van laptop naar dreambox feilloos maar terug niet. Firewall u it, poorten open. iemand enig idee ?

 

 

VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een gewone Linksys Ethernet Router (BEFSR41). (lijkt op die van southpark "No Internet" laugh )

 

screen-grabs-linksys-internet.jpg

 

Het is een 4 ports bedrade ethernet router. Werkt op 100Mbps fullduplex mits goed geconfigureerd. Gaat prima hier.

Stream van DM8000 -> compu dmv DreamStream E2(ivm ssl & login).

Stream van compu of Notebook(elke compu met VLC ) -> DM8000 dmv VLC plugin op DM8000.

 

Zorg er voordat je router goed geconfigureerd is.(fullduplex 100Mbps of 1Gbps)

Ik heb bewust bekabelde ethernet router gekozen, want dan heb je fullduplex(zenden/ontvangen tegelijk).

WiFi is half duplex(zenden of ontvangen)en bandbreedte is afhankelijk van kanalengebruik in omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He dat is mooi te horen, ik heb zelf namelijk ook eenzelfde router liggen, maar krijg dat dus niet werkend. je noemt de optie, fullduplex, daar zit denk ik het probleem, want ik kan met ftp wel naar de dreambox sturen maar niet van de dreambox naar de laptop. maar WAAR stel je dat in, fullduplex?

Ik heb de db aan de router gehangen en daar de pc aan, meern iet en krijg het dus niet werkend.

 

Compuinfo

VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stel je in bij de netwerkadapters van de computers.

De router past zich aan aan de netwerkadapter die er aan hangt.

Staat de compu adapter op bv hardware default 10Mbps half duplex, dan doet de routerdat ook op die poort.

Dus kijk op de computer bij de netwerkkaart eigenschappen(eigenschappen van de netwerkkaart hardware). Bij de geavanceerde instellingen zie je snelheid en duplex opties. Dan kies je bv voor 100FD.(snelste optie die router ook aankan, dus in dit geval 100Mbps en dan fullduplex/FD).

 

Als je computer dan verbind met dreambox via de router, dan staat de 100Mbps FD vast op je computer, dus neemt de router deze config over, en dus de dreambox ook.(werkt niet dmv wifi verbinding, dat is nl altijd half duplex)

 

Betreft de router kan je ook bij de instellingen prioriteit toekennen. Handig als je router het nogal druk heeft met ander netwerk verkeer.

Zie in router config:

Applications & Gaming -> QoS.

Je kan bv de poort waar gebruik van wordt gemaakt hoge prioriteit geven tov andere poorten. Wel opletten, je kan maar 1 type prioriteit toepassen, dus niet meerdere gebruiken in die config(en anders merk je het wel aan de melding van de router).

Success.

 

P.s. betreft FTP, ik heb niet toegang tot alle directories op de dreambox, wel die gebruikt worden voor toevoegingen en configuratie(althans ik kan me herinneren dat sommige directories niet toegankelijk waren). OOk heb ik eigen password toegepast aan root(dus niet Dreambox of geen password wat bij default het geval kan zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...