Ga naar inhoud


Probleem Conax kaart KPN smargo smartreader en newcs.


Maarten_J

Aanbevolen berichten

Sinds een week of 3 (eerder is het mij niet opgevallen) heb ik problemen met de KPN Conax kaart in combinatie met de Smargo smartreader die ik gebruik in combinatie met newcs en mythtv.

Na booten gaat het een minuut of 3 goed en vervolgens bevriest het beeld en hangt het newcs proces. Dit krijg ik met geen mogelijkheid meer goed tenzij ik de hele PC reboot. (newcs draait in background met als moeder root process 1 en is niet te killen met kill -9 <pid>. Ook de logfiles laat niets zien. sasxxx meldt ineens ECM failed, key not available from server. Het lijkt mij dat er onlangs iets veranderd is op de Conax kaart oid. Weet iemand dit toevallig? I'm desperate!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste mensen,

 

Follow up, ik ben er eindelijk uit wat het was. Had eerste gedacht dat de smartreader zelf misschien defect was omdat het echt hing op kernel niveau (proces was niet meer te killen zelfs) maar nadat iemand een week lang mijn smartreader had getest zonder problemen kon hem dat ook niet zijn. Het is dus waarschijnlijk combinatie moederboard-smartreader. Het is een asus m3n-vm78 want nadat ik een USB hub ertussen had gezet waren alle problemen opgelost. Inderdaad was het moederboard wel een van de wijzigingen die ik onlangs had aangebracht(ik had het kunnen weten). Zal wel ergens een timing issue zijn op USB niveau. Zal asus er eens over raadplegen.

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...