Ga naar inhoud


[HDD FAT32] Hoegroot bestand ?


amrabed

Aanbevolen berichten

Beste Satters,

 

Aangezien de HDD voor de meeste Sat.ontvangers FAT32 moeten zijn (USB) en ik de ervaring heb dat je op deze formaat geen grote bestanden kunt zetten (plus/minus 4GB)vraag ik me af waarom men dit formaat als vereiste stelt. op een NTFS kunnen deze grote bestanden wel.(n.l. HD bestanden zijn vaak groter dan 4GB om maar niet over mkv bestanden te spreken, want ook vele BluRay app. vereisen dit vormaat).

 

of accepteert dit formaat (FAT32) wel grote bestanden ? en doe ik iets verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1- FAT 32 is gratis te gebruiken en wordt door (vrijwel) elk systeem herkend;

2- het splitsen van bestanden is geen enkel probleem. Het systeem doet het voor je. Bij een DvD merk je er toch ook niets van de de bestanden gesplitst zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: amrabed
Beste Satters,

Aangezien de HDD voor de meeste Sat.ontvangers FAT32 moeten zijn (USB) en ik de ervaring heb dat je op deze formaat geen grote bestanden kunt zetten (plus/minus 4GB)vraag ik me af waarom men dit formaat als vereiste stelt. op een NTFS kunnen deze grote bestanden wel.(n.l. HD bestanden zijn vaak groter dan 4GB om maar niet over mkv bestanden te spreken, want ook vele BluRay app. vereisen dit vormaat).

of accepteert dit formaat (FAT32) wel grote bestanden ? en doe ik iets verkeerd.


In welke ontvanger ga je dit gebruiken?
En nee Fat32 accepteert het niet groter als +/- 4Gb
Inderdaad wordt voor de meeste Mediaplayers Fat32 aangeraden.
Ikzelf heb het ook aan de lijve ondervonden dat de helft dan niet werkt.
De meeste bestanden groter als 4Gb worden meestal in kleinere bestanden weg geschreven en in totaal zijn ze dus wel groter als 4Gb maar dit is geen probleem.
Kijk maar eens naar de grote van een gemiddeld .iso bestand dat je wilt afspelen dat gaat niet.
Converteren naar NTFS is eigenlijk niet mogelijk..Linux gaat hier niet echt goed mee om(ik durf niet te schrijven NIET)

Ik heb inmiddels mijn schijf geformatteerd naar Ext3 voor mijn Linux ontvanger en een plugin geinstalleerd zodat Windhoos er ook mee om kan gaan.

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Ik heb inmiddels mijn schijf geformatteerd naar Ext3 voor mijn Linux ontvanger en een plugin geinstalleerd zodat Windhoos er ook mee om kan gaan.

Ja, dat is natuurlijk ook een prima oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...