Ga naar inhoud


[Vuo+ Duo] Krijg geen signaal via motor (stab100)


ijsblok

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Gisteren eindelijk ook mijn Vuo+ binnegekregen en gelijk enthousiast aan de gang. Is de bedoeling dat deze mijn Topfield 4000 vervangt, welke aangesloten is op een draaibare installatie.

 

Direct de kabels van de Topfield aangesloten op mijn Vuo en met de instellingen zitten uit proberen hoe het 1 en ander aan de gang moet gaan. Heb Tuner A aangesloten op de motor en in het 'Geavanceerd' ingesteld hoe het moet staan. Ook lengtegraad en breedtegraad aangepast uiteraard. Echter krijg ik op Tuner A geen signaal door. Op tuner B, welke direct op de LNB is aangesloten, lukt het wel om signaal en beeld te krijgen.

 

Heb met allerlei instellingen zitten spelen maar krijg het niet voor elkaar om via Tuner A signaal te krijgen.

 

Ik weet dat er waarschijnlijk nog meer informatie nodig is om tot gerichte anwtwoorden te kunnen komen (dan hoor ik dat graag)maar misschien weet iemand hier al wat voor iets essentieels ik misschien over het hoofd zie. Zowel met Pli als de originele image heb ik dit probleem.

 

Groet,

IJsblok

Vu+ Duo / Draaibaar 42e - 45w

Topfield 4000PVR / Dragon Cam

Fortec Lifetime Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Nolimits
Hoi,

Waarom de satconfig niet op eenvoudig (Usals)? Werkt bij mij perfect. Heb een Quad LNB en tuner b ingesteld als kabel van rotor. Suc6


Ik blijf er bij dat Usuals alleen werkt als de schotel goed is uitgericht!!!Dus is te simpel om te zeggen stel hem op Usuals in.

Er lopen zat "professionele installateurs" rond die het niet goed doen...En een verkeerd 0 punt instellen.Dan werkt Usuals NIET of nauwelijks na behoren.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb lange tijd gewerkt met een motor die de ene keer aan de ene, en de andere keer aan de andere ontvanger hing. Dat ging altijd probleemloos, mits ik na het wisselen in het USALS menu even ging naar "ga naar referentiepunt". Ik weet niet of de VU een soortgelijk commando heeft.

 

Op zich moet de schotel van TS goed staan, gegeven het feit dat het op de Topfield goed werkt.

 

Ik heb zelf een aantal malen een motor mogen installeren, en met een klein beetje nadenken is dat echt niet zo moeilijk. Belangrijker nog dan uitrichten (dat kan je bijstellen) is trouwens het verticaal staan van de mast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net opnieuw geprobeerd. Had de met de oude ontvanger de schotel op de Astra 19.2 gezet en toen alles aangesloten op de Vu+. Tijdens het opstart menu waarin je alles ingeeft heb ik Tuner A op simpel gehouden. Toen ik in dat menu ook koos dat hij zender moest gaan zoeken zag ik dat hij opeens van de eutelsat 21e zenders aan het zoeken was (wat ik raar vindt aangezien ik dit nergens heb vastgelegd). Dit toen gestopt. Toen ik uiteindelijk in het hoofdmenu zat en ik naar signaalzoeker ging zag ik dat ik op de 21e goed signaal had en ook een lock. Echter lukt het me gewoon niet om beweging te krijgen in de schotel.

 

Als ik nameljk naar 'Rotor instellingen' ga waar je kan finetunen enzo, gebeurt er bij mij niks als ik wil gaan draaien.

 

Maar gaat het misschien fout als ik de Vu+ aansluit op de motor als deze op de astra staat? Net als al door Ïnvertist genoemd moet ik bijvoorbeeld in mijn topfield naast de lengte- en breedtegraad ook de sirius vastleggen als mijn 'nulpunt'. Bij de Vu+ doe ik dit voor mijn gevoel nergens. Geef namelijk alleen mijn lengte- en breedtegraad op. Maar als ik het goed begrijp zou je dus in het geavanceerde menu niks te hoeven doen en zou de eenvoudige setting (dus alleen lengte en bredtegraagd) voldoende moeten zijn?

Vu+ Duo / Draaibaar 42e - 45w

Topfield 4000PVR / Dragon Cam

Fortec Lifetime Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

En misschien wel te simpel omschreven??Iedere Usuals instelling zal op de de motor op de zelfde graden uit moeten komen.Dus eigenlijk zou het niet mogen uit maken of die op de Astra of op een Turksat afgekoppeld en / of aangekoppeld zou worden.

 

Even lekker simpel...

 

Zet de VU+ op een Sirius kanaal.

 

Koppel hem dan even af.Koppel dan de Topfield aan stuur hem naar de Sirius.Kijk even of je dan beeld hebt.?

 

Koppel deze dan weer af en koppel de VU+ weer aan.Als het goed is sta je dan op de basis.

 

Kijk vanaf dat punt of je de Usual aan het werk krijgt.

 

Dit is een makkelijke en simpele oplossing zonder dat je dan het gevoel krijgt om het ding het raam uit te gooien.

 

Het zal best wel een kleine instelling zijn die je mist.

 

Succes,

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er eigenlijk wel een zenderlijst in je ontvanger je wilt de ontvanger naar Sirius hebben maar weet je VU+ welke freq dat is??

 

Als je ontvanger niet weet waar hij heen moet blijft hij staan lijkt me het beste via het menu een draaibare lijst te downloaden daarna kun je verder.

Of je hebt er een lijst in staan die op disqC staat dan zal hij ook niet draaien.

Ook kun je in het menu satellieten aanklikken waarheen hij moet draaien. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Invertist


Ik heb zelf een aantal malen een motor mogen installeren, en met een klein beetje nadenken is dat echt niet zo moeilijk. Belangrijker nog dan uitrichten (dat kan je bijstellen) is trouwens het verticaal staan van de mast.


Ik vind dit wel een hele makkelijke omschrijving...Dus als het 1 niet goed is los je dat op door een ander iets bij te stellen??
Nou ik zou zeggen kom eens langs op een satelliet platform dag en stel daar een zo simpele opstelling eens op deze manier af.Veel succes

Maar goed ik ga Off-topic.

Gr,Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu een stuk verder. Heb de settings van Henksat erin staan en koos op de Vu+ een zender van de Sirius. Tot mijn stomme verbazing hoorde ik de schotel ineens draaien en zag dat hij over de sirius heenging. Zag namelijk de zender 1 seconde in beeld. Heb dit kunnen finetunen en heb dit opgeslagen (dus sirius heb ik nu goed staan in de Vu+). Echter wilde ik nu naar de hotbird en hoore hem draaien. Kreeg echter geen beeld. Maar het vervelende nu was dat ik niet meer kon finetunen. Motor deed niets meer. Dus nu even uitzoeken hoe dat ineens weer kan.

 

Ook na een reboot loop het weer vast. Als ik dan weer een zender kies op de Sirius dan doet hij weer niks.

Vu+ Duo / Draaibaar 42e - 45w

Topfield 4000PVR / Dragon Cam

Fortec Lifetime Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Ik vind dit wel een hele makkelijke omschrijving...

Ja, wat dacht je dan: dat ik in twee zinnen precies opschrijf hoe de gehele procedure is?
Maar ik nodig je uit om de afstelling van mijn schotels te komen controleren!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eerst je vu een fabrieks reset.

nu vraagt je vu om alles in te stellen taal enz nu krijg je de vraag welke tuner je moet instellen stel bij tuner a zo in confuguratie eenvodig. modus rotor. lengte graad oost en breedte graad noord invullen en druk op ok.nu moet je er een draaibare zenderlijst in zetten ga na appliactie toe druk op groene knop en dan download bij settinges een draaibare lijst.tuner b kan je later instellen.als je alles goed hebt staan dan is dit de juiste instelling.let op de rotor draaid wel maar niet zo snel als je gewent was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga morgen weer eens een nieuwe poging wagen. Heb toch het idee dat ik mijn motor een tikje naar rechts moet draaien op de muurbeugel. Zodra er beweging komt in de motor als ik met mijn Vu+ een zender zoek dan gaat hij er net voorbij.

 

Denk dus dat mijn opstelling toch niet zo goed heeft gestaan als gedacht, al heb ik 6 jaar lang met de Topfield zo'n beetje alles gehad, en ook qua signaal heel goed.

 

Tevens ga ik nog even proberen om via lnb 1 out van de Topfield mijn Vu+ hierop aan te sluiten, en dan dus via mjn Topfield alle satellieten langs en dan opslaan in de Vu+. Of heeft dit geen zin?? Zie nu even door de bomen het bos niet meer:)

Vu+ Duo / Draaibaar 42e - 45w

Topfield 4000PVR / Dragon Cam

Fortec Lifetime Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal inderdaad eerst vanavond maar eens proberen wat aan mijn opstelling te doen. Ga er vanuit dat het daar mis gaat aangezien de Vu+ de motor steeds langs de satelliet stuurt.

 

Maar blijf het wel vaag vinden dat ik op een gegeven moment vanuit het menu Rotor instellinegn geen beweging meer krijg in de motor, want hierbij kan ik ook niks bijstellen.

Vu+ Duo / Draaibaar 42e - 45w

Topfield 4000PVR / Dragon Cam

Fortec Lifetime Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...