Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Doorlusbeperkingen?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Voordat ik al mijn opnames toevertrouw aan de nieuwe VU+, gebruik ik ook mijn Inverto nog een tijdje voor standaard opnames (tot ik voldoende vertrouwen in de nieuweling heb). Ik heb daarom één coax toebedeeld aan de Inverto en eentje aan de VU+: bij beide staat nu tuner 1 doorgelust naar tuner 2. Bij de Inverto gaat dat als vanouds goed.

 

Ik loop bij de VU+ echter tegen merkwaardige beperkingen aan: als er een opname loopt, kan ik alleen nog maar kijken naar kanalen van diezelfde transponder (en hij weet het: wat ik niet kan bekijken is lichtgrijs gemaakt). De VU+ gedraagt zich dus als een enkel-tuner PVR! Iemand een idee wat er fout gaat?

 

Ik vind het wel merkwaardig dat bij de tunerconfigratie bj tuner 2 staat "Doorlus naar Tuner A": ik had daar verwacht "Doorlus van Tuner A", maar die optie vind ik niet. Gaat het toch hier mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om een box met twee tuners te laten werken heb je voor iedere tuner een lnb nodig.

Dus wat jij wilt kan gewoon niet.

 

Ik begrijp dus ook niet goed wat de doorlus functie meer doet als een box met enkele tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64
Om een box met twee tuners te laten werken heb je voor iedere tuner een lnb nodig.
Dus wat jij wilt kan gewoon niet.

Nee, dat is gelukkig beslist niet waar (zoals vele ander boxen ook bewijzen, waaronder zoals gezegd de Inverto die ik momenteel gebruik).
Zie voor een uitgebreide uitleg o.a. hier.
Het blijkt keer op keer dat ook meer ervaren gebruikers vaak niet beseffen welke mogelijkheden een doorlus heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog steeds niet het verschil met een box met een enkele tuner.

Ik kan bv. met mijn DM7000 een kanaal van TVV opnemen en gelijktijdig naar een ander kanaal van TVV kijken. (zelfde transponder en zelfde polariteit).

 

Wat kan een box met 2 tuners nu meer als je maar 1 coax met lnb gebruikt?

Of gaat dit echt enkel over meerdere opnames?

 

Sorry voor mijn vraag maar ik begrijp het echt niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU kan zelfs met intern doorlussen:

op tuner 1; 3 gelijktijdige opnames op dzelfde sat, polariteit en band en 2 voor de 2de.

Als het op is zegt hij beleefd dat hij geen vrije tuner meer beschikbaar heeft.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Waar je met één tuner en één coax enkel andere TVV kanalen kan bekijken, kan je met twee tuners en één coas ook CanalDigital kanalen bekijken (zelfde band, zelfde polariteit).

Ja maaaaaaaaaar.
De VU heeft geen RF modulator.
Dus via web if ok.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64
Om een box met twee tuners te laten werken heb je voor iedere tuner een lnb nodig.
Dus wat jij wilt kan gewoon niet.

Ik begrijp dus ook niet goed wat de doorlus functie meer doet als een box met enkele tuner.


Je kan de tuners gewoon intern doorlussen.
Hierdoor kan je als je een programma opneemt op bijna alle andere nederlandse zenders tv kijken.
Het moet alleen voldoen dat ze de zelfde polarisatie, band en satelliet zit. (Ned1,2,3 rtl,4,5,7,8, sbs6, etc voldoen aan deze eisen.)

Op dm7000 kan je als je iets opneemt alleen nog maar de zenders kijken welke in dezelfde transponder bevind. bv transponder 12515 kan je ned1/2/3 ontvangen. Je kan dan bv niet rtl4(12344) ontvangen als je ned1 opneemt.
Op de VU+ als je met 1 coax doorlust naar tuner2 dan kan je op transponder 12515H iets opnemen en op een andere transponder 12344H iets kijken. Dus Ned1 opnemen en rtl4 kijken

@invertist kijk je tuner instelling na, weet je zeker dat staat op doorlussen naar tuner A en niet bv zelfde als tuner A. (misschien niet opgeslagen)
Start anders enigma opnieuw op via afsluiten.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was iets fout gegaan: met de opname: om de één of andere reden is het programma tweemaal tegelijk opgenomen en zijn daardoor twee tuners bezet. Wel raar: die tweede opname ging helemaal de mist in; in de lijst wer aangegeven een lengte van 269 minuten, in de player werd aangegeven 1065 minuten en in werkelijkheid was de opname slechts 15 minuten lang.

Nodeloos te zeggen dat ik die rare tweede opname niet zelf heb ingesteld.

De eerste, wel zelf ingestelde opname, was trouwens wel goed.

Hierna heb ik dit verschijnsel ook niet meer gehad, en is de tweede tuner tijdens een opname normaal beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komisch dat tuner 2 werd vastgehouden terwijl tuner 1 met dezelfde transponder aan het werk was, in principe wordt binnen dezelfde multiplex geen aanspraak op de andere tuner gedaan daar die al 'gelocked' staat.

 

Het is dan mogelijk met een doorgeluste tuner alle kanalen op dezelfde sateliet met dezelfde polarisatie als waar tuner 1 op dat moment op staat, te bekijken.

 

Bijvoorbeeld Nederland 1,2,3, Film1.1 Film1.2 en Sky Cinema (germany) tegelijkertijd opnemen en Film1.1 kijken is gewoon mogelijk.

Alle genoemde kanalen zijn horizontaal gepolariseerd en Sky Cinema is de enige die op een andere transponder zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ApBurgh
Komisch dat tuner 2 werd vastgehouden terwijl tuner 1 met dezelfde transponder aan het werk was, in principe wordt binnen dezelfde multiplex geen aanspraak op de andere tuner gedaan daar die al 'gelocked' staat.

Dat is ook de bedoeling, en normaal gesproken gebeurt dat ook. Er is sowieso iets (tot nu toe gelukkig eenmalig) helemaal misgegaan: zie de rare lengtes van de opnames die ik meldde. En de tweede opname werd ook spontaan door de VU gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: LINKEY
Origineel bericht van: Black_64
Om een box met twee tuners te laten werken heb je voor iedere tuner een lnb nodig.
Dus wat jij wilt kan gewoon niet.

Ik begrijp dus ook niet goed wat de doorlus functie meer doet als een box met enkele tuner.


Je kan de tuners gewoon intern doorlussen.
Hierdoor kan je als je een programma opneemt op bijna alle andere nederlandse zenders tv kijken.
Het moet alleen voldoen dat ze de zelfde polarisatie, band en satelliet zit. (Ned1,2,3 rtl,4,5,7,8, sbs6, etc voldoen aan deze eisen.)

Op dm7000 kan je als je iets opneemt alleen nog maar de zenders kijken welke in dezelfde transponder bevind. bv transponder 12515 kan je ned1/2/3 ontvangen. Je kan dan bv niet rtl4(12344) ontvangen als je ned1 opneemt.
Op de VU+ als je met 1 coax doorlust naar tuner2 dan kan je op transponder 12515H iets opnemen en op een andere transponder 12344H iets kijken. Dus Ned1 opnemen en rtl4 kijken

@invertist kijk je tuner instelling na, weet je zeker dat staat op doorlussen naar tuner A en niet bv zelfde als tuner A. (misschien niet opgeslagen)
Start anders enigma opnieuw op via afsluiten.



Dit klinkt veelbelovend is deze doorlus mogelijkheid ook beschikbaar als je een vu+ duo en de Multytenne(single) gebruikt..
Wellicht heeft iemand van jullie deze opstelling in gebruik.

Ik neem aan dat wanneer ik bijv wat op zou nemen van ned 1 de multitenne switch de 19east kop aanspreekt.. en dat dan de doorgelusde 2e tuner alleen nog de 19east kan aanspreken maar wel alle kanalen die de 19east aanbiedt ???

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...