Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Energieverbruik stand-by


FritBox

Aanbevolen berichten

Werkelijk energieverbruik Azbox Premium HD Plus (zonder harde schijf)

 

In bedrijf: 43W

Stand-by : 30W (Volgens de spec. zou dit 5W moeten zijn.)

 

Volgens onderstaand mag de ontvanger vanaf 2010 niet meer verkocht worden.

 

[citaat]

Een voorstel van de EC om het stroomverbruik van apparatuur aan banden te leggen, is door de lidstaten goedgekeurd. Vanaf 2010 mogen huishoudelijke apparaten en pc's in de stand-by stand maximaal 2W verstoken.

 

De EU maakt in de nieuwe regels onderscheid tussen apparatuur met uitsluitend een stand-by indicator en een display. Zo mag bijvoorbeeld een televisie in sluimerstand maximaal 1W verstoken, maar een magnetron met een lcd klok mag 2W verbruiken. In 2013 moet het stroomverbruik bij dergelijke apparatuur verder zijn teruggebracht tot respectievelijk 0,5 en 1W, zo is in het zogenaamde Ecodesign reglement vastgelegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Martie123
Werkelijk energieverbruik Azbox Premium HD Plus (zonder harde schijf)

In bedrijf: 43W
Stand-by : 30W (Volgens de spec. zou dit 5W moeten zijn.)



Mijn Elite gebruik volgens mij

In bedrijf: 21W
Stand-by : 17W

Da's wel een erg groot verschil.

5W in 'standby' is overigens wel haalbaar, maar dan moet je niet verwachten dat ie binnen 10 seconden weer wakker wordt, en opnemen vanuit standby kan je dan ook wel vergeten. Het enige dat ie dan doet is aangeaan op het moment je op de afstandsbediening drukt.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze machine heeft helemaal geen standby stand.

Hij blijft namelijk gewoon aanstaan.

Het is eerder een slaapstand die bijna elke computer ook heeft.

En deze gebruiken allemaal ook meer dan 5 Watt.

Zijn alle computers dan ook verboden????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Steve
waar haal je deze info vandaan ? hier is niets van bekend.

O.a. van http://www.senternovem.nl/ecodesign/nieuws/index.asp

Origineel bericht van: herbie65
deze machine heeft helemaal geen standby stand.

Hoe kom je erbij dat de ontvanger geen stand-by heeft. Volgens de spec. op de doos heeft de ontvanger wel degelijk een stand-by. In deze stand zou de ontvanger 5W verbruiken.

Kunnen we nu de gegevens op de doos ook al niet meer vertrouwen?

Origineel bericht van: herbie65
Hij blijft namelijk gewoon aanstaan.

Het is wel duidelijk dat de stand-by bij deze ontvanger niets voorstelt.

Origineel bericht van: herbie65
Het is eerder een slaapstand die bijna elke computer ook heeft.
En deze gebruiken allemaal ook meer dan 5 Watt.
Zijn alle computers dan ook verboden????

Neen, computers zijn niet verboden, alleen nieuwe computers moeten voldoen aan de nieuwe verordening 1275/2008. http://www.senternovem.nl/ecodesign/nieuws/index.asp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben het daar over uit-stand en standby weergave functie. De Standby van de Azbox is wel iets meer dan een standby weergave functie zoals beschreven en veel meer dan een uit-stand. De werkingsstand van de Azbox valt niet onder deze verordening. Een stand-by stand wordt omschreven als uitsluitend een reactiveringsfunctie met eventueel toestandsaanduiding. De Azbox doet beduidend meer.

 

Dat het op z'n minst misleidend is ben ik het wel mee eens.

 

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jap,

 

Hoe kom je tot de conclusie dat De “Werkstand” van de Azbox niet onder deze verordening valt?

 

Energieverbruikende producten moeten volgens mij gewoon gaan voldoen aan deze verordening.

 

Doelstelling van deze verordening is het terugdringen van onnodig veel energieverbruik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Martie123
Jap,

Hoe kom je tot de conclusie dat De “Werkstand” van de Azbox niet onder deze verordening valt?

Energieverbruikende producten moeten volgens mij gewoon gaan voldoen aan deze verordening.

Doelstelling van deze verordening is het terugdringen van onnodig veel energieverbruik.


In die verordening staat de definitie van standby als 'alleen een reactiveringsfunctie met eventueel toestandsaanduiding'. De Standby van de Azbox is veel meer en valt dus niet onder deze standby omschrijving. De naam Standby is wel misleidend omdat dat suggereerd dat ie er wel onder valt. De Standby-stand van je PC betekend in deze definitie is gewoon de uit-stand, dus een reactiveringsfunctie. Er staat ook vermeld dat andersoortige werkstanden zoals S3 van je PC niet onder deze verordening vallen (vergelijkbaar met Standby van de Azbox).

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt duidelijk de standbystand en de sleepstand verward.

 

Standby is hier ook minder dan 10 wat en sleep is meer dan 15 watt maar ik krijg wederom het idee dat er door bepaalde personen alleen maar de negatieve dingen opvallen en niet de positieve.

 

Hier werkt de box naar behoren, hij doet wat ie moet doen ik kijk met mijn originele canal+ kaart, zappen gaat vlug genoeg en als media player voldoet hij op een aantal bestanden na perfect.

 

Gewoon de stekker eruit dan verbruikt ie niks!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: elflamingo
Hier wordt duidelijk de standbystand en de sleepstand verward.

Standby is hier ook minder dan 10 wat en sleep is meer dan 15 watt maar ik krijg wederom het idee dat er door bepaalde personen alleen maar de negatieve dingen opvallen en niet de positieve.

Hier werkt de box naar behoren, hij doet wat ie moet doen ik kijk met mijn originele canal+ kaart, zappen gaat vlug genoeg en als media player voldoet hij op een aantal bestanden na perfect.

Gewoon de stekker eruit dan verbruikt ie niks!!



Elflamingo,

Zou je me a.u.b. niet willen beschuldigen van iets wat niet waar is. Het viel me gewoon op dat het energieverbruik
in “Stand-by” zeer hoog is. Als je dit al niet meer kenbaar mag maken dan hou ik het wel voor gezien op dit forum.

PS. Verder werkt de ontvanger goed met de beta software. Kan in de toekomst alleen maar beter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hij blijft namelijk gewoon aanstaan.

Nou ideaal, kan gewoon blijven ftp-en en telnetten naar de box. Als ik achter m'n pc'tje zit dan hoef ik niet te kijken of de box wel aanstaat vooraleer ik iets kan doen.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb de AZBox Primium HD gemeten.

De box kent drie verschillende modus:

Aan.

Standby.

Uitschakelen.

 

Er zit bij mij een harddisk van 1Tbyte in die na 10 minuten uitschakeld. (standby tijd van de harddisk is in te stellen in de AZBox).

 

Aan + active harddisk = 36 watt

Aan (harddisk in standby) = 30 watt

Standby + active harddisk = 18 watt

Standby (na 10 minuten harddisk ook standby) = 12 watt

Uitschakelen (AZBox geeft melding op scherm dat je hem uit kunt zetten (Harddisk standby) = 22 watt

Uitschakelen en schakelaar op achterkant uit = 0 watt laugh

 

Gr,

 

Boo

 

Nokia9500, Humax irci5400, Dreambox, AZBox en er zullen nog ' boxen' volgen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
De 1 watt stand-by "wet" is een beetje onduidelijk,
Zo mogen apperaten met een tijdklok in display 2 watt in stand-by gebruiken.

En als je het goed leest gaat het om apperaten die geen uitknop hebben, dus...............



Alle consument artikelen wanneer niet in gebruik, mag het maximaal 1Watt consumeren.
Uitzondering zijn consument artikelen met display bediening deze mogen 2 tot 3Watt consumeren.
Tevens word het verplicht dat je ook een aan/uit schakelaar op product hebt. (Als dit al is ingevoerd weet ik niet)

Als je producten importeert dan moet je aangeven en op aanvraag van douane aantonen dat de product in sluimerstand maar 1 Watt verbruikt.
Als niet aan eis voldoet dan mag product ook niet meer geïmporteerd worden na 1jan 2010.
Ik neem aan dat ook de fabrikant van azbox de aanpassingen op hardware heeft uitgevoerd zodat nieuwe boxen in standby of deepsleep maar 1 watt verbruiken.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...