Ga naar inhoud


Tvheadend 2.9 vrijgegeven


Rigolo

Aanbevolen berichten


hier nog een link naar de Tvheadend-wiki pagina met informatie over TVheadend in combinatie met Ziggo.

 

Wordt tot nu toe goed bijgehouden vind ik, is niet heel duidelijk te vinden dus vandaar deze link.

 

http://trac.lonelycoder.com/hts/wiki/Ziggo

Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+

Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag inderdaad dat jij de auteur bent van de Wiki wink

 

Ik had verder nog een vraag, misschien iemand die me kan helpen.

 

Ik heb nu om te testen even de volgende opstelling:

 

TV-Server met TVHeadend:

- AMD Athlon 64 X2 4600+ (2,4Ghz)

- Technotrend DVB-C Budget C-1501

- Ubuntu 9.11

- Tvheadend

 

Mediacenter:

- Intel Core 2 Duo E8400 (3,0gzh)

- Smargoreader+

- Windows XP

- NewCS

- XBMC

 

Nu speelt mijn mediacenter probleemloos HD files, puur op CPU-kracht dus geen gebruik van VDPAU of iets dergelijks, CPU kan dat makkelijk aan op 1080p. Nu met televisie kijken merk ik echter bij de HD channels dropped frames.. niet erg veel maar toch wel wat. Enig idee waar dat door kan komen? Mediacenter heeft geen 100% CPU bij het afspelen dus lijkt toch een probleem bij de server? Wat zijn de aangeraden specs voor een TVserver? dus niet de afspelende pc?

 

Tvserver is nu een 'oude' pc, dus tijdelijk en wil er ene nieuwe voor maken, of weer terug naar Ubuntu op het mediacenter en alles ineen draaien.

 

Of, om even on-topic te komen, is dit nog een bekend probleem met Tvheadend (+XBMC)?

 

Enige tips?

 

Mvg,

 

Razor

 

Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+

Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor het opnemen en doorgeven van DVB-C streams is niet veel CPU kracht nodig. De server hoeft niet de volledige stream te decoderen. Het hoeft alleen maar de binnenkomende packages in de juiste volgorde doorgeven naar XBMC. Ik zelf draai Tvheadend op een AMD 1800+ met 3 DVB-C kaarten en 1 IDE HDD. En daar heeft het absoluut geen problemen mee.

 

Ik zelf heb (nog) geen frontend die stevig genoeg is om HD streams te kijken dus ik zelf heb dit probleem nog niet gezien. Ik heb het wel vaker gehoord dat men "hikjes" in de HD streams ziet. Het zou aan de binnenkomende kwaliteit kunnen liggen van de data. Zie je ook errors of warnings in de logs van Tvheadend?

 

Om uit te sluiten dat het aan de verbinding ligt van de Tvheadend server naar je XBMC zou je eens een HD programma op kunnen nemen op de server. Deze opnamen kan je dan overzetten naar de XBMC machine en daar dan lokaal afspelen. Dan zie je snel genoeg of er nog steeds hikjes in zitten. Zijn die weg dan weten we bijna zeker dat het in de verbinding ligt. Zijn ze er nog dan kan het of het binnenkomende signaal zijn, of toch je XBMC machine.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een goed idee, was ik al van plan eens een stream op te nemen en zien wat het resultaat is. Zal dan ook eens de stream afspelen op mijn mediacenter onder ubuntu + XBMC.. volgens mij werkt dat ook beter en kijken of dat helpt..

 

Ik heb daarnaast nog een vraag, ik heb nu mijn NewCS op WindowsXP draaien maar die was voor Mediaportal, ik wil nu het geheel op Ubuntu zetten aangezien dat toch een stuk stabieler draait.

 

Gebruik jij CCcam of NewsCS met TVheadend? Aangezien ik heb gehoord dat de verbinding van Tvheadend met CCcam traag zou zijn en maximaal 1 kanaal tegelijk te kijken is? Nu vind ik de reactie van NewCS erg snel en vlot.. zappen gaat prima namelijk bij tvheadend..stuk sneller dan VDR + SC + CCcam.

 

 

Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+

Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik momenteel een NewCS welke draait op een NSLU2. Maar ik zit er sterk over te denken om over te schakelen naar OScam. Dit is een volledig opensource cardserver in tegen stelling tot NewCS waar je afhankelijk bent van de ontwikkelaars om een specifieke versie vrij te geven. Daarnaast is er de laatste paar maanden niet veel meer gebeurt op NewCS gebied.

 

De laatste SVN versie van OScam bevat ook de benodigde aanpassingen om goed samen te werken met Ziggo Irdeto kaarten. Het schijnt wel lastiger te zijn om te configureren dan NewCS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu NewCS ook draaien op Ubuntu, werkt goed maar inderdaad misschien is OScam een betere optie aangezien die opensource is. Lijkt inderdaad stuk ingewikkelder wel!

 

Wat betreft het 'dropped frames' probleem heb ik enkele dingen geprobeerd..

 

Na het opnemen van een hd-stream en het bestand op de mediacenter zelf te zetten dropped hij nog steeds frames. Het probleem lijkt mij bij het De-Interlacen te liggen denk ik.. aangezien ik normale 1080p MKV's probleemloos afspeel.. misschien is XBMC nog niet geoptimaliseerd voor MPEG4 1080i.. maar dat ga ik eens melden.

 

Mocht iemand anders wel succesvol een MPEG4 1080i stream spelen zonder frames te droppen.. laat even weten hoe je het doet smile

 

Ik heb zowel XBMC op Windows XP als Ubuntu 9.11 geprobeerd, beide droppen frames (al op Windows XP) meer..

 

Zal later nog eens wat andere mediaspelers proberen of die het wel lukken.

 

 

 

Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+

Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hoe zit het nou is het inmiddels via oscam - oscam mogelijk de kaart in leven te houden. Dus bijvoorbeeld oscam server op een linux x86 en oscam client op de set top box ( oscam connect middels camd3 protocol cs378x naar de ziggo kaartserver )

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...