Ga naar inhoud


[UFS-910] Kim maken van je AAF 2.0e


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort weer AAF 2.0e in de flash omdat mgcamd1.35 daar nu ook op draait.

Dit werkt hetzelfde als incubus maar dan zonder die vervelende GS van Enigma.

 

Als bonus krijg je de beeldkwaliteit van de orginele firmware, en op GEEN ENKELE vrije HD zender freezes te bekennen.

 

Het grootste nadeel is dat ik weer moet wennen aan dat onhandige menu na ongeveer anderhalf jaar Enigma2 Beta's te hebben geprobeerd.

 

Met MPI heb ik de kim-file van het AAF-Board er op gezet.

 

Na allerlei aanpassingen wilde ik een back-up opslaan op de PC zoals ik dat al vaker met KCC gedaan heb. KCC geeft wel aan dat er een back-up gemaakt wordt, maar na 10 minuten is de inhoud van deze file nog steeds 0 kB

 

Bij MPI heb ik geen mogelijkheid gezien om een Back-up te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar je de files moet plaatsen hangt van je image af, maar daar kun je heel simpel wat aan te doen.

 

Installeer een mgcamd via het menu op de UFS (enigma - AAF panel, niet enigma via BA = menu+rode knop) en vervang daarna de geinstalleerde files door de mgcamd 1.35 files.

 

Je hebt de volgende files nodig: mg_cfg, cccam_list en mgcamd.sh4 (rename de laatste naar mgcamd, rechten op 755 en restart.) In CCcam list de C: line van CCcam knippen en plakken.

In AAF 2.0e komt mgcamd in /data/emu de rest in /data/keys

mg_cfg: G=32, met K: kun je wat spelen 15-20, P=2,B=11(Enigma) of 08 (AAF)

 

Ik denk dat je zo alle info wel hebt.

 

Gr

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA, met mgcamd kun je op een cccamserver inloggen.

 

Wat je met Enigma2 (bijv. Winterimage) met incubus doet, gaat nu met mgcamd 1.35 zowel met de Enigma images als niet enigma image AAf 2.0e.

 

Ik gebruik het zo op de UFS910. (Als je een UFS922 hebt dan weet ik niet of dat ook werkt.)

 

Je moet natuurlijk wel de mg_cfg aanpassen en niet alleen de regels opgeven die ik heb aangegeven, de cccam_list bewerken en mgcamd 755 rechten geven.

 

Gr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lex_luthor
JA, met mgcamd kun je op een cccamserver inloggen.

Wat je met Enigma2 (bijv. Winterimage) met incubus doet, gaat nu met mgcamd 1.35 zowel met de Enigma images als niet enigma image AAf 2.0e.

Ik gebruik het zo op de UFS910. (Als je een UFS922 hebt dan weet ik niet of dat ook werkt.)

Je moet natuurlijk wel de mg_cfg aanpassen en niet alleen de regels opgeven die ik heb aangegeven, de cccam_list bewerken en mgcamd 755 rechten geven.

Gr
Wat doe ik fout? Ik hou zwart beeld. Als ik via het menu MGCamd uit en weer aan zet krijg ik een mgcam startfehler.
Zo heb ik het gedaan:
AAF 2.0e in de flash
mgcamd 1.35 gedownload, mgcamd.sh4 geplaatst in de data/emu dir, gerenamed naar mgcamd en deze 755 rechten gegeven.
in data/keys de mg_cfg aangepast met jouw instellingen. De cccam.list (is die punt goed?) gevuld met 1 C: regel met mijn interne server ipadres, poort, gebruikersnaam en wachtwoord.
De zaak opnieuw gestart, hij geeft aan op het display dat mgcamd gestarted ist. Beeld blijft echter zwart.

crazy

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop er al even mee te experimenteren maar ik krijg het

niet aan de gang

gebruik AAF2.0E

krijg het volgende in mijn log

 

tuxbox mgcamd v1.35 by mixvt (compiled Jan 20 2010 22:15:45)

[mg] Net:32:7:2:5s Show ecm:1, emm:1 Up:1 Au:2 Dir:0 Osd:no:80:0 Cache:7 Log:3:192.168.12.98:8025 Reread:0

[mg] Ecm cache time: 15

Box type: stapi

Conax.Key error 2: No such file or directory

Keys readed

Conax.Key error 2: No such file or directory

priority prov 0500:020710

priority caid 0500

[mgcam] emm thread started

[cccamd] My nodeID 56db297e0713dce4

STAPI descrambler allocate error 63

STAPI descrambler error 41 pid 5a slot 1800a fd 1

STAPI descrambler error 41 pid 206 slot 18000 fd 1

[mg0] service 7D6 index 0 pmt pid 0 (1)

[mg0] ECM: CaID: 0x0622 -> CaPID: 0x056D ProvID: 000000

[mg0] ECM: CaID: 0x0100 -> CaPID: 0x0649 ProvID: 00006A

[mg0] ECM: CaID: 0x0100 -> CaPID: 0x0711 ProvID: 00006A

 

hierna houd het op

 

Collector

nokia mediamaster 9600

Kathrein UFS-910 e2 AAF

dreambox 500

Dreambox 7000 darkstar2

dreambox 8000 openPLi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was het weekend (vrijwillig) afgesneden van internet wegens stucadoorwerkzaamheden die moesten worden uitgevoerd, maar de internetverbinding is inmiddels weer hersteld. Ik heb de reacties derhalve nog niet eerder gezien.

 

Ik wil er dit over zeggen: De vragen hebben niets te maken met het onderwerp maar om op de vragen te reageren: HET WERKT ECHT!!!!!

 

Ik heb AAF 2.0e in de flash, dus geen testversie op een USB stick met BA of MINI Uboot.

 

Na inschakelen van de ontvanger 30 seconden wachten en dan "Menu" toets gevolgd door de rode toets (FAV) indrukken.

Dan naar Addon Beheer>>>>>Download emus> en download mgcamd.

GEEN Keys downloden!

 

Door dit zo te doen komen alle files in de juiste directories en kunnen daarna worden aangepast.

Dit geldt in principe ook voor alle andere images.

 

Start KCC 3.2 (of DCC) op en ga met FTP naar de directory /data/emu ( AAF Flash versie dus!!) en controleer of daar mgcamd is geinstalleerd.

Vervang deze door de mgcamd.sh4 van versie 1.35 (die je op de PC eerder hebt gerenamed naar 'mgcamd') en zet de rechten op 755.

 

Ga dan naar de directory /data/keys/ en controleer of je daar cccamd.list en mg_cfg hebt staan.

Vul in cccamd.list de C: regels uit je CCcam.cfg van je enigma share (knippen en plakken, want hier wordt dezelfde syntax als in cccam.cfg gebruikt) en vergeet niet deze op te slaan. In de cccam.list staat dus alleen maar 1 (2 of 3) 'C: blablabla 12000 pas woord" regel(s)

 

LET OP het is cccamdPUNTlist en mgUNDERSCOREcfg

 

Pas de mg_cfg als volgt aan:

 

M: { 01 }

C: { 01 }

A: { 02 }

U: { 01 } 0x12c0

T: { 00 }

G: { 32 }

N: { 07 } 5 30

K: { 05 }

Q: { 600 }

P: { 02 }

O: { 00 } username password

S: { 03 } 80

L: { 00 } 172.16.1.1 28007 /tmp/mgcamd.log

E: { 20 }

H: { 07 }

R: { 00 }

D: { 00 }

# 08 stapi/kathrein Flash mage

# 11 stapi/openbox Enigma image

B: { 08 }

F: { 01 }

 

En vergeet tenslotte niet deze ook op te slaan.

 

Herstart de Kathrein en wacht tot in het display van de ontvanger de melding is geweest "mgcamd gestartet" dan weet je zeker dat mgcamd ook loopt. Zoniet ga dan via Menu>>rode toets>>emu beheer>> stop alle cams en daarna direct door naar 'Start MGCAMD'

 

 

Aandachtspunten:

Hou er rekening mee dat deze emu de beste resultaten heeft met een CCcam 2.1.1 versie als server.

Als je niet uit de flash start dat er waarschijnlijk andere directories worden gebruikt.

Het werkt ook met bijvoorbeeld het Winter Image onder Enigma2, maar met de daarbij horende mindere beeldkwaliteit. (B=11 ipv 08)

 

 

Mijn ervaring is dat als iets niet werkt (en later wel) het altijd blijkt een foutje van mijzelf te zijn geweest.

Dus als het nu nog niet werkt lees alles dan nog een keer opnieuw want dan heb je ergens een foutje gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het vreemde is dat als ik in AAF 2.0e de mgcamd download en laat installeren hij wel de mgcamd in data/emu plaatst, maar ik in data/keys mg_cfg en cccam.list niet terugvinden kan.

Zie nu trouwens in jou mg_cfg bij de O een username en passwoord staan, deze heb ik zeer zeker niet ingevuld gehad en zou "de kink" dus best wel eens kunnen wezen!

Zal dat morgen eens testen, en mijn bevindingen hier posten...

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lex_luthor
Met MPI heb ik de kim-file van het AAF-Board er op gezet.

Na allerlei aanpassingen wilde ik een back-up opslaan op de PC zoals ik dat al vaker met KCC gedaan heb. KCC geeft wel aan dat er een back-up gemaakt wordt, maar na 10 minuten is de inhoud van deze file nog steeds 0 kB

Bij MPI heb ik geen mogelijkheid gezien om een Back-up te maken.
Als ik morgenavond de boel met mgcamd aan de praat heb, zal ik meteen even voor je testen of het bij mij hetzefde resultaat opleverd. In het verleden is het me namelijk wel al gelukt om een kim file te maken... frown

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu ook niet helemaal zeker meer ben of deze beide files er al stonden en ik die heb aangepast,of de gedownloade files heb gebruikt (ik heb ook een keer keys gedownload, maar ergens gelezen dat dit tot instabiliteit voert dus weer weggehaald) maar je kunt de inhoud van mg_cfg gebruiken zoals ik heb daar heb geplaatst.

Dit is mijn mg_cfg (en daar staat ook letterlijk: O: { 00 } username password

 

# on screen display type

# 00 No OSD (default)

# 01 neutrino

# 02 enigma

# 03 relook

# + user password for http auth

O: { 00 } username password

 

Je hoeft dus niet te proberen username en password te veranderen.

 

Ik ga er vanuit dat je de complete MGcamd 2.35 ergens (Bijvoorbeeld bij "[release] Mgcamd 1.35 is uit " in het DGStation/ABCom forum hierboven) hebt gedownload.

Deze bevat alle files, waarvan je alleen mgcamd.sh4 (in /data/emu), en cccamd.list en mg_cfg (in /data/keys)gebruikt.

Het renamen van mgcamd.sh4 naar mgcamd kan gewoon op de PC gebeuren, en de andere files zou ik binnen KCC aanpassen, door met de rechter muisknop te kiezen voor bewerken en dan de inhoud van mg_cfg uit het bovenstaande bericht te knippen en plakken

De cccam.list moet je ook op die manier bewerken.

 

Daarmee MOET het lukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thisone
In het verleden is het me namelijk wel al gelukt om een kim file te maken... frown


Ik heb voor de veranderingen met het Weihnacht-image van elk image een KIM gemaakt, maar het moet niet perse een KIM zijn, het zou ook een IMG mogen zijn, maar daar kom ik nu pas op want ik heb dat nog niet geprobeerd.

Gr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...