Ga naar inhoud


[OpenPli] Mediaplayer plugin, handmatig knopfunctie aanpassen


Neouni

Aanbevolen berichten

Ik draai nu OpenPli en op de Mediaplayer plugin merk ik dat de knoppenfuncties totaal anders zijn van andere images.

 

Als je bijvoorbeeld je film op pauze zet, kan ik met geen enkele knop hem meer verder spelen, enigste manier is opnieuw openen en verderspoelen.

 

Ik vraag me af waar de knop instellingen bewaard worden,

zodat ik die handmatig kan aanpassen in mediaplayer en cuteditor om hetzelfde als Pli Jade 3 te functioneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd, want de MediaPlayer is gewoon die van Dream.

 

Overigens, films kun je beter met de opnamelijst afspelen (ook als het AVI filmpjes ofzo zijn). Veel makkelijker te bedienen.

De mediaplayer is meer om lijstjes met MP3tjes te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant Milo, ik ben eens gaan spelen met een MKV in media player en de opnamelijst. Ik zie wat verschillen, waardoor ze beide niet echt handig werken:

 

In de media player:

- Pauze werkt niet, maar herstart de film. Voor- en achteruit spelen kan niet, krijg hier keurig een melding over, met de hint de nummertoetsen te gebruiken (en dat werkt prima)

- Ik kan ondertitels kiezen met de "Text" toets.

- Ik kan op geen enkele manier zien hoever ik in de film ben of hoelang deze nog duurt.

 

In de opnamelijst:

- Ik kan nu wel pauzeren. Voor- en achteruit spoelen kan nog steeds niet, ik krijg nu ook geen melding meer hierover. Met de nummertoetsen kan ik nog wel voor- en achteruit.

- Ik kan geen ondertitel meer kiezen met de "Text" toets.

- Ik zie de 'normale' info als ik op OK druk.

 

Pauzeren in een film is toch wel noodzakelijk, maar dan heb ik dus geen ondertitels. Of andersom. Dat moet toch te fixen zijn?

 

Ik heb een test MKV gebruikt met een resolutie van 1920x800, met DD en DTS stream. De file kwam van het netwerk, geen enkele hickup. Behalve in de DTS stream, die liep niet lekker (terwijl het beeld perfect was).

 

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik voor niet TS formaten de mediacenter plugin (in de OpenPLi downloads) deze werkt volgens mij het stabielst met MKV, AVI etc

 

Mediacenter speelt zaken af die de mediaspeler niet doet en heeft ook dezelfde bediening als de standaard bediening bij een opname van een zender.

 

Moet wel zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb om deze af te spelen met de movielist, nog eens een keer proberen of die de formaten ook pakt die Mediacenter wel pakt en Mediaplayer niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de opnamelijst geprobeerd, dat werkt wel beter voor mij

de mogelijk om te pauzeren vindt ik toch best belangrijk.

 

Vreemd dat OpenPli totaal andere knopfuncties in mediaplayer heeft.

Ik dacht trouwens dat Pli Jade en standaard Enigma 2 wel exact gelijk zijn, maar dat zijn al wat oudere images.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Ik gebruik voor niet TS formaten de mediacenter plugin (in de OpenPLi downloads)


Die "mediacenter plugin" kan ik niet vinden in OpenPLi...

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yo!
Ja, dat is de standaard mediaplayer. Ik dacht dat Dream1975 het over een andere had...


Klopt ik heb het over een andere.

Ik heb hem 3 maanden geleden gehaald uit downloads -> extensions -> Mediacenter in de applicaties downloads (weet niet of hij er nog steeds in zit na de verbeteringen van Milo op de movielist is hij misschien niet eens meer nodig)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yo!
Pauzeren in een film is toch wel noodzakelijk, maar dan heb ik dus geen ondertitels. Of andersom. Dat moet toch te fixen zijn?


Kun je via Menu -> Ondertitels (tijdens afspelen) de ondertiteling inschakelen? (heb alleen eigen opnames en films met zonder losse ondertitels)
Wat ik zo zag in code is dat beide players eigenlijk dezelfde code gebruiken.

Op zich zou het best logisch zijn om ook in MoviePlayer de "text" button naar ondertitels te mappen. Kan ik wel eens mee experimenteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Kun je via Menu -> Ondertitels (tijdens afspelen) de ondertiteling inschakelen? (heb alleen eigen opnames en films met zonder losse ondertitels)


Yes! Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Nu kan ik in de opnamelijst (PVR) dus een MKV afspelen met ondertitels EN pauzeren.

Als je de Text button kan mappen zou dat nog makkelijker zijn. En eigenlijk wel logischer ook.

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

Op zich zou het best logisch zijn om ook in MoviePlayer de "text" button naar ondertitels te mappen. Kan ik wel eens mee experimenteren.


Liever niet, kunnen we geen teletekst meer gebruiken in opnames.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: Yo!
Origineel bericht van: MiLo
Kun je via Menu -> Ondertitels (tijdens afspelen) de ondertiteling inschakelen? (heb alleen eigen opnames en films met zonder losse ondertitels)


Yes! Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Nu kan ik in de opnamelijst (PVR) dus een MKV afspelen met ondertitels EN pauzeren.

Als je de Text button kan mappen zou dat nog makkelijker zijn. En eigenlijk wel logischer ook.


Waar vind ik deze opnamelijst precies, kan in mijn menu alleen Mediaplayer selecteren en spelen, maar zoals al gemeld werd werken dan alle knoppen niet, heb het wel aangepast in mijn logitech afstandsbediening maar om nou te zeggen dat het allemaal soepel loopt.....

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
De PVR knop op de afstandsbediening (de Video knop op de 7025).

Dank je, moest even de originele afstandsbediening pakken, werkt inderdaad mooier dan helemaal naar mediplayer te gaan, ga mijn andere afstandsbediening gelijk even programmeren.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...