Ga naar inhoud


rotor draait niet met een Vu+Dou Box


Gast john1234

Aanbevolen berichten

hallo heren.

ik heb ook problemen met mijn vu+dou en wel met de rotor (motech2100a) die draait niet! Mijn instellingen zijn Rotor- usale config eenvoudig lengt gr 5.553 br gr 51.347.

Als ik me oud box weer aansluit,dan draait de rotor zeer goed.

Ben ook bij iemand geweest die had een stappen rotor 100 en daar draait de Vu+dou box wel goed naar alle graden.

Waar kan dit aanliggen dat hij niet werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is op het vu+ forum wel antwoord gegeven maar geen oplossing, ook zie dat er meer met dit probleem zijn.

De box is bij mij opgezet en hier werkte hij goed. De volgende dag naar mijn zwager nieuwe rotor aangesloten heeft 1 dag goed gewerkt toen ook maar een nieuwe coax getrokken. Weer bij mij getest met stab 100 werkt bij mij wel bij hem niet. Heb nu het probleem bij de satboer aangegeven deze gaat nu een oplossing zoeken. Volgens mij is er wat mis met de aansturing via de vu+ daar de DM 7000 geen problemen heeft met de rotor.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het andere forum is geopperd tuner B te gebruiken i.p.v. A: heb jij dat toevallig al geprobeerd?

Gebruik je een doorlus, of heeft de andere tuner een vaste schotel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal even kort zijn op tuner B werkt hij ook niet.

Geen beweging in de rotor te krijgen.

 

heb tuner A uitgeschakeld en B geactiveerd.

En de aansluiting van de rotor op B aangesloten??

dus echt een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier:

tuner A 4 lnb's zitten met switch

tuner B 3 lnb's met switch en de Moteck sg-2100 op poort 4: ook dat werkt prima.

Ik begrijp dat dit allemaal geen oplossing is voor TS, maar het geeft wel aan dat een motor goed mogelijk behoort te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze vind ik ook interessant van jou, hoe heb je tuner B dan ingesteld staan in de tunerconfiguratie?

zo zou ik dan ook op tuner B op switch 1,2,3 de astra1,2,3 kunnen zetten en op 4 de motor voor extra Hotbird en andere sats.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Gewoon LNB 1, 2 en 3 voor Astra 1, 2 en 3 op poort AA,AB en BA.

En de motor "voor de rest van de wereld" is LNB 4 op BB.

 

Een kleine aanvulling: ik heb daarmee een switch opgeblazen. Na advies (van iemand van transponder.nl. ,leuke website) heb ik nu de switch na de motor geplaatst (dus de uitgaande coax van de motor, die normaal naar de LNB van de draaiende schotel gaat, gaat nu naar de switch: functioneert prima!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer, dat zal niet lukken, mijn motor staat 30m van de ontvanger vandaan en van de andere schotel met de 4 lnb's.

Ik zou dan drie kabels van de switch bij de motor terug moeten leggen naar de schotel met de 4 lnb's.

Dus eigenlijk zou ik de kabel van de switch naar ingang motor moeten leggen in mijn geval en dat is niet goed denk je?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
jammer, dat zal niet lukken, mijn motor staat 30m van de ontvanger vandaan en van de andere schotel met de 4 lnb's.
Ik zou dan drie kabels van de switch bij de motor terug moeten leggen naar de schotel met de 4 lnb's.

Bij mij was dat zo'n 15 m. Het extra verlies (2X15m + diverse connectors + de motor) is wel degelijk merkbaar: de signaalsterkte op tuner A is aanzienlijk groter dan op tuner B. Maar zo is het altijd wat in het leven......

Origineel bericht van: Rytec
Dus eigenlijk zou ik de kabel van de switch naar ingang motor moeten leggen in mijn geval en dat is niet goed denk je?

Mijn ervaring daarmee is slecht: tweemaal een Maximum 4/1 switch defect, en de derde, een Venton, gaf helemaal geen signaal meer door toen de motor er op was aangesloten (ook niet van de andere poorten). Maar anderen hebben de ervaring dat het wel werkt (zie ook de betreffende PDF op transponder.nl).
Maar je kan het toch proberen? In het ergste geval kost het je een switch (maar ben je weer een ervaring rijker).
Link naar reactie
Delen op andere sites

even jullie op te hoogte houden, als ik de mast in klim en de rotor met de hand bediend doet hij het gewoon. Maar via de Vu+dou box doet de schotel niet draaien .

Nu met de winkel af gesproken om mijn vu box even naar hun te brengen. En daar even de Vu box te testen met een nieuwe rotor.

Ik hou jullie op te hoogte wat de uitslag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HALLO ALLEMAAL ,HIER HET BERICHT VAN HET ONDERZOEK VAN MIJN VU+DOU BOX. HEEL INTERESSANT.

 

 

 

 

Goedendag,

 

Ik heb vandaag onderzoek gedaan met de heren van VU+ het schijnt inderdaad niet goed te draaien met Moteck, we hebben hier verschillende geprobeerd.

 

De heren van VU+ zullen dit weekend hard werken om dit probleem op te lossen d.m.v een software update, hopelijk zal dinsdag of woensdag het probleem opgelost zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Best Regards,

 

A. Jaouani

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij sterk dat een software udate gaat helpen.

1 Jij draait met pli 2 Waarom hebben al de andere boxen met rotor geen last van dit probleem. Uit de test blijkt dat ze met jou box getest hebben het zou beter geweest zijn dat er met 2 boxen was getest. Als je de forums leest is er nog 1 persoon die het zelfde heeft als jij.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...