Ga naar inhoud


[VU+ DUO] NZB/Newsgroep support


Dennis DaMenaCe

Aanbevolen berichten

Vandaag krijg ik mijn VU+ duo binnen. Deze ga ik ook als mediacenter gebruiken.

Met mijn huidige windows mediacenter maak ik gebruik van SabNZBd+.

Is dit ook te gebruiken op een vu+ ? Of zijn er andere downloadprogramma's wat kan werken op de vu+ ?

 

En zou het overigens verstandig zijn omdat het soms erg veel CPU vereist met repareren en uitpakken.

Graag reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan je daar geen antwoord op geven: wel is er een Mediacenter plug-in beschikbaar. Daarmee wordt de VU, je raadt het al, een Mediacenter, maar of die precies de functionaliteit heeft die jij bedoelt weet ik niet. Wellicht is het zinvol die eerst eens even te proberen (hij werkt trouwens nog niet volledig).

De installatie vindt plaats via het menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis,

 

je satellietspeler is voor satelliet.

als je een media center wilt die meer doet dan je windows media center neem dan een popcorn.

 

ik begrijp wat je wilt doen, maar op verschillende toestellen getest met ondermaats succes.

 

Mijn popcorn slikt alles en speelt alles voor een schappelijke prijs.

 

en ps : ik snap je onderwerp niet goed wat dit met de vraag te maken heeft? confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd.

 

Met mijn huidige mediacenter download ik via newsgroepen. Ik gebruik hier het programma sabnzbd+ voor. Deze programma werkt via webinterface. Zo kan je ook NZB's uploaden via webinterface, en de mediacenter doet de rest zelf (downloaden, parren, en uitpakken).

 

Ik vroeg mij af of dit ook op de VU+ kon draaien aangezien sabnzbd ook beschikbaar is voor linux.

Snap je het nu een beetje ?

 

En ja, misschien is het overdreven allemaal op een satontvanger, maar als alles met 1 apparaat kan, waarom niet?

 

Edit: En anders wil ik best wel een soort van een popcorn aanschaffen mits deze nzb support heeft. En volgens mij zijn die er nog niet (veel).

Ik ga iig doorzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een plugin Nzbget, die download enz van nieuwsgroepen. Of die ook op de vu weet ik niet. Bovendien kan het nogal wat cpu belasting veroorzaken, waardoor tv kijken/opnemen misschien in het gedrang komt.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NZBget en SABNZBD zijn de twee meest genoemde downloadtools voor de nieuwsgroepen.

NZBget is daarbij het makkelijkst te installeren, want deze heeft geen pyton nodig. Iets wat standaard niet op de VU zal draaien is mijn gok.

SABNZBD biedt daarentegen veel meer functionaliteit, zoals de genoemde automatische par2 en unrar.

 

We hebben er hier al eerder over gesproken, het is handiger om dit op een NAS te doen, daar er modellen zijn met krachtige processoren die naast alle SMB/FTP/Upnp/web zaken hier nog lucht genoeg voor hebben.

 

Anderen zeggen 'de ontvanger doet 's nachts niks dus dan kan ie downloaden', ja da's ook een punt.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Origineel bericht van: Ribbe82

SABNZBD biedt daarentegen veel meer functionaliteit, zoals de genoemde automatische par2 en unrar.


Volgens sourceforge werkt par2 en unrar ook met NzbGet.

Ok dat wist ik nog niet, nou dan is die ook zeker te proberen.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen toch,

 

gebruik daarvoor een pc...

 

je gaat die box echt volpompen met onnodige zaken en ik lees dan binnen 3 weken :

Vu+ duo crashed, GS, ....

en dan is de Vu+ de dupe...snappie wink

 

hou het ding waarvoor het gemaakt is, is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ribbe82
NZBget en SABNZBD zijn de twee meest genoemde downloadtools voor de nieuwsgroepen.
NZBget is daarbij het makkelijkst te installeren, want deze heeft geen pyton nodig. Iets wat standaard niet op de VU zal draaien is mijn gok.


Je beseft wel dat Enigma2 voor 80% in python geschreven is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...