Ga naar inhoud


[DM7025] Vreemd gedrag van de tuners bij opname


hulkman

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Vannavond bemerkte ik een vreemd gedrag van mijn tuners bij opname. Ik gebruik de volgende configuratie:

 

DM7025, PLI-open van 23 januari, vaste opstelling met 3 dual koppen via 2 diseq switches met 2 kabels naar de 2 tuners.

 

De situatie:

 

Opname Flikken Maastricht liep op NED1 en kijken naar Popstars op SBS6. Toen ik in de reklame pauze wilde zappen naar RTL4 bleek deze donker grijs in het selectie menu. Ook RTL 5 en nog wat andere zenders zoals alle FTA duitse zenders waren donker grijs. Ik kon echter wel zappen naar deze zenders en had ook gewoon beeld. Later de opname terug gekeken maar deze was verder niet verstoort. Heb later nog gereproduceert, maar het blijft zo. Opvallend dat de box wel veel trager reageert op commando's van de AB. Tuner configuratie gecontroleerd maar deze is ongewijzigd als vanouds. Keertje opnieuw opgestart, ook stekker eruit gehad, nog steeds het zelfde gedoe. Tijdens de opname geeft de box ook aan dat tuner A+B worden gebruikt, na stoppen opname alleen tuner A.

Vraag: Dit is toch geen normaal gedrag bij deze opstelling?

Vraag: De DB houdt toch geen rekening met de decodeer mogelijkheid voor wat betreft de opname?

Vraag: Kan het weer iets te maken hebben met mijn voeding?

 

Mijn laatste wijziging in het systeem is dat ik nu gebruik maak van een whitelist en voorheen van een blacklist voor het kinderslot. Sindsdien vraagt de DB om het ingeven van de kinderslotcode bij het afspelen van alle opnames, ook als deze van een whitelist zender stammen.

 

Wie helpt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...