Ga naar inhoud


E Mail Programma Evolution in Internet Exporer


gerritvogels2

Aanbevolen berichten


Ik heb het email programma Evolution op mijn pc geinstaleert. het gaat email ophalen e.d en daar is het ook voor. Ik start dit programma op vanuit het bureau blad via de snelkoppeling van Evolution. Maar als ik nu Internet Explorer opstart en dan in de balk het email icoon zet via aanpassen, zou het email programma moeten opstarten. b.v bij Morzilla Thunderbird doet hij dit net als outlook in het verleden in WindowsXP Als ik in de balk nu het email iccoon aanklik zegt hij dat het standaard email programma niet goed is geconfigureerd. Opnieuw instaleren van evolution helpt niks het lijkt of Internet explorer dit niet herkend. om wat korter te zijn ik zoek een goedemail programma wat is op te starten via IE. geen webmail e.d

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in die evolution niet ergens aanduiden dat dit het standaard email programma moet zijn?

 

Indien ja, doe dat dan en dan zou het moeten opstarten als je ergens een op een email link klikt.

 

Indien nee, dan kan het niet werken en moet je op zoek naar een ander email programma.

Je noemt zelf al Thunderbird van Mozilla. Die doet dat wel.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook Evolution in mijn Linux systeem.

 

Hierin kan geen standaard instelling worden gedaan, wat een browser moet doen bij een Email actie vanuit de browser.

 

Dit instellen kan wel in de browser.

 

Bijvoorbeeld bij Mozilla.

Ga naar menu bewerken > voorkeuren > toepassingen en daar staan de verwijzingen hoe de diverse bestanden moeten worden opgestart.

 

Bij mailto kies je gewoon voor Evolution of een ander mail programma.

 

Een dergelijk instelling zal er ook wel zijn voor de Explorer. Die gebruik ik echter niet meer, dus kan ik het niet nakijken.

 

Maar primair moet je deze instelling zoeken in de browser.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...