Ga naar inhoud


[DM800HD] Beste image voor DVB-C


druup

Aanbevolen berichten

Ga vandaag de tuner van mijn DM800s vervangen voor een DVB-C versie. Zijn er nog voorkeur images voor het gebruik van DVB-C tuners?

Ik heb begrepen dat het zoeken naar zenders nog wel eens lastig is bij kabel en dat het ene image beter gaat dan de andere.

 

Heb de zoek functie gebruikt maar die werkt op dit moment niet bij mij, dus.....

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites


Manual scan en dan op Complete scan, vindt ze allemaal mits je een goed signaal heb.

 

signaal kan verstoord worden door:

-kabel (beschadigd\onvoldoende afscherming\dun)

-aansluitdozen die delen eruit filteren voor TV\Radio (ongefiltered is het beste)

-splitters (altijd lichte verlies, maar als je andersom gebruik zelfs enorme verliezen)

-versterkers die filteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Newnigma 2.8.3 heb ik eigenlijk eenvoudig de DVB-C tuner aan de praat gekregen. Bij het zoeken van zenders vindt hij ruim 400 kanalen alleen het gekke is dat de HD varianten van de commerciele NL zenders er niet tussen zitten, NL1,2 en 3HD wel.

Kan het zijn dat er over meerdere frequenties uitgezonden wordt en mijn cable.xml niet kompleet is?

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druup
Ik heb begrepen dat het zoeken naar zenders nog wel eens lastig is bij kabel en dat het ene image beter gaat dan de andere.


Ik zou voor OpenPLi gaan, daarin zit naast de standaard enigma DVB-C ondersteuning ook Cable scan (welke gebruik maakt van het snel inlezen van de zenders op de manier dat de ontvangers van de kabelproviders zelf ook doet). Ook zitten hierin Picons voor Ziggo (enkele developers van PLi kijken zelf namelijk ook via DVB-C naast DVB-S en zijn dus erg thuis in het Nederlandse kabelkijken wink ).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de openpli er in en idd deze vind wel alle kanalen! Ik kwam alleen zonder me ergens te hoeven aanmelden de unstable versie tegen, is deze versie zoals zijn doet vermoeden unstable??? heb er in iedergeval niets van gemerkt.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...