Ga naar inhoud


Howto: Kathrein UFS 910 met AAF 2.0e als CCcam-client.


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Howto: Kathrein UFS 910 met AAF 2.0e als CCcam-client.

 

Met versie 1.35 van mgcamd is het mogelijk de Kathrein met AAF 2.0e als CCcam-client te laten werken en is hiermee dus een zeer goed alternatief voor Incubus die alleen op Enigma2 images werkt.

 

AAF 2.0e is een gepatchte software die gebaseerd is op de originele Kathrein 1.05 software en dus de drivers daarvan gebruikt.

Even voor alle duidelijkheid: MGcamd kan NIET worden geinstalleerd op de originele Kathrein software.

 

Ik heb AAF2.0e in de flash gezet en deze Howto beschrijft de installatie daarvan.

(Bij AAF 2.0e op een USB Stick in Mini of Barry Allen kan het mogelijk iets anders zijn.)

 

 

Mgcamd 1.35 downloaden en uitpakken. http://www.mediafire.com/?yxzutxodnnm

 

Van alle bestanden worden alleen mgcamd.sh4, mg_cfg en cccamd.list gebruikt, en rename mgcamd.sh4 meteen naar mgcamd.

 

Installatie op AAF 2.0e:

 

Als na het opstarten van de ontvanger beeld opkomt nog 30 seconden wachten en pas dan "Menu" toets gevolgd door de rode toets (FAV) indrukken.

Dan naar Addon Beheer>>>>>Download emus>>> en download mgcamd. - (GEEN Keys downloaden)

 

Door het op deze manier te doen komen alle files altijd in de juiste directories waardoor mgcamd bij het inschakelen van de Kathrein ook automatisch kan starten. Daarna kan de inhoud worden aangepast. (Dit geldt in principe ook voor alle andere images, maar er zijn inmiddels zo veel varianten dat hiervoor geen eenduidige directorie kan worden opgegeven.)

 

Start KCC 3.2 en ga met FTP naar de directory /data/emu en controleer of daar mgcamd is geinstalleerd.

Vervang deze door de mgcamd.sh4 van versie 1.35 (die je op de PC eerder hebt gerenamed naar 'mgcamd') en zet met de rechtermuistoets de rechten op 755.

 

Ga dan naar de directory /data/keys en kopieer daarin cccamd.list en mg_cfg.

 

Het configureren kan beginnen.

 

Bewerk CCcamd.list op Kathrein UFS 910: (ook met FTP in KCC)

 

Deze staat in dir /data/keys/

 

Het bewerken van cccamd.list gaat door de rechtermuistoets te klikken en in het opgekomen menu te kiezen voor 'bewerken'.

De syntax voor deze regel is gelijk aan die in CCcam.cfg >>> "C: blablabla 12000 pas woord"

 

Vergeet niet deze op te slaan!

 

 

Pas daarna op dezelfde wijze G en B in de mg_cfg als volgt aan:

 

M: { 01 }

C: { 01 }

A: { 02 }

U: { 01 } 0x12c0

T: { 00 }

G: { 32 }

N: { 07 } 5 30

K: { 05 }

Q: { 600 }

P: { 02 }

O: { 00 } username password

S: { 03 } 80

L: { 00 } 172.16.1.1 28007 /tmp/mgcamd.log

E: { 20 }

H: { 07 }

R: { 00 }

D: { 00 }

#B: { 08 }stapi/kathrein : wordt gebruikt voor UFS 910 met AAF 2.0e image

#B: { 11 }stapi/openbox : wordt gebruikt voor UFS 910 met Enigma image

B: { 08 }

F: { 01 }

 

En vergeet tenslotte niet deze ook op te slaan.

 

 

Herstart de Kathrein en wacht tot in het display van de ontvanger de melding is geweest "mgcamd gestartet" dan weet je zeker dat mgcamd ook loopt.

Zoniet ga dan via Menu>>rode toets>>emu beheer>> 'stop alle cams' en daarna door naar 'Start MGCAMD'

 

 

Aandachtspunten:

Hou er rekening mee dat deze emu de beste stabiliteit heeft met een CCcam 2.1.1 versie als server.

Als je niet uit de flash start dat er waarschijnlijk andere directories worden gebruikt.

 

 

Als het nu nog niet werkt lees alles dan nog een keer opnieuw want dan heb je echt ergens een foutje gemaakt.

Bedenk dat EEN tikfoutje genoeg is om de zaak in het ongerede te brengen.

 

Kom mij niet vragen waarom het bij jou niet loopt, want ik ben geen software-expert die aan de hand van jou logs problemen kan oplossen.

Ik heb alleen geprobeerd een zo duidelijk mogelijke handleiding te maken van iets dat bij mij perfect werkt, en waarvan ik vermoed dat er nog anderen zijn die dit graag willen gebruiken.

 

Succes dus,

 

 

Lex.

 

 

 

PS

 

Als je de Dream moet aanpassen dan kan dat als volgt:

 

Let er daarbij wel op dat zowel de Dreambox als de Kathrein dezelfde reeks voor IP-adres gebruiken.

Bijvoorbeel DM IP adres: 192.168.0.24 Kathrein UFS910 IP adres: 192.168.0.25

 

in dir /var/etc: (Bijv. DM500S)

CCcam.cfg de "Friend" regel invoeren

F: pas woord

 

Waarbij de ccamd.list in de UFS er dan als volgt uit ziet:

 

C: 192.168.0.24 12000 pas woord

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit lijkt dus helaas niet te werken icm CCcam 2.1.3

Hij maakt wel verbinding, want staat gewoon netjes in de connected clients list, maar doet geen poging om daar de keys vanaf te halen.

 

Edit: 2.1.1 werkt idd perfect.

Kathrein UFS-910 + T-Rex Super Module 4.6

Sky Plus Digibox

Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB

Visiosat G4 + 4x Alps Quad LNB - Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ok, ik kom je dus niet vragen waarom het niet werkt ;), maar weet iemand (anders) misschien wat er aan de hand is als je deze melding krijgt bij het opstarten van mgcamd 1.35:

 

Inconsistency detected by ld.so: dl-version.c: 229: _dl_check_map_versions: Assertion `needed != ((void *)0)' failed!

 

Mgcamd 1.31 start zonder foutmelding op, maar als ik 1.31 vervang door 1.35 krijg ik bovenstaande.

 

@Xof: Hoe kan ik de connected clients list opvragen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stardust

Mgcamd 1.31 start zonder foutmelding op, maar als ik 1.31 vervang door 1.35 krijg ik bovenstaande.


Ik weet de oplossing helaas niet maar mogelijk ben je dit vergeten.


Citaat:

Mgcamd 1.35 downloaden en uitpakken. http://www.mediafire.com/?yxzutxodnnm

Van alle bestanden worden alleen mgcamd.sh4, mg_cfg en cccamd.list gebruikt, en rename mgcamd.sh4 meteen naar mgcamd.


(Voor de zekerheid toch nog maar even: Je gebruikt toch wel de versie AAF 2.0e?)

Als dat geen oplossing voor je probleem is moet ik het antwoord dus schuldig blijven, maar is er misschien wel iemand anders die daar een antwoord op kan geven.

Gr

Lex


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, Lex_luthor.

Ik gebruik inderdaad AAF 2.0e in de flash en ik heb je aanwijzingen exact opgevolgd. Mgcamd.sh4 gerenamed, mg_cfg en cccamd.list aangepast en alles in de juiste dir's geplaatst.

Wat ik uit de foutmelding opmaak moet er nog iets aangepast worden aan andere files die nu al op de ufs910 staan of de mgcamd is niet compatible met de hardware of sommige files die er nu op staan.

Ik heb de AAF 2.0e image direct van het board gedownload, op de kathrein gezet, via het menu de mgcamd 1.31 gedownload + geinstalleerd en vervolgens de nieuwe mgcamd 1.35 er in gezet.

Wat ik niet begrijp is dat als ik mgcamd 1.31 gebruik er geen foutmelding optreed.

Wie het weet mag het zeggen confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen het probleem getackeld.

Ik had mgcamd overgezet met dcc en daarmee ook de attributes op 755 gezet.

Nadat ik mgcamd nogmaals had overgezet maar nu met kcc en hier ook 755 mee gezet heb, werkt het wel.

Probleem met ftp dus, maar niet duidelijk wat de oorzaak is.

Jammer genoeg heb ik maar af en toe beeld met mgcamd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je het doet zoals in de How-to dan moet het lukken.

 

Je gebruikt de Dreambox als Server met CCcam 2.1.1. en op de Kathrein (de client dus) gebruik je MGcamd 1.35 dus NIET MGcamd 1.35a!!!!

 

Je hebt newcs niet nodig, ALLE config instellingen staan in de How-to.

 

Let er op dat de config voor AAF 2.0e anders is als voor Enigma.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekerheidshalve maar een factoryreset gedaan op de db en handmatig maar cccam 2.1.1. erin gezet (stond niet op de server van Gemini) maar geen beeld op de db met deze emu, wel met cccam 2.14. Alleen werkt de share het met ccam 2.14 niet. Kan ik ook een andere cccam gebruiken ? bv 2.011?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...