Ga naar inhoud


[VU+ Duo] icm een RF modulator??


Maksi

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Inmiddels ook trotse eigenaar van de VU+ du.......alleen toch nog een issue:

 

Ik had een topfield 5500 met standaard ingebouwde rf modulator. Via kanaal 38 kon ik dus boven ook tv/opnames van de topfield bekijken. De Vu+ heeft jammer genoeg deze functionaliteit niet, dus toen heb ik zo'n stereo rf modulator van König (45 euro, goeie kwaliteit) gekocht. Deze heb ik vervolgens via scart op de scart uitgang van de Vu+ aangesloten en op de scart ingang van de König modulator. Deze toen inegsteld op het kanaal 38, het vrije kanaal.

 

Het probleem is nu dat ik wel geluid krijg, maar het beeld staat stil en steeds als ik zap dan pakt hij het eerste beeld, dat hij bevriest maar de audio loopt dus netjes door. Hij staat op een vrij kanaal 38 en andere kanalen heb ik ook al geprobeerd…..geen verschil.

 

Hebben jullie een idee/oplossing…….

 

Gr.

Maksi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meeste modulators kunnen alleen composiet video aan: heb je de TV-scart daarop ingesteld?

Beter nog: gebruik de VCR-scart. Die staat altijd op composiet, en dan heb je ook geen volumeproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het feit dat het beeld stil zou staan zou niets met de modulator te maken moeten hebben. Toevallig had ik dezelfde uitdaging en heb dit met een (wat goedkopere) mono modulator opgelost.

 

Het beeld uit de scart uitgang zou immers dezelfde moeten zijn als die uit de HDMI uitgang komt. Ik ga er vanuit dat deze wel goed is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
.....Het beeld uit de scart uitgang zou immers dezelfde moeten zijn als die uit de HDMI uitgang komt. Ik ga er vanuit dat deze wel goed is?

Nee, dat is een geheel ander signaaltype (formaat). Het digitale signaal is per definitie een geheel ander type dan het (instelbare) analoge signaal op de scart-uitgang. Het één heeft natuurlijk niets met het ander te maken, hoewel uiteraard op beide hetzelfde beeld wordt aangeboden.
Natuurlijk kan het probleem ook heel goed aan de modulator liggen, maar het controleren of die wel het juiste signaalformaat krijgt aangeboden is natuurlijk het eerst aangewezen, meest eenvoudige en kosteloze onderzoekje.
Alle modulators kunnen composiet aan, enkele ook S-video. Geen enkele (voor zover mij bekend) kan met RGB of component-RGB overweg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is misschien een stom vraagje maar dan moet je beiden naar het zelfde kanaal kijken? Of kan je dan nog zappen ook zodat je naar iets anders kan zien.

Niet als je deze methode gebruikt.

Wel als je een PC benut: ik heb hier al op 2 pc's naar andere kanalen gekeken dan waar de TV op staat, terwijl er ook nog opgenomen werd.

Draadloos op de laptop in de tuin (of in een andere kamer).

Uiteraard zijn er grenzen: 2 tuners = 2 transponders = alleen de kanalen die op die twee transponders zitten.

En je hebt er niet eens een snel netwerk voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...