Ga naar inhoud


[6072] Elco's voeding gerepareert maar nu werkt Oslink niet


tammo

Aanbevolen berichten

hallo mijn ontvanger 6072 had ook geen beeld (tv) en display meer, heb beschreven elco's vervangen maar heb nu streepjes in het display (geen tijd of zenders)

geprobeerd met oslink om de firmware er opnieuw in te zetten maar bij de eeprom gebeurt er niets. En bij het firmware zelf krijg ik de melding FAILED PROGRAMMING heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is.

 

vrgr tammo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Tammo,

 

ik ken nog niet veel van satelietontvangst, maar als mijn 7072 UIT staat en ik zet hem aan, dan geeft het display ook altijd --:--, volgens mij is dit de standby stand, tot ik hem met de standbytoets of een programmatoets tot leven wek. Van programmeren heb dan al helemaal geen kaas gegeten.

Het is te hopen dat het bij u een simpele oorzaak heeft.

 

Grtzz, M.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de ontvanger AAN zet dan heb ik een zwart beeld met alleen een balk van de zender waar deze op staat.

 

Mijn ontvanger kan op een of ander manier zijn eeprom niet laden via mijn oslink.

 

en bij het laden van de firmware dmv oslink krijg ik de melding FAILED PROGRAMMING.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tammo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn voeding gehad.

Na elco's te hebben vervangen miste ik nog één voeding op het meerpolig stekkertje naar de besturingsprint.

Punt 3 gerekend vanaf de zijde van de aan/uit schakelaar moet +/- 8 volt zijn, dit was bij mij maar 6 volt.

Hierdoor worden op de besturingsprint de signalen niet goed verwerkt

Je moet nu nog vervangen op de voedingprint 3 onderdelen en wel de FET, het IC en een spanningsstabilisator.

IC = MC44603P

FET = 2SK2750 (vervanger voor origineel)

Span stab. = TL431 (naast optokopler)

Deze 3 vervangen en het werkt weer goed (samen 6,35 euro)

 

veel succes, Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johanvolvo
Tammo,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn voeding gehad.
Na elco's te hebben vervangen miste ik nog één voeding op het meerpolig stekkertje naar de besturingsprint.
Punt 3 gerekend vanaf de zijde van de aan/uit schakelaar moet +/- 8 volt zijn, dit was bij mij maar 6 volt.
Hierdoor worden op de besturingsprint de signalen niet goed verwerkt
Je moet nu nog vervangen op de voedingprint 3 onderdelen en wel de FET, het IC en een spanningsstabilisator.
IC = MC44603P
FET = 2SK2750 (vervanger voor origineel STP3NB30FP)
Span stab. = TL431 (naast optokopler)
Deze 3 vervangen en het werkt weer goed (samen 6,35 euro)

veel succes, Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...