Ga naar inhoud


Vu+ blijft hangen op downloaden


Homer

Aanbevolen berichten

Ja deze heb ik nu wel eens opgeslagen, had dit nog nooit gedaan!

 

Zal voortaan misschien beter altijd de usb update gebruiken!

 

De problemen die ik kreeg was na de update van denk ik wireless of cccam naar de nieuwere.

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier een vervolg van mijn probleem, Deze morgen wou ik de ontvanger nog maar eens updaten en wat kreeg ik op het scherm! "Vanaf heden is nu dreambox niet meer bruikbaar indien u deze uitschakeld, gelive de handleiding erbij te nemen voor verdere info."

 

Ik had al reeds de nieuwe soft op usb staan en met een ei in mijn broek de ontvager toch uitgeschakeld de usb erin en de schakelaar terug aan, gelukkig nam hij onmiddelijk de usb en deed de update naar 7/2/2010!

 

Maar nu heb ik terug het probleem dat als de ontvanger wil uitschakelen deze blijft hangen op Vuplus in het schermpje het beeld staat stil en verder niet meer, de ab werkt dan ook niet meer en moet ik dan terug de schakelaar achter uit en aan zetten!

 

Wat voor probleem of error dit veroorzaakt weet ik echt niet. Zou dit kunnen dat de extentie xml rytec voor de epg dit veroorzaakt? deze heb ik nu eraf gehaald maar kan pas morgen kijken of die afsluit, ofwel is het de cccam deze is ook nieuwe dan de vroeger.

Of door te weining geheugen maar ik gebruik niets van al die dingen, heb zelf de photoviewer eraf gedaan om plaats te maken maar niets helpt

 

homer

 

 

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even met een schone lei beginnen homer, dus niet je opgeslagen instellingen terugzetten.

Eventueel eerst het laatste originele image van vuplus punt com installeren. Eventuele harddisk kun je voor de zekerheid ook nog loskoppelen.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
....... en met een ei in mijn broek de ontvager toch uitgeschakeld ......

Zoals zo vaak kan ik weer genieten van de Vlaamse uitdrukkingen: die zijn vaak zoveel plastischer dan de Nederlandse :D

Maar even on-topic: over het algemeen kan je dat ei wel uit je broek laten confused
Hoewel er natuurlijk altijd iets echt defect kan raken, ben je met die USB-stick met de laatste image heel snel weer het ventje. Zeker als je ook nog eens regelmatig (via het menu) een back-up van je instellingen maakt.
Als ik jou was, zou ik met de nieuwe PLi van morgenochtend (een uur of zeven) weer een schone installatie plegen: daar zitten weer nieuwe drivers in, die ook het rboot-probleem zouden moeten oplossen. Daarna even de gewenste/noodzakelijk plug-ins erin, de settings-back-up inlezen, en in een paar minuten denk je niet eens meer aan dat ei!

En mocht dat toch weer fout gaan: dan even opnieuw en niet je settings terugplaatsen: ook die kunnen corrupt zijn. Dan ben je wel iets langer bezig, maar dan ben je ook helemaal clean!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@triax, dit heb ik gedaan zonder de settings terug te plaatsen! Dus alles weer van het net gaan halen met de box. Wat er aan de hand is weet ik echt niet. zou het helpen de hdd eraf te nemen? of zou die tegroot zijn die 1terra?

 

@invertist, Ja wij belgen hebben het soms maar raar hecrazy !

Ik zal morgen nog eens een nieuwe image proberen te plaatsen via de usb. als dit niet help vermoed ik dat er iets anders aan de hand is met de ontvanger.

 

De update werden op regelmatige tijden doorgevoerd maar zal wel zien. Heb alle settings er af gesmeten en begin met een nieuwe lei.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
@invertist, Ja wij belgen hebben het soms maar raar hecrazy !

Nee, niet raar: juist leuk!

Origineel bericht van: Homer
.......De update werden op regelmatige tijden doorgevoerd maar zal wel zien. ....

Daar kan het probleem juist in zitten. Als er ergens iets fout gaat, blijft die fout bestaan, als je opnieuw flaseh, heb je die kans niet, al kan dat later natuurlijk alsnog gebeuren. Zeker in dit beta-stadium is de kans op "stapel-fouten" ietsje groter dan wanneer e.e.a. wat meer is uitgekristalliseerd. Bovendien zal er dan waarschijnlijk minder vaak een update worden uitgevoerd.

Origineel bericht van: Homer
..... en begin met een nieuwe lei.

En je ziet ook dat wij wat zuniger zijn: waar jij praat over een "nieuwe" lei, praten Nederlanders over een "schone" lei :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
@triax, dit heb ik gedaan zonder de settings terug te plaatsen! Dus alles weer van het net gaan halen met de box. Wat er aan de hand is weet ik echt niet. zou het helpen de hdd eraf te nemen? of zou die tegroot zijn die 1terra?


Nee, schijf is zeker niet te groot, maar als al het andere geen oplossing biedt zou ik hem toch even loskoppelen.

Succes Homer!

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem begon toen de cccam vernieuwd werd denk ik!Maar ben daar voorzichtig mee. Vroeger was de update altijd via de lan verbinding, maar zal dit met de usb verder doen. Vanmorgen was het via de usb dat ik de update heb doorgevoerd in het begin werd de ontvanger netjes uitgeschakeld, maar na enkele uploads onderander cccam 214 en de xml voor de epg kwam dit voor dus ik zie morgen of hij terug normaal doet, kan ik niet ergens een errorfile vinden wat er aan de hand is!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
...... Vanmorgen was het via de usb dat ik de update heb doorgevoerd ........

Nou, dat is niet zomaar een update. Als je via het menu update, blijft je systeem in tact (alle plug-ins en instellingen blijven bewaard). Via USB verschoon (flash) je het gehele systeem: daardoor is het maagdelijk en moet je alle instellingen opnieuw aanbrengen.
Normaal gesproken moet je gewoon kunnen updaten: alleen als het fout gaat, is een "flash" te overwegen (heb ik vanmiddag toevallig ook moeten doen: ook hier was iets echt gecorrumpeerd). En ook ik had vandaag grote problemen met CCcam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel is een geluk bij een ongeluk dat ik dan niet alleen ben! Ik vermoed dat deze de boosdoener is maar blijf voorzichtig. zou het niet mogelijk zijn om van cccam te wisselen en terug de 213 erop te plaatsen? Dan kan ik zeggen of het zo is van cccam. Wat zijn de aanpassingen van de cccam 214 want de oudere werkte nog goed bij mij voor de tvv en tnt kaart.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds de update van cccam 214, minder vastlopers nu nog 1 a 2 keer per dag, maar het zappen gaat sinds de ccam214 update, soms/vaak erg traag, had ik met versie 213 nooit last van.

 

Zit er sterk aan te denken om te downgraden, alleen nog even uitvinden hoe dit gaat. :D

VU+ Duo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus misschien toch de cccam die de boosdoener is, Hier heb ik het terug geprobeerd en ontvanger blijft weer hangen. Had de xml voor epg verwijderd, dus is het deze niet die raar doet! Zal dan eens kijken voor de laatste update wat de ontvanger doet.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Homer,

 

die boodschap waarvan jij : verre in ui broek zoe kakken (das westvlaams wink ) is wel heel raar.

 

en dat jij na een clean instal nog steeds problemen hebt lijkt mij raar, maar er zal een oorzaak zijn.

 

heb je die vastlopers als je van tuner A naar B gaat? (zoja, da zou vandaag normaal moeten opgelost zijn met de update)

 

ik heb wel gezien dat ik na een update of herstart best in het menu de softcam nog eens een reset geef, anders doet die cccam raar....zou kunnen dat de versie 2.1.4 raar doet?

 

maar éénmaal opgestart heb ik totaal geen vastlopers bij het tv kijken of opnemen.

 

maar jij woont in West-vloanderen, welke coté?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu terug en clean instal gedaan (soft 09022010) zonder de xmlupdater voor de epg niet binnen genomen, en kan de ontvanger nu wel afsluiten! Is misschien een fout voor de epg van rytec ofzo!? Ik weet het niet, Zal nog even moeten afwachten wat het wordt.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu nog west-vlaams beginnen gaan wij ondertiteling eissen.

 

Maar dat Hollandse "gecorumpeerd" is toch ook wel leuk, gelukkig begrijp ik Frans en weet dus wat corompu wil zeggen. crazy

 

Nu on topic.

Als je fouten moet opsporen moet je steeds stapsgewijs tewerk gaan.

Dus je begint met een schone image en zonder hdd of extra plugins.

Dan doe je bvb de hdd erin en zoals reeds bekend een reboot via de AB niet via de achterste knop.

En dan zie je of de hdd werkt en kan opnemen ... met fta.

Dan de EPG erop enz.

 

Het blijven hangen op VU is bij mij bijna altijd een hdd probleem.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...