Ga naar inhoud


Vraag over keuze tuner Win7 MCE


Gast Michael85

Aanbevolen berichten

Na heel veel gelezen te hebben, mijn eerste paar vragen.

 

Ik ben van plan om binnenkort volledig over te stappen op satelliet.

Nu maak ik gebruik van een Windows 7 media center en wil op kunnen nemen en tegelijk tv kunnen kijken naar een andere zender.

 

Ik had gelezen dat dit normaal gesproken met 1 tuner zou moeten gaan, maar vanwege een beperking in MCE is dit dus niet mogelijk.

Ik ben dus volgens mij genoodzaakt om 2 tuners aan te schaffen.

De tuner die mij het interessantst lijkt is de Anysee E30S2 Plus. (Dus een USB apparaat)

 

Ik begreep dat er nogal wat problemen zijn en je met de software van DVBLink TvSource een emulator hebt die sowieso een goede lijst met kanalen weergeeft en geen problemen hebben om de boel goed te laten draaien.

 

Ik ben van plan om een Canal Digital abonnement te nemen.

 

Mijn vragen:

 

  • Heb ik 2 Smart Cards nodig van Canal Digitaal om deze in 2 tuners op 1 MCE te gebruiken?
  • Heb ik 2 überhaupt 2 tuners nodig om op te kunnen nemen en tv te kunnen kijken op hetzelfde moment?
  • Werkt dit wel om 2 tuners via de DVBLogic aan te sluiten en tegelijk te gebruiken in MCE?
  • Is de Anysee E30S2 de goede tuner voor bovenstaand verhaal?

 

Alvast bedankt voor de reactie smile

Mocht je nog verdere opmerkingen hebben waar ik op moet letten, dan hoor ik dat uiteraard ook graag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Michael85

Mijn vragen:

  • Heb ik 2 Smart Cards nodig van Canal Digitaal om deze in 2 tuners op 1 MCE te gebruiken?
  • Heb ik 2 überhaupt 2 tuners nodig om op te kunnen nemen en tv te kunnen kijken op hetzelfde moment?
  • Werkt dit wel om 2 tuners via de DVBLogic aan te sluiten en tegelijk te gebruiken in MCE?
  • Is de Anysee E30S2 de goede tuner voor bovenstaand verhaal?


Alvast bedankt voor de reactie smile
Mocht je nog verdere opmerkingen hebben waar ik op moet letten, dan hoor ik dat uiteraard ook graag :D


Ik heb momenteel een HTPC systeem met 2x FloppyDVB-S met daarin 2 CAMs welke via SmartWi naar met 1 smartcard van CD werkt. Dit werkt uitstekend overigens.
Die 2x FloppyDVB, 2x CAM en smartwi is bij elkaar wel duur.
Ja, voor 2 programmas opnemen heb je bij MC 2 tuners nodig helaas.

Ik heb voor deze opzet gekozen omdat TVsource toen nog niet bestond (tja wel DVBlink via DVBviewer maar dat leek me NOK).

Nu wil ik er een DVB-S2 kaart bijstoppen en hiervoor wil ik voor een goedkoop kaartje gaan zonder CI en dus geen CAM.
1 CD smartcard in 1 cardreader met CCcam server en dan TVsource voor al je DVB kaarten met Acamd als plugin.

Dit lijkt goed te werken op mijn test syteemp. Heb alleen problemen met mijn TT1600-S2 kaartje icm met m'n Diseqc switch. Met mijn Skystar 2 gaat alles netjes.

Voor Anysee kaartes met TVsource kan je beter op het DVBlogic forum kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie smile

Begreep alleen dat die FloppyDVB-S niet meer gemaakt wordt?

En dat de drivers niet geweldig waren / zijn?

 

Ik zal eens kijken naar het forum wat je zei.

Bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michael85
Na heel veel gelezen te hebben, mijn eerste paar vragen.

Ik ben van plan om binnenkort volledig over te stappen op satelliet.
Nu maak ik gebruik van een Windows 7 media center en wil op kunnen nemen en tegelijk tv kunnen kijken naar een andere zender.

Ik had gelezen dat dit normaal gesproken met 1 tuner zou moeten gaan, maar vanwege een beperking in MCE is dit dus niet mogelijk.
Ik ben dus volgens mij genoodzaakt om 2 tuners aan te schaffen.
De tuner die mij het interessantst lijkt is de Anysee E30S2 Plus. (Dus een USB apparaat)

Ik begreep dat er nogal wat problemen zijn en je met de software van DVBLink TvSource een emulator hebt die sowieso een goede lijst met kanalen weergeeft en geen problemen hebben om de boel goed te laten draaien.

Ik ben van plan om een Canal Digital abonnement te nemen.

Mijn vragen:

  • Heb ik 2 Smart Cards nodig van Canal Digitaal om deze in 2 tuners op 1 MCE te gebruiken?
  • Heb ik 2 überhaupt 2 tuners nodig om op te kunnen nemen en tv te kunnen kijken op hetzelfde moment?
  • Werkt dit wel om 2 tuners via de DVBLogic aan te sluiten en tegelijk te gebruiken in MCE?
  • Is de Anysee E30S2 de goede tuner voor bovenstaand verhaal?


Alvast bedankt voor de reactie smile
Mocht je nog verdere opmerkingen hebben waar ik op moet letten, dan hoor ik dat uiteraard ook graag :D


Als je DVBLink wilt gaan gebruiken waarom koop je dan 2 dure tv tuners? Ik werk hier probleemloos met een Technisat S2300 (FTA) en Technotrend C1500 kaart binnen MCE home premium en heb maar 1 smartkaart. Verder kan je binnen DVBLink zogenaamde plugins gebruiken waardoor je icm een smargo reader maar 1 kaart hoeft te gebruiken voor 2 tuners. Kijk even op het forum van DVBLink, wordt een hoop meer duidelijk.

Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...