Ga naar inhoud


AAF en incubcamd problemen


Stardust

Aanbevolen berichten

In mijn ufs910 heb ik een AAF-image (First SVN image 13 V2) en incubuscamd 0.96 in de flash. Nu heb ik (nog) geen ervaring met andere images (ik heb 'm zo gekregen), maar ondervind nogal problemen met genoemde combinatie.

De image is niet erg stabiel. Met name zodra ik in het AAF-panel ga navigeren krijg ik regelmatig een reboot (groen scherm). Ook incubuscamd is niet erg stabiel. Hij start niet altijd vanzelf op en bij het wisselen van zenders stopt hij er soms vanzelf mee. Ook tijdens het kijken hapert of stopt het beeld vaak. Het lukt mij niet om naar NDS kanalen te kijken. Bij NDS zie ik in het incubuscamdvenster dat er een paar pogingen gedaan worden en vervolgens stopt incubuscamd. Incubuscamd connect met een cccam-server. Op een Dreambox 500 heb ik bovenstaande problemen niet als ik via deze server kijk.

 

Mijn vragen zijn:

- Welke image is stabieler dan genoemde AAF ?

- Is er een manier om incubuscamd stabieler te krijgen (bijv. aanpassingen in conf of prio, etc.) ?

- Is er een manier om NDS met incubuscamd aan de praat te krijgen ? Met andere coderingen (Seca, Viacess) lukt het wel.

- Is mgcamd icm een andere image misschien beter met een cccam-server ?

 

Alle tips zijn welkom !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nog eens de log van incubuscamd aangezet bij NDS.

Wat ik in de log zie is bij de eerste connect:

 

cam[di:-]: Ready.

[CCcam] Connecting to card-server cccam:.....

[CCcam] Successfully connected to server.

 

Dit gaat dus goed. Maar vervolgens staat er telkens:

 

cam[di:1]: invalid card-server url. Ignoring ECM.

 

Daarom werkt het decoderen van NDS dus niet.

Maar waarom klopt de url bij de eerste connect wel en dan ineens niet meer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, net als Oldereast al zegt, Incubus werkt goed met CCcam server tot 2.11

 

Bij hogere versies gaat het niet zo goed.

 

First SVN is een leuke image, maar ook ik had problemen met de stabiliteit.

 

Meer succes heb ik met AAF winterimage gehad. Deze heeft wel de onhebbelijkheid dat tijdens het zappen op sommige kanalen geen geluid wordt weergegeven. Even heen en weer zappen lost dit dan op.

 

Succes,

 

GNcontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties smile. Ik heb geen hogere versie dan cccam 2.1.1 gebruikt, maar ik ga eens kijken of het veel uitmaakt als ik met een oudere versie connect.

Vwb de stabiliteit van de image heb ik zo'n idee dat ik naar een gepatchte orginele image moet om een stabiele ontvanger te krijgen frown.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de First SVN image moet je tijdens het kijken naar HD niet naar het menu gaan want dat levert gelijk een groen scherm op zo is mijn ervaring. Doe je dat met SD kanalen dan kan je rustig door het menu heen wandelen. Ik blijf voorlopig bij First SVN omdat de beeldkwalitiet subliem is.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...