Ga naar inhoud


Triax 67 cm met Astra 19+28 uitbreiding met 23,5


Hurbo

Aanbevolen berichten

Ik heb nog geen bestaande onderwerpen gevonden hierover!

 

ik heb een TRIAX-schotel van 67 cm, het is GEEN 64, ik heb het na gemeten en het is echt 67 cm horizontaal zowel diagonaal alleen vertikaal is het 71 cm. Ik wist niet dat die bestond.

 

Aan de arm zit een platic houder met twee Twin-Maximum LNB's.

Één gericht op 19 en de ander 28 graden oost.

Nou wil ik ook dus 23,5 oost er bij op hebben.

 

Een DUO-LNB plaatsen gaat dus niet lukken, dus ik had het volgende gedacht, de LNB op 19 oost vervangen door een dunne ALPS en zo'n super smalle van Inverto met Tie-Wraps er aan vast binden.

 

Ik vind het een beetje gewaagd maar ik zou graag willen weten of dit een verstandig idee is en OF het kan gaan werken.

 

Ik wil nl. de Thema/HD-zenders kunnen ontvangen.

Dus ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken!

 

groeten: Herbert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat je wil doen is een beetje van het goede te veel!

En het zal wel een 64 zijn want Triax maakt heus geen andeRe schotels dan de 54, 64, 78, 88 en 110. Alleen komen deze "benamingen" misschien niet overeen met jouw meetlat EN HUN WERKELIJKE AFMETINGEN.

 

Pas ook op met de multi lnb houder van Triax: deze is vooral bestemd voor de 78.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hurbo

ik heb een TRIAX-schotel van 67 cm, het is GEEN 64, ik heb het na gemeten en het is echt 67 cm horizontaal zowel diagonaal alleen vertikaal is het 71 cm. Ik wist niet dat die bestond.


Ik heb even nagemeten voor je op een 64 en een 78cm en de afmetingen zijn anders dan deze wat je opgeeft. Een Triax schotel met jouw opgegeven afmetingen betaat eenvoudigweg NIET. Het is dus geen originele Triax.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen Multi- of Mono blok wat 3 satellieten tegelijk pakt.

28 oost wil ik liever niet inwisselen voor zo'n DuoLNB.

Ik heb ff nagezocht en de houder die er op zit is een Flexi-dinges. En er staat wel degelijk een Triax-logo op de schotel.

 

Misschien begeeft die plastic houder het ook wel als ik er meer gewicht op zet. En dan nog diameter te klein is voor (te veel) multifeed. Ik blijf er maar met mijn handen vanaf.

 

Bij de "kleine" supermarkt hebben ze soms van die goedkope schotelsetjes, is het handig om zo ééntje bij te plaatsen alleen voor 23oost? We hebben wel wat ruimte over in de tuin.

 

Ik weet er zijn wel meer mogelijkheden maar wat zou de beste zijn in mijn situatie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant al die topics, maar zowiezo zijn de opties 1,2 en 3 geen optie mede omdat we hier twee ontvangers hebben die onafhankelijk van elkaar moeten (blijven) kijken.

 

In mijn meting heb ik een nogal domme fout gemaakt. Ik had in Inches gemeten i.p.v. centimeters. Dus hier nog een keer:

Horizontaal 74 cm

Diagonaal 75 cm

Verticaal 80 cm

 

Dit lijkt toch wel veel op een TRIAX 78cm, is dat ook zo?

Een Multi-Feed houder is dan de meest logische oplossing.

 

In ieder geval weet ik wat ik nodig heb en er is heel veel vrij zicht, veel uitzicht, alleen nu met windkracht 9 waait die arm er bijna af.

 

De vraag is dus of het net wel of net niet gaat lukken,

Met zelf PC bouwen ben ik 1,5 dag bezig geweest,

dus zal ik het zelf doen of laten doen?

 

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.

 

groeten: Herbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hurbo
Dit lijkt toch wel veel op een TRIAX 78cm, is dat ook zo? Een Multi-Feed houder is dan de meest logische oplossing.

eh u bedoelt een triax multiblock met 4 of meer LNB's..zoals Hier te zien is...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een multiblok van Triax en een Triax 78 gaat het goed. Smalle ALPS twins passen.Dan nog twee 4x1 diseqc en je kan je twee ontvanger onafhankelijk van elkaar gebruiken voor de door jou genoemde sats. Geen smalle Inverto's nemen omdat die niet goed in de regen werken.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...